Alışkanlık (bilinçsiz edimler)

5 0 0
                                    


Tespih taneleri
Aşinalık
Alışkanlık
1tespih çekilir
2her tespih farklıdır esasında
3tespih tanelerinin her biri, birbirine o kadar benzer ki aynı sandırır adamı. Adam denilen adam değil esasında;dikkati.
4bu sanrı ,tespih tanelerini aynı gibi kabul eder.
5bu kabul ediş,her biri farklı olan, ama bi o kadar da benzeyen tanelerin aynı gibi görünmesine sebep olur.
6aynı gibi kabul edilen ,aynı gibi görülen tespih tanelerine bundan sonra göz baksa da ;aynı şeye bakıyormuşcasına bakar.
7aynı şey sanılan taneler ,artık farklı değildir bu sanrının içindeyken ve sanrı ,yanılgının sonucu olduğu için.
8yanılgının sonu da alışkanlığın başlangıcı olur.
9alışkanlık başladığı an ise ;dikkat/ ilgi /alaka 'farklı olana kayma eğiliminde' olduğu için ,tespih tanelerinin farklı olduğunun belirtileri olan; tespih tanelerinin yüzeyine/neliğine dağir ayrıntıları, artık ilgi alanı dışında olur.
10alışkanlık başladığı an, dikkat farklı yöne kayar.
11dikkatin farklı yöne kaymaması için ,'alışkanlıkları kırmak' için ,tespih tanelerinin her birinin ayrı taneler olmasından ziyade, aynı olmasının imkansızlığı idrak edilmeli.hiç bir nesne birbirinin aynı olamaz. Birebir kopyası benzeri olabilir ama aynılık mümkün değil.
12bu idrak ışığı altında, alışkanlıkların kırılması için, refleks kırılması için , ayrıntılara, farklılıklara odaklanmak gerekir.
13farklılığı bulma çabası,farklı tarafı görme çabası ,alışkanlığın oluşmasının önüne geçer.
14farklılık yada farklı olanın belirtisi, dikkat çekicidir.
15dikkat farklı olana gitme eyilimindedir.
16aynı gibi görünen tespih tanelerinin önüne, sıra sayısı eklemek;benzer gibi görünen ve ayrıntıları kestirilemeyen tanelere anlam bakımından farklılık katar. Sıra sayısı farklı olan taneler de farklıdır izlenimi yaratılır. Bu dikkatin başka yere dallanmasına ,dağılmasına engel olur.
17benzerlikler ne kadar artarsa , "aynısı bu" etiketini /yargısını/algısını yapıştırma oranı da doğru orantı şeklinde artar.yani benzerlik ne kadar fazlaysa, taneler o kadar derecede aynı "gibi" görünür.
18gibi görünmek yanılgıdır yanıltır.bir şeyi başka bir şeye benzetme refleksidir "gibi görünmek".
19 yanılgı yada yanılmak, dikkatin ilginin ,istenilen yerden başka bir yere kaymış olmasıdır.
20dikkat : istenilen yerde, bilinçli şekilde tutulabilirse yanılgı ve yanılmanın ve de sanrının ve de alışkanlığın önüne geçilir.
21bu yüzden tespih çekilir.
22tespih çekilirken amaç ,dikkatin zihinden çıkarılmasıdır.
23zihinden çıkamayan dikkat, zihnin,alışkanlıkların , bağımlılıkların ,refleks halini almış hareket /davranış/söZ ve düşünme yapısının kölesi olur.
24bu köleliğin ortadan kalkması için ;bilinçsizliğin,dikkati bilinçli şekilde yönlendirememenin ,ortadan kalkması gerekir.
25tespih çekilirken bilinç ve idrak var ise , bilinçsizlik minimize olur.
26tespih çekilirken bilinçsizce tekrar edilen edimler yapılırsa bilinçsizlik maksimize olur.
27bu maksimize ve minimize durumu sadece tespih çekme eylemi için geçerli değil,tüm eylemler/edimler/işlemlerde geçerlidir.
28dikkatin olmadığı işin içinde dikkatsiZlik ;dolayısıyla bilinçsizlik olur.
29dikkatsiz ve bilinçsiz yapılan her eylem köleliktir.
30çünkü köle, işini yapması gerektiği için yapar. Ne denmişse onu yapar.nasıl istenmişse sorgusuz sualsiZ yapar.
31kölenin bu durumuna , bilinçsizlik hali yada cehalet denir.
32cehalet, cahilliği,cahillik cahili doğurur.
33farkedilen her bir ayrıntı, birer ışıktır. Işıklar yolu aydınlatır.
34ışık insanın zihnindeyse,o ışık zihni açığa çıkarır. Açığa çıkan bu karanlık yüz, eskisi gibi görünmeZ artık.
35bilinmeZliği ,tahmin edilemezliği,karanlığı ortadan kalkar.
36çekilen tespihin hiç bir kerameti olmasa da , keramet ilgi/alaka/ve dikkattedir.
37dikkatli olmak akıllı bir hali ,dikkatsiz olmak ise duygusal bir hali temsil eder.
38duygusal hallerde, hataların çok olmasının sırrı /özü dikkattir.dikkatin ortadan kalkmış olmasıdır .
39bilinçsizce verilen dikkat,yine bilinçsizliği doğurur.
40gözler kitabı yazıyı otonom olarak okur. Ama okumanın amacı maksadı bilinmiyorsa, bir bilinç yoksa; ne okunan anlaşılır, ne de okumuş olmak okuyana bişey katar.
41anlaşılmadıysa ,tüm tane yazan yerlerde "insan" yazıyor gibi baştan okunur.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 09, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Alışkanlığın (bilinçsizliğin) Farklı Bir boyutuWhere stories live. Discover now