26

233 32 52
                                    

"Weh Lin... Send aku gambar tu jugak" kata Hana. "Hurm?? Oh okay nanti aku hantar dekat whats app ye" balas Lin. Hana dah senyum jahat tapi tak nampak jahat sebab dia comel.

.....

"Wahh tengok markah aku meningkat"

"Aku menurun wehhhh"

Semua pelajar berebut untuk melihat kedudukan mereka dalam darjah. Pearl tengok siapa yang dapat nombor satu. "Sunwoo?" Katanya perlahan.

"Wahhh Sunwoo aku dapat nombor satu"

"Dia lagi bagus dari lelaki yang ada rupa tapi bodoh"

"Ahhhh Sunwooku, jadilah guruku"

Pearl terpana. 'Kenapa aku.... Rasa sedikit kecewa bila semua perempuan lain mula suka dia?' Soal hati Pearl.

.....

"Wahh korang tengok New aku dapat nombor 2~" kata Younghoon sambil menjunjung New. "Senyaplah.." Kata Haknyeon sambil kunyah burger dengan moodynya. "Alaaa korang. Keputusan exam first memang camtu. Takpe kita boleh perbaiki" kata Jacob. "Eric..  Aku dapat teruk" kata Juyeon. "Takpe... Walaupun Juyeon tidak dapat nombor satu dalam carta peperiksaan, tetapi Juyeon sentiasa nombor satu di carta hati Eric" pujuk Eric. "Awww thankx" lalu Juyeon peluk Eric.

"Rosak imej aku sebagai ketua kelas dengan markah teruk macam ni" tanpa berfikir panjang, Hyunjae mengoyakkan semua carta.

"Weh mana Jade?" Soal Haknyeon. "Toilet" balas New. Haknyeon mengangguk. "Pearl. Cikgu Sangyeon nak jumpa kau" kata New. Pearl angguk dan terus pergi pejabat. "Kenapa cikgu panggil dia?" Soal Jacob. New hanya angkat bahu. "Oh ye... Kau sekali Sunwoo" sambung New. Kalau libatkan Sunwoo, fahamlah diorang cikgu panggil sebab diorangkan P.A kesayangan cikgu.

.....

"Hwall, okay tak kau punya kedudukan?" Soal Q. "Aku punya okay tapi merosot sikit. Mungkin sebab peperiksaan menengah rendah dan menengah atas agak lain" cover Hwall. "Elehhh yelah tu" sampuk Kevin yang baru datang. "Bukan sebab effect kau couple?" Soal Kevin. "Abang... kan Hwall dah cakap jangan mention pasal couple. Hubungan tu tak ganggu langsung pelajaran Hwall" balasnya.

"Tapi hubungan kau ganggu persahabatan kau dengan kawan dan keluarga" sampuk Q. "Mana ada!" Bantah Hwall. "Hwall pasti??" Soal Kevin. "Hubungan kau dengan Pearl dingin semacam je sejak dua menjak ni" kata Kevin. "Dia yang start. Tapi Hwall tak salahkan dia, mungkin sebab makin tua dia makin malu nak kawan dengan lelaki" kata Hwall. "Malu? Habistu yang kawan dia semua tu BAPOK??" Soal Kevin.

"Bila kau dah taksub dengan sesuatu, kau akan jadi buta dan kau sendiri tak perasan apa yang kau dah buat dekat Pearl" Kata Q lalu bangun dan pergi meninggal dua beradik tersebut.

"See... Hubungan Hwall dengan Q pun dah tak rapat macam dulu sebab budak apa tah namanya tu" kata Kevin. "Mana ada!!! Kenapa demua orang benci sangat Hwall dengan Anne?!" Marah Hwall.

"Bukan marah tapi... Betul cakap Q. Hubungan Hwall dengan kawan dan keluarga makin teruk. Hwall tak pernah tengking abang sebelum ni tapi sebabkan nak protect si Ant tu..." Hwall memotong kata-kata Kevin.

"Hwall marah sebab abang nak kongkong Hwall, Hwall marah bukan sengaja!" Balas Hwall. "Okay fine! Percaya cakap abang yang sebenarnya Hwall masih dilemma kan? Hwall sebenarnya suka Pearl tapi menafikannya dan mainkan hati Anne kan? Jangan cakap abang tak kenal Hwall" terus Kevin blah.

© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒWhere stories live. Discover now