Bölüm Şarkısı: Yiğit Uzun - Ölürüz Sevgili
———1 hafta sonra...
"Hazır fındık da yaklaşmışken biz İstanbul'a mı dönsek?" dedi Ahmet alttan alttan annemle babama bakarak.
"O niyeymiş?" dedi babam. "Fındığa amele lazım."
"Baba Allah aşkına ben kim amelelik kim? Benim topladığım fındıktan ne olacak?" diye yakındı Ahmet.
"En azından çuval taşırsın." dedi annem.
"Ya nereden çıktı şimdi bu? Geçen sene ne güzel oturdum evimde."
"Boşa uğraşma Ahmet, ne söylesen boşuna şu an." dedim gülerek.
"Şansımı deniyorum." dediğinde telefonu çaldı. Ekrana bakar bakmaz koşarak odasına gittiğinde annem kafasını iki yana salladı.
"Ölüyorum desem bu kadar hızlı koşmaz." diye söylendiğinde gülerek çayımdan içtim.
"Ben koşarım anne."
"Sen de koşarsın başka yerlere." dedi babam. Sesi imalı çıkmıştı.
Anneme bakıp sorarcasına kafamı salladığımda bir şey demeden çocuklara yemek yedirmeye devam etti.
———
"Anne, babama söyledin mi?" dedim yanına oturup.
"Salim'le konuşmuşlar. Aysun söylemiş Salim'e, baban da ondan öğrenmiş. Eve gelince sordu bana, ben de söyledim."
"Of anne, bir babam kalmıştı." dedim telefonumu alıp.
Bir haftadır bizimkilerle hep beraber görüntülü konuşup duruyorduk. Zırt pırt aradıkları için telefonumu yanımdan ayıramıyordum.
"Yaşınız büyüdü artık. Baban da o yüzden bir şey demedi duyunca. Ben senin yaşındayken evlenmiştim."
"Ne ara evliliğe geldik acaba?" dedim şaşkınlıkla.
"Ne kız? Yoksa sevgili hayatı mı yaşayacaksınız? Evlenmeden olur mu hiç?"
"Ya anne ne alakası var şimdi? Zamanı gelince olur her şey. Daha bir ay bir hafta falan oldu."
"Olsun şimdiden konuşulmalı bu konular. Temeli atmak lazım. Burası küçük yer, tanınıyoruz kızım. Millet ne der?"
"Zaten her haltı millet ne der diye yapıyoruz. Daha okulumuz bitmedi anne. Ne evliliği?"
"Ha okul bitince evleneceksiniz yani?"
"Anne sen Aysun Teyze'yle mi konuştun? Kafan karışmış senin." dedim ve ayağa kalktım. "Ben dışarı çıkıyorum."
"Nereye?"
"Müstakbel kocamla buluşacağım." deyip salondan çıktım ve odama girdim.
Hazırlanıp evden çıktığımda Orkun çoktan evin önüne gelmişti.
Beraber sahile inip yürüdüğümüzde annemin dediklerini düşünüyordum. Yine ne yapıp edip kafamı bulandırmıştı.
"Ahsen..." dedi ve boğazını temizledi. "Hiç evlilikle ilgili bir şey düşünüyor musun?"
Al işte
"Aysun Teyze'yle mi konuştun?" dedim gülerek.
"Evet. Sanırım sen de Nurcan Teyze'yle konuşmuşsun." dediğinde başımı salladım.
Aklımdaki şeyleri söylemeyi çok istiyordum ama bir yandan da utanıyordum.
"Yani... zamanı gelince olur." dedim yere bakarak.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MÜZİĞİN RİTMİ
General FictionMüziği hayatının merkezi yapmış bir grup arkadaş düşünün... Onların aşk ve dostluk dolu tatili ile tatil sonrasında olanlar diyeyim siz direkt okumaya başlayın bence ;) -- "Seni seviyorum. Seni tahmin edemeyeceğin kadar çok seviyorum. Duyduğum her...