『Episode 26』️

104 4 0
                                    

"Sofea...bila kau nak berlakon jadi baik? Kau tak penat ke berlakon? Apa yang kau dapat bila kau duduk di sisi Putra? Apa yang kau akan dapat selepas kau berubah jadi baik dan tinggalkan kejahatan kau dekat belakang seolah olah kau tak pernah buat? Bangun dari mimpi yang kau fikirkan indah Sofea. BANGUN!"

"Ini bukan mimpi..ini diri aku sekarang! HUH!",jerit Sofea apabila terjaga daripada tidurnya. Razel muncul lagi. Bukan di luar tapi di dalam mimpi. "Jangan kacau aku..aku dah bahagia. Kau jangan sesekali kacau kebahagiaan aku",bisik Sofea sendiri. Sofea pandang disebelahnya yang kosong. Mungkin Putra sudah bangun. Telefonnya dicapai dari meja di sebelah katil untuk melihat waktu. Baru pukul 7..mana Putra pergi?

Putra POV

Keluar sahaja daripada rumah,aku membawa kereta dan pergi ke sebuah tempat yang Sofea pun tidak tahu. Sampai sahaja di hadapan tempat ini,semua memori gelap datang mengusik minda. "Rumah ni sepatutnya dibakar. Biar semua memori dan peristiwa gelap hilang sekali dengan api itu",ujar aku sendiri di hadapan rumah milik Sofea dimana rumah yang Sofea membunuh Sarah dan hampir membunuhnya. Rumah ini disita dengan pelekat berwarna kuning milik polis. Perasaan takut yang hampir mengawal diri Putra endahkan..dia kena masuk juga untuk mencari sesuatu yang ada tidak kena. Langkah sahaja kaki masuk ke dlam rumah ini,bulu roma mula merinding naik. Tolong lah Putra, patahkan rasa takut tu..kau kena buat ni demi Sofea dan masa depan perkahwinan kau dengan dia. Aku dah taknak tengok dia sengsara dengan sakit dia,aku nak dia bahagia dengan aku...

Apa yang kau fikirkan tu,Putra..kau lupa ke dia hampir bunuh kau? Kau lupa ke Sarah mati dekat rumah ni? Kau lupa ke isteri kau tu dulu gila dan bunuh Sarah depan mata kau? Takkan pujuk rayuan dia sekarang buat kau lupa apa yang dia buat dekat kau? Bodohnya kau!

"Mustahil aku akan lupakan semua benda yang dia pernah buat dalam hidup aku. Peristiwa gelap tu akan aku ingat sampai mati. Aku masih berhati-hati dengan dia. Aku masih tak percayakan Sofea. Aku masih tidak percayakan dia sudah berubah secara drastik selepas dihantar di pusat itu",ujar Putra seorang diri. Tangga untuk ke atas didaki perlahan. Bulu roma mula menengakkan diri apabila tiba sahaja di tingkat dua. Angin dingin terasa hingga ke dalam tulang sumsum. Betapa seramnya rumah ini ditinggalkan dan disita. Putra berjalan perlahan ke arah bilik berpintu hitam dimana bilik Sofea pernah membuat perkara yang menyeramkan. Siapa boleh terima kalau orang yang mempunyai fikiran seperti Sofea berubah seperti baru kenal dunia selepas 2 tahun dimasukkan dalam pusat pemulihan. Hebat sungguh doktor di situ kalau Sofea boleh melupakan apa yang terjadi kepadannya.

Tombol pintu dipulas dari dalam membuatkan Putra terkejut seperti kakinya sudah digam jantungnya terjatuh dari dalam badan. Seorang lelaki keluar daripada bilik dan agak terkejut melihat kehadiran Putra. "Si-siapa kau? Macam mana kau boleh masuk rumah ni?!",tanya Putra berani. Fikirannya mula berjalan dan mengingati sesuatu.

1 jam yang lepas...

Putra berdiri di hadapan pintu rumah dan baru menyedari kunci untuk membuka pintu ini tidak ada dengannya. Dia lupa kunci itu sudah diberi kepada Polis untuk siasatan. Putra mencuba memulas pintu rumah tanpa kunci dan terbuka. "Rumah ni tak berkunci? Mustahil..takkan lepas sita rumah ni,Polis terus tak kunci?",tanya Putra dalam hati. Tanpa ada usul periksa yang lebih dalam,Putra terus melangkah masuk ke dalam rumah dan menutup pintu dengan kemas.

"Kau..Putra!!",ujar lelaki yang keluar daripada bilik itu. Putra tersentak. "Macam mana kau kenal aku?! Kau si-"

Pukulan dari belakang terus membuat Putra tidak sedarkan diri. Razel yang berada di belakang memegang kayu besbol ketawa perlahan apabila melihat Putra rebah. "Ha? Berani betul dia datang sini.. aku fikirkan dia ni pandai,tapi still bodoh macam dulu HAHAHA",ujar Razel dan terus gelak besar. Kayu besbol yang dipegangnya mencucuk badan Putra untuk melihat ada tindak balas daripadanya atau tidak. "Kau rasa dia mati ke? Tapi kalau dia mati awal tak best lah pulak..syafiq ambil dia. Kau kurung jelah dia dekat bilik tu..kau ikat dia lawa-lawa dengan reben warna merah ke hahahha..sebab dia datang ni membuatkan rancangan aku lebih cepat. Sekarang..kita cuma tunggu Sofea untuk datang ke sini",ujar Razel lagi.

