Pearl P.O.V
Aku berlari mencari tempat tersembunyi. Kenapa... Kenapa orang yang kau suka bukan aku?
Aku....
Tak boleh.
Air mata aku yang sedari tadi bergenang telahpun jatuh membasahi pipi.
Sunwoo P.O.V
"Terima kasih sebab tolong cikgu. Nah hadiah ganjaran" Cikgu Sangyeon menghulurkan chocolate bar kepada aku yang telah membantunya menyusun kerja sekolah.
"Takpe" tolakku. "Rezeki ditolaknya. Tau tak hampir kesemua staff cuba curi chocolate bar cikgu ni. Ni cikgu bagi boleh kamu tolak, Nichole?" Bebel cikgu Sangyeon.
"Ye saya ambik" aku ambil juga walaupun taknak. Jaga hati. "Haaa gitu budak cemerlang. Dah blah" halau cikgu. Aku pun blah tanpa banyak soal. Masa jalan kat tepi tangga, aku terdengar satu esakan.
Sunwoo P.O.V end
"Cikgu! Ini tidak adil. Disebabkan saya nampak cikgu bagi makanan tu dekat Sunwoo, cikgu kena bagi jugak saya!" Kata Jade. "Makanan??? Cikgu saya dengar dia minta makanan. Saya pun nak!" Sampuk Haknyeon yang tiba-tiba muncul dekat tepi mereka.
"Cehhh nasib saya baik harini. Nah share" walaupun dia hanya bagi satu chocolate bar untuk dikongsi... Takpelah asalkan bagi kurang sikit kedekutnya.
"Eh cikgu. Sekarang dah 2019. Expired date ni 2014" kata Jade. "Eh??" terus cikgu Sangyeon memerhati balik makanan tersebut kerana tak percaya. "Korang! Selamatkan P.A kesayangan cikgu! Kang tak pepasal mati lak anak orang!!!" Arah Cikgu Sangyeon.
.....
Sunwoo mendekati Pearl yang sedang menangis. Dia berdehem. Terus Pearl berhenti menangis. "Asal?" Soal Sunwoo. "Ah.. Errr ahhhh pho.. Phone aku. Phone aku hilang. Eh phone aku hilang? Eh siyeslah.... " baru dia sedar yang sebenarnya phone di memang dah takde.
"Dalam kelas bawah meja" balas Sunwoo. Terus Pearl lari masuk dan ambik. Dia pun akhirnya keluar. "Kenapa masih monyok? phone dah jumpa kan" soalan Sunwoo dibiarkan.
Jing jing anjing jing anjing anjing anjing
Hwall call Pearl. Sunwoo ternampak screen Pearl jadi dia tau sape yang call. Pearl tolak call tersebut. "Benci kau. Punyalah aku berusaha supaya kau notice aku suka kau. Boleh pulak kau suka orang lain... Oh ye.. Aku sedih sebab" kata-kata Pearl terhenti.
Gru~~~~
"Lapar?" Sunwoo buat-buat taktau apa yang terjadi. Pearl pun angguk. "Nah chocolate bar yang cikgu bengong tu bagi" Hulur Sunwoo.
Disebabkan terlalu lapar terus Pearl buka. Dia lagi sikit nak gigit.
Tiba-tiba....
"Tidakkkk selagi Haknyeon tak dapat makan. Selagi tu korang takleh makan" Haknyeon melompat lalu merampas. Dia melompat dan berguling-guling semata-mata nak dapatkan chocolate bar tersebut. "Mana boleh Sunwoo bagi aku" marah Pearl.
Haknyeon dengan rela hati makan benda tu. 'Takkanlah nak biarkan Haknyeon makan benda expired tu sorang-sorang.' Terus Jade pun join. "Mana aci ko makan banyak" Jade rampas dan makan jugak.
Bila dah habis makan....
"Sedaplah jugak" Haknyeon angguk-angguk. "Tak jadi apa-apa pun?" Soal Jade. "Suka hati koranglah. Pearl. Jom aku belanja kau makan dekat kedai aku bekerja part time" ajak Sunwoo.
"Kat mana?" Soal Pearl sambil membontoti Sunwoo. "Kedai bapak Jacob" Balas Sunwoo.
'Okay series.. Berapa banyak dia buat part time?' Soal hati Pearl.
YOU ARE READING
© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒ
Fanfiction[EDISI THE BOYZ 1.0] Seorang bidadari... New: ye kenapa? Bukan kau jangan perasan. Jacob: Saya.. Saya!! Kau pun bukan. Tidak semua yang cantik memang dah lahir cantik. Usaha dan semangat Yang penting disiplin diri. Jadi apa kena mengena dengan Angel...