"Maaf Hwall... Pearl kata dia balik lewat sebab nak belajar sikit" kata Puan Kim. "Oh yeke... Macam tu.. Saya balik dulu ye makcik" Hwall meminta izin untuk pergi.
'Hwall.. Tak mungkinlah selama ni kau suka Pearl. Kenapa kau sedih sangat bila tau dia cuba avoid kau sedaya upaya?' Hati Hwall semakin bercelaru. Dia berjalan di luar untuk mengambil udara malam.
Sedang dia berjalan, dari jauh dia nampak Sunwoo dan Pearl sedang rancak berbual. Dia menyorokkan diri supaya mereka tak nampak dia.
"Sunwoo... Cepatnya kita jalan. Banyak lagi aku nak bebel kat kau. Takpelah, sambung esok. Bye Sunwoo" Pearl berlari sambil melambai Sunwoo. Setelah kelibat Pearl hilang dari mata, Sunwoo pusing untuk pulang ke rumah. Dia nampak Hwall sedang menunggu.
"Hai Sunwoo" tegurnya. "Hai" balas Sunwoo. "Nampaknya korang makin rapat" kata Hwall. "Lagipun korang duduk semeja kan?" Sambungnya. "Jadi?" Soal Sunwoo. "Boleh tak... Kau jarakkan distance kau dengan dia?" Minta Hwall.
"Kenapa pulak? Kenapa kau nak keah pasal dia? Kau pernah faham ke apa yang dia rasa dekat kau sebelum kau couple dengan Anne lagi? Aku waktu tu tak rapat dengan dia pun nampaklah betapa sedihnya dia cuba move on dari kau. Sekarang kau nak aku jauhkan diri dari dia? Eh come onlah. Aku takkan. Aku akan protect dia dari manusia macam kau" sejurus itu, terus Sunwoo beredar.
"Jadi... Betul lah selama ni dia suka aku?" Monolog Hwall.
.....
"Eh Pearl.. Kau dengar cerita tak?" Soal Jade. "Aku dengar si budak Hana tu yang sebarkan. Alaaaa yang Hana suka Hyunjae tu. Alaaa ko tak kenal kot. Dia sebarkan gambar Hyunjae dengan Sunwoo dan dengar cerita diorang in relationship sekarang" terang Jade. "Siapa in relationship??" Pearl blur. "Hyunjae" balas Q. "Dengan Hana?" Soal Pearl lagi. Serentak Younghoon, New dan Q geleng. "Sunwoo" balas Younghoon. Pearl hampir tersembur air dia dekat New.
"Ew" kata New. "Eh sejak bila kau mula rapat dengan Younghoon dan New ni Q?" Soal Jade. "Sejak diabaikan Hwall" balas Q bersahaja. "Atotototoiii ciannya iaa" Younghoon mencubit pipi Q.
"Ceh... Kuajo Hyunjae. Haritu ko confess kat aku. Alih alih ko gay ngan Sunwoo" kata Pearl tak puas hati.
.....
"Pearl. Petang ni aku ada meeting. Harini takde class" kata Sunwoo. "okay..." Terus Pearl berjalan untuk pulang. "Dengar kata harini akan hujan kat berita" kata Eric. "Takkanlah.. Cerah je ni" nafi Juyeon. "Jomlah balik. Kalau dah hujan susah. Nati orang nampak abs kau acaner?" Kata Eric sambil berlari pulang dan diikuti Juyeon.
"Hujan... Nasib baik mama masukkan payung dalam beg tadi" omel Pearl.
YOU ARE READING
© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒ
Fanfiction[EDISI THE BOYZ 1.0] Seorang bidadari... New: ye kenapa? Bukan kau jangan perasan. Jacob: Saya.. Saya!! Kau pun bukan. Tidak semua yang cantik memang dah lahir cantik. Usaha dan semangat Yang penting disiplin diri. Jadi apa kena mengena dengan Angel...