Din momentul în care am ajuns să fim dirijați de noile tehnologii am uitat să punem preț pe adevăratele valori ale vieții. Nu mai râdem, nu mai zâmbim, nu mai avem reacții, până nici lacrimile nu mai sunt reale. Folosim un emoticon, emoticon ce ne face să uităm să simțim și să trăim cu adevărat. Să primești un emojy cu o față zâmbăreață a ajuns să fie atât de banal, dar ne imaginăm vreodată dacă în spatele ecranului acea personă chiar zâmbește, dacă ea chiar e fericită? Ecranul ce ne luminează privirea este un scut care ne împiedică să simțim termenul numit "fericire".Folosim zilnic zeci de fețe care râd când noi abia dacă zâmbim, fețe care plâng când noi abia dacă simțim o mică emoție, sute de inimioare colorate când noi nu știm ce este cu adevărat iubirea, pentru că iubirea nu se scrie sau descrie, ci se simte. Se simte fizic, prin priviri reale.
Te-ai gândit vreodată cât de prețios e să faci o persoană să zâmbească? Și cel mai frumos e să poți să îi vezi acel zâmbet, să vezi cum ai reușit să o faci fericită prin simpla ta prezență. Dacă o persoană plânge, trebuie să fii acolo să îi ștergi lacrimile. Lumea virtuală ne creează un mediu perfect, o lume în care ne face din ce în ce mai mare plăcere să trăim. Prin intermediul unui mesaj ne este mai ușor să comunicăm, avem curaj să spunem ce simțim, însă în viața reală aceste cuvinte ar valora de o mie de ori mai mult. De aceea, prin intermediul contactului vizual ne este mult mai dificil să ne mărturisim sentimentele. Dar ce poate fi mai frumos decât să îi vezi reacția persoanei iubite când aude din partea ta primul "Te iubesc!"? Ce poate fi mai frumos decât să îți simți bătăile inimii din ce în ce mai puternice când, în sfârșit îți faci curaj să îți exprimi sentimentele? Prin emoțiile provocate de evenimentele ce îmbracă forma de "prima dată" ne descoperim latura sensibilă și învațăm adevărata valoare a verbului "a iubi". Te-ai gândit vreodată câte certuri ar fi putut fi evitate dacă conversațiile ar fi avut loc în viața reală? Asta trebuie sa ne pună pe gânduri, pentru că termenii pe care îi alegem îi pot răni pe cei din jurul nostru și trebuie să avem o grijă mult mai mare în momentul în care ne atingem degetele de tastatură. Așa că, trebuie să ne deprindem încetul cu încetul de viața virtuală, să începem să ne descoperim pe noi înșine și în final să aflăm definiția cuvântului "viață". Trebuie să învățăm să apreciem mai mult lucrurile simple, căci ele reprezintă detaliile ce ne dau contur vieții.