"Ahh..Sofea..i really miss you my girl..",ujar Razel dengan senyuman sinis apabila melihat gambar Sofea yang dikeluarkan dari poketnya.

10 malam

Sofea masih lagi kulur kilir di luar rumahnya. Menunggu kepulangan Putra yang tak dapat dia hubungi dari petang tadi. Perasaan risau dari tadi menguasai diri. "Mana awak pergi..? Awak tinggalkan saya ke? Saya ada salah apa-apa ke yang awak masih tak balik lagi? Tolonglah balik..saya risau",ujar Sofea untuk menenangkan dirinya. Panggilan yang masuk membuatkan Sofea terus mencapai telefonnya dan berharap agar Putra menelefonya kembali tapi sebaliknya, Harris. Mahu atau tidak,terus Sofea mengangkat panggilan itu. "Sofea..Putra tak balik lagi?",tanya Harris di panggilan. Sofea diam seketika. "Tak..mungkin dia ada banyak kerja lagi dekat office..tapi takkan dia tak tengok telefon dia? Takkan dia ignore call Sofea macam tu je..",ujar Sofea sayup. "Sofea..janganlah sedih macam ni. Putra dah janji kan dia akan jaga Sofea. Sofea kena percayakan dia. Sofea jangan terus buat keputusan melulu tanpa usul periksa. Percayakan dia okay? Mungkin lepas ni Putra balik..",pujuk Harris. Sofea hanya mengiyakan tanpa bersetuju. Panggilan terus dimatikan. Harris yang menelefon dipinggirkan. Sofea berjalan ke arah pagar rumah untuk melibat sekirannya kereta Putra berhampiran.

10 minit berada di hadapan pagar rumah,kereta milik Putra dilihat Sofea. Terus Sofea berjalan ke kereta apabila kereta tersebut berhenti. "Putra! Mana awak per--gi..",Sofea hilang kata apabila cermin kereta itu turun dan menunjukkan pemandu di dalam kereta. "Hello darling..tunggu siapa? Tunggu I ke?",ujar Razel sambil tersenyum manis ke arah Sofea. Sofea terdiam. "Apa kau buat dekat Putra..",tanya Sofea. Perasaan marah mula muncul. "Aw..jangan buat muka macam tu..Putra? Ada je. Nak jumpa dia? Kalau kau nak jumpa di dalam keadaan yang baik dan masih hidup,tinggalkan telefon kau daripada tangan kau dan naik kereta ni. Itupun kalau kau sayang Putra lah",ujar Razel. Telefon yang dipegang Sofea terus dicampak tepi. Segera dia memasuki kereta mengikut arahan Putra. "Sayang betul kau dengan Putra tu ya",ujar Razel sambil mencubit pipi Sofea. "Baik kau jalan sebelum kau hilang nyawa kau dekat sini",ucap Sofea dingin. "Auch..dinginnya sayang saya ni ahaha. Kalau sayang I bunuh I dekat sini..susah lah U nak jumpa Putra nanti haha..okay let's go our home okay?",ujar Razel dan terus menekan minyak pecut ke rumah lama mereka. "Hahaha Putra..she's mine"

-Episode 26 end-

weyhhhh!!! HALUUU HIIIII HHAHAHAHAHAH WEY LAMA GILA AUTHOR TK UPDATE SRS AHHH AHAHAHHAHAHAHA SORRY DOL DHGDDHSH LAST UPDATE 2 AUGUST 2019 BURGH GG GILA AHAHAHHAHA

Mesti ada yang dah delete cerita yang author tulis ni..tak apalah..kalau ada yang still simpan terima kasih. Author sayang awak sangat² Muah muahbsbsgshs sorry lah wahai readers sekalian. Author banyak masalah yang kena hadap. Masalah phone pun salah satu daripadannya hahaha sorry sesangat. Mungkin nanti author akan lebih aktif tapi tak sure sebab trial pun dah nak dekat so sorry lah ehh korang. Author sayang nak unpublished cerita ni..sebab dah lama author tulis so author hiatus seketika..kesian readers² yang setia dengan cerita ni(  TДT)author sayang korang sesangat ahahhaah

Okay don't forget to like and comment shshs share pun boleh sgshsgs i love you guys so much and pls jaga diri..musim² covid ni jangan lupa pakai mask..guna hand sanitizer okay? kalau nak mesej author boleh dm or kakao talk♡ nak jadi member online pun author okay hahahaha kk byee(*;д;)ノ

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 25, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

𝐈𝐬𝐭𝐞𝐫𝐢 𝐊𝐮 𝐏𝐬𝐲𝐜𝐡𝐨[𝐎𝐆]Where stories live. Discover now