"Woi!!" Sergah Jade. "Apaaa!!!" Jerit Pearl terkejut. "Nak ushar Sunwoo bersukan pun janganlah obvious sangat" kata Jade. "Mana ada!!!!" Nafi Pearl. "Tapi wahh coolnya dia" Pearl seperti dipukau untuk terus melihat Sunwoo.
"Nampak sangat kau suka dia" omel Jade. "Cepatnya kau perasan.." Kata Pearl. "Aku dah lama perasan sejak chap dekat first class tu" kata Jade. "Mana ada perkara yang terjadi pun masa chapter tu!!" Nafi Pearl.
"Tapi.. Aku dah make sure