34

215 35 10
                                    

Kelas P.E

"Weh kaj nak main apa?" Soal Jade kepada Pearl. "Ambikkan tali lompat tu" minta Pearl. Jade pun pergilah ambik. Pearl terpandang Sunwoo main basketball... Tiba-tiba muka dia blushing. Boleh pulak Sunwoo pandang dia. Pearl menoleh.

'Dia demam lagi ke? Muka dia masih merah?' Fikir hati Sunwoo.

"Nah!" Jade hulurkan tali skipping tersebut. Disebabkan jantung Pearl berdegup laju, dia pun melompat tali skipping dengan laju. Semua budak perempuan teruja tengok dia.

Setelah penat berskipping.

Sunwoo mendekatinya... Dia memberi jaket sukan dia dekat Pearl. "Tunggu aku dalam kelas" kata Sunwoo. Pearl angguk lalu bawak jaket tersebt ke kelas.

"Uwu.. Jaket Sunwoo!" Terus dia pakai. "Bau Sunwoo!" Tanpa dia sedar. Dia hidu jaket tersebut sampai tertidur dekat meja dia. Hwall datang kelas Pearl nampak Pearl dah tertidur sambil pakai jaket seseorang. Hwall tersenyum lalu mengulas lembut rambut Pearl. "Kalaulah aku tau kau suka aku dulu..."

"Hurmm oh sorry Sunwoo aku tertidur. Jom belajar" kata Pearl mamai. Dia toleh 'Eh Hwal?' Pearl terkejut. "Tidur dalam kelas petang macam ni boleh demam tau" kata Hwall. "Mana Sunwoo. Tadi dia suruh tunggu dekat kelas" Kata Pearl blur. "Kenapa? Kau kecewa? Sebab orang yang kau nak nampak lepas bangun ialah Sunwoo dan bukan aku?" Soal Hwall.

"Aku bangun nak nampak Sunwoo? Ohoho mengarut apa kau" nafi Pearl. "Urm.. Hwall. Macam mana kau tau Anne suka kau jugak?" Soal Pearl lalu teringatkan Sunwoo. "Lepas dia cakap dia suka aku dan aku terima dia. Aku selalu fikirkan dia" kata Hwall. "Jadi... Korang suka sama sukalah kan" soal Pearl.

'Mesti dia tengah fikir pasal budak tempurung tu' fikir Hwall.

"Ye... Tapi kalau hanya kau suka orang tu tapi orang tu taktau. Boleh jadi satu masalah" Hwall cuba buat harapan Pearl terhadap Sunwoo makin pudar. "Lagi satu... Kalau kau confess... Kemungkinan dia reject dan takkan kawan kau lagi. Sebelum kau confess, make sure perasaan dia terhadap kau sebagai kawan atau dia pun suka kau" nasihat Hwall.

"Tapi... Haritu ada orang bagi dia surat cinta dan dia terima surat tu. Tapi aku tak sure dia terima budak tu atau tidak. Masih ada harapan ke aku nak confess?" Soal Pearl. "Mungkin" balas Hwall. Terus Pearl berlari untuk ke padang. Hwall hanya memerhatikan dia.

"Nampaknya dia dah move on dari kau Hwall" monolog Hwall.

© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒWhere stories live. Discover now