Chapter one

7 0 0
                                    

Ginger Thompson 

'Mam er is geen brood!' Jammerde ik tegen haar. 'Sorry schat, ik had geen geld.' Antwoord ze schuldig, ze zou zelfs in tranen kunnen uitbarsten nu. 'Nee mam, niet huilen. Het is niets. Ik haal wel een broodje zomenteen.' Mam knikt en slikt haar tranen in. Ik weet wel wat voor werk mam doet. Ze vertelt het me niet maar het is zo vanzelfsprekend. Ze is escort. Ze gaat met mannen mee naar belangrijke meetings en daarna gaat ze met ze van bil. Ze verdient er wel veel mee. Of mijn vader er blij mee is? Zeker niet, hij haat haar zelfs. Maar wat kan hij eraan doen? We hebben geen geld, we hebben helemaal niets! Papa zelf werkt in een café als barman, hij kan niets anders vinden zegt hij. 'Mam, ik ga!' Roep ik nog, voordat ik de deur dichtsla. Ik zie haar nog zwaaien bij het raam, wat is het ook een lieverd. Snel wandel ik naar de broodjeszaak die zo'n honderd meter van school ligt. Ik ben al laat dus ik zal me moeten haasten. Geld hebben ze ons misschien niet meegegeven, maar zowel mam als pap zijn prachtige mensen en van mezelf kan ik nou ook niet zeggen dat ik lelijk ben. Jongens op school kijken wel naar me, maar een move maken doen ze niet echt. Vrienden heb ik niet echt, ik ben nogal een eenling. Daar heb ik zo mijn redenen voor. Ik heb heus wel vrienden gehad, maar ik vind het goed zo. Ik mis geen vrienden. Af en toe mis ik het wel dat ik mijn verhaal nooit kan doen, maar dat ben ik nu wel gewend. Dan vertel ik het gewoon aan mijn moeder, zij begrijpt ook alles. Ondertussen ben ik aan de beurt bij de broodjeszaak. Ik bestel, betaal en spurt vervolgens naar school. Net als ik binnenkom gaat de bel. 'Volgende keer iets sneller.' Zegt de vrouw bij de deur. Ik knik braaf en loop naar de speelplaats. Een jongen staart me aan, maar ik besteed er zoals altijd geen aandacht aan. 


One spark starts a fire ||  Shawn MendesWhere stories live. Discover now