Petang tu...
'Rasanya dia datang tak?' Monolog Pearl. "Yow" tegur Sunwoo. "Datang pun... Erk kau pakai selipar je nak lumba?" Soal Pearl. Sunwoo angguk sekali. "Kau nak merendahkan aku ke apa?" Soal Pearl. "Dahlah.. Jom start!!" Kata Pearl excited
Mereka berdua pun bersiap sedia di garisan permulaan. "Jadi siapa nak kira?" Soal Pearl. "Kau" jawab Sunwoo. 'Dia ni memang macam ni ke apa. Hehehe kalau aku kira maksudnya aku lah start lari dulu dan aku akan menang hahahaha' kata hati Pearl.
3..
2..
1..
Go!!!
Jadi Pearl lari dahulu sebelum Sunwoo. 'Heh aku akan dapat tengok muka dia..' Berangan Pearl tetapi dalam waktu yang sama Sunwoo pecut dan bila tiba di tepi Pearl... Rambut dia semua terbang dan nampak muka dia.
Macam ni...
Bayang jelah tu Sunwoo
'Erk.. Tu muka dia ke? Tu mata dia ke?' Soal hati Pearl dan tanpa dia sedar, dia tersadung. "Kau okay tak?" Soal Sunwoo bersahaja seperti tiada apa-apa yang berlaku.
Tidak jauh dari mereka....
"Menarik" kata seseorang yang memerhati dari jauh sambil makan cereal.
Nak tau sape?
Jacob, dia ponteng dari bekerja.
.....
Sejak daripada kejadian tu...
Pearl selalu ikut Sunwoo kerana masih tak puas hati dengan mata Sunwoo.
Tapi masih tak berjaya.
'Kalau betul lah tu memang mata kau... Jangan risau aku akan simpan rahsia ni' kata hati Pearl.
"Shin Pearl!!! Jom balik!!!" Panggil Hwall dia pintu kelas.
"Eh tu presiden kelas sebelah kan?"
"Handsomenya"
"Untung gila Pearl dapat kawan macam tu"
Pearl buat derr je. Dah biasa dengar. "Jom!" Lalu mereka berjalan beriringan.
Sunwoo P.O.V
"Weh Sunwoo... Tu phone kau ke kat lantai tu?" Soal Juyeon. Aku ambil dan on kan phone tu. Gambar Pearl dan Hwall. "Weh... Sunwoo jom balik dengan aku~" kata Hyunjae. "Aku kena jumpa Cikgu Sangyeon lepasni" balasku.
Rasanya Pearl dah jauh ke dari sekolah?
Aku memandang tingkap. Senyuman yang dia beri dekat Hwall....
Senyuman bahagia. Ceh.
Aku letak phone tu bawah meja dia dan gerak ke bilik guru.
Pearl P.O.V
"Dah lama kan kita tak balik jalan kaki macam ni?" Soal Hwall. "Lamalah jugak" aku mengiyakan. "Sebenarnya aku ada suka seseorang tu..." Luah Hwall secara tiba-tiba.
Aku taktau kenapa jantung aku berdegup laju.
Maksudnya aku dah takde peluang ke nak bagitau yang aku suka dia?
"Dia berambut panjang... Aku selalu care pasal dia..." Sambung Hwall.
Ye.. Hwall punya ideal type berambut panjang. Walaupun aku tak suka bela rambut panjang dulu, entah kenapa aku bela sebabkan si Hwall ni. Lagipun... Dia selalu care pasal aku. Adakah... Aku tak bertepuk sebelah tangan?
"Pearl... Aku suka...
Aku suka Anne"
Apa yang aku dengar tadi?
Aku tak salah dengar kan?
Weh korang dengar tak bunyi kaca pecah?"Owh... Budak kelas kau ke?" Soalku untuk hilangkan rasa awkward. "Ye... aku ingat aku nak confess dia dalam hujung minggu ni" kata Hwall sambil tersenyum.
"Ahhh yelah pergilah... Eh jap. Weh aku terlupa. Aku kena jumpa cikgu akulah. Aku kan P.A dia. Bye!" Terus aku berlari masuk sekolah balik.
YOU ARE READING
© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒ
Fiksi Penggemar[EDISI THE BOYZ 1.0] Seorang bidadari... New: ye kenapa? Bukan kau jangan perasan. Jacob: Saya.. Saya!! Kau pun bukan. Tidak semua yang cantik memang dah lahir cantik. Usaha dan semangat Yang penting disiplin diri. Jadi apa kena mengena dengan Angel...