25

225 34 21
                                    

"Yow Sunwoo... Awalnya sampai?" Soal Pearl. "Aku kena bagi ucapan lepas habis nyanyian nanti" kata Sunwoo. "Kenapa?" Soal Pearl terkejut. "Tah" balas Sunwoo sepatah.

.....

Habis nyanyian perhimpunan...

"Dijemput Kim Sunwoo dari kelas sekian sekian sekian. Sila ke atas pentas untuk memberi sepatah dua kata" jadi tanpa melengah masa terus Sunwoo naik.

"Tu Sunwoo dari kelas sebelah kan?"

"Haah.. Orang kata grade dia bagus"

"Wahh aku rasa aku dah on crush dekat dialah"

Pearl dapat menangkap satu per satu ayat pelajar perempuan lain. 'Sunwoo popular? Tak boleh jadi' kata Pearl dalam hati.

.....

Di dalam kelas...

"Weh kau suka Sunwoo ke?" Soal Jade. "Hah! Suka?! Mana ada. Kau eh suka dia. Siapa je suka dia. Orang yang suka dia memang takde tastelah. Mata pun tak nampak muhahahaha" bebel Pearl pelik.

"Ohhh kau tak suka. Takdelah sebab aku tengok Sunwoo makin popular. Aku takut kau kecewa je" kata Jade. "Tengok tu" Jade tunjuk luar kelas. Sunwoo tengah berjalan masuk.

"Wahhh Sunwoo baru lalu tepi aku"

"Wanginya bau dia"

"Dari tepi pun dia nampak handsome walaupun tak nampak mata"

"Popular kan?" Soal Jade. "Kau senyap" Pearl tak puas hati lalu sumbat biskut oat crunch dalam mulut Jade. "Weh... Apasal siak Sunwoo boleh popular. Aku lagi handsome kot" rungut Haknyeon yang duduk sebelah Jade.

"Mesti dia malu kan ramai tengok dia. Rasanya aku perlu tak bagi plastik aku ni kat dia?" Soal Younghoon. New rampas plastik Uounghoon dan koyakkan. "Kejamnya angel aku uwarghhhh" Younghoon dah nak nangis gais. Terus New hulur roti dekat budak manja tu. "Yeheeeee roti limited edition lah~" kata Younghoon bahagia. "Limited edition apanya. Roti gardenia berlambak kat koperasi" kata Eric.

"Dia limited edition sebab New yang bagi" balas Younghoon. "Shhhhhhh, Sunwoo dah nak sampai sini" arah Juyeon. "Apsal pandang aku camtu?" Soal Sunwoo setelah duduk di tempatnya. "Abe Kesayangan dah sampailah" kata Jade. Semua pandang Jade dengan pandangan 'Kau boleh senyap tak?'.

Tiba-tiba Hyunjae peluk Sunwoo dari belakang. Sunwoo toleh belakang untuk tengok Hyunjae. "Weh... Aku kena reject dengan Little angel haritu
(ಥ﹏ಥ)" bisik Hyunjae.

"Eh tengok tu. Hyunjae dengan Sunwoo gay ke?" Soal seorang gadis di koridor luar kelas. Lin menoleh. "Woooo tangkap gambar. Sebagai seorang Fujoshi kita tak boleh lepaskan peluang keemasan ni!" Kata Lin bersemangat.

Oh ye Fujoshi tu ialah perempuan yang minat dengan perkara gay. Aku dah mengajar benda yang salah dekat readers. Kesiannya korang.

Sedang Lin khusyuk betulkan angle untuk tangkap gambar, Hana, rakan Lin yang bagitau pasal Hyunjae dan Sunwoo tadi memerhati Lin.

© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒWhere stories live. Discover now