Srdcová královna, žena která musela zažít něco horšího než je samotná smrt, když se z ní stala takováto osoba. Co já vím, co se jí stalo, můžu si jen vymýšlet čím vším si procházela, co vše si ve své hlavě říkala, když byla již na dně, neschopna vidět naději, o kterou už nejspíše přicházela.
Nikde nebylo řečeno co se jí stalo, pomineme-li film z roku 2016 - Alenka v říši divů za zrcadlem, ve kterém se objevuje pár scén s jedním, jistě z mnoha, vysvětlením zde se, během svého dětství udeřila do hlavy, pak je tu ještě samozřejmě právě kniha Bez srdce, která je vytvořena o tom co se Srdcové královně mohlo stát v její minulosti, kdy se snaží vyhnout zásnubám a samotné svatbě s králem, zamiluje se, a když je jejímu milému useknuta hlava, vzdá se svého srdce pro potrestání viníka.
Změnila se povahově? Předpoklad, že se její povaha změnila v průběhu života, je důvěryhodný neboť možnost, že by někdo měl tak 'špatnou' povahu je značně nepravděpodobná. Ano, je to možné, ale skutečně výjimečné, protože k takovému vnímání, reagování a myšlení se dostáváme v průběhu života, působením okolí, či snad i našimi předpoklady, které se prostě někdy v průběhu života projeví.
Jak se vlastně chová? Krutá, zlá a bezcitná, nespravedlivá, neoblíbená, budící strach - tak můžeme popsat její chování, ale co to o ní říká? Hodně a přesto málo, díváme se na ni teď a co vidíme, vidíme až monstrum.
Jak vypadá? Kdo se na to ptá, přestože je třeba hezká, možná i krásná, nikdo se ale nad tím pořádně nezamyslí, kdo se zajímá o vzhled, když zří takovou osobnost.
Je šílená? Abych řekla - dle mého názoru, je alespoň trochu šílený každý, v různé míře, díky rozdílným událostem. Nikdo přeci nemůže být 'normální', může snad jen patřit do společností vytvořeného a schvalovaného průměru. To však nemění nic na tom, že v jejich už tak ztřeštěném, potrhlém a ano poněkud šíleném světě je mimo hranice, nemusí být nutně šílená. Je za tu špatnou a to jen podporuje její nynější povaha.
Jaká mohla být? To nikdo neví, dá se předpokládat, že nejspíše měla zajímavou a milou povahu, když se do ní král zamiloval natolik, že se s ní oženil. Chtěla se za něj vdát? Kdo ví, možná ho milovala, nebo se chtěla jen stát královnou. Co ji asi nejvíce zničilo a stvořilo z ní krutou královnu? Rozhodně šlo o něco co jí nejvíce uškodilo na psychice. Muselo jít o jedinečnou situaci, buď byla dlouhodobá a postupně ji zruinovala, poté přetvořila její osobnost, nebo se jednalo o krátký, ale silný psychický, samozřejmě i možný fyzický, tlak, který mohl změnit její pohled, styl uvažování. O co mohlo jít? Mohlo se jednat o cokoliv, od příšerné nehody, která mohla mít za vinu ztrátu či změnu mnoha životů, až po naprostou pro některou mysl i banalitu.
Co ji čeká? Budoucnost, plná moci, stínání hlav, tyranizace poddaných, bez lásky, bez přátel, ale i to dojde svého konce, neboť se lid jednou vzbouří proti její vládě. Jak skončí? V prachu starého, zničeného a příbězích o jedné kruté tyranské královně vyprávěných jejími bývalými poddanými po spousty let.
Umře, ale jakým způsobem? Rukou lidu, který se nazve spravedlností.
Tak to končí, začne mile, přátelsky, pak se s ní něco stane a změní se, ale to už není ta, kterou společnost 'přijala' za její součást a vládkyni, a tak se s ní rozloučí po svém.
ČTEŠ
Srdcová královna - úvaha
RandomÚvaha nad postavou srdcové kralovny z Alenky v říši divů. Chci se s vámi podělit o úvahu, kterou jsem dělala na závěrečnou práci do školy (psala jsem to na poslední chvíli v autobuse😅, ale i tak to je dobrý). No, každopádně budu ráda za každý kom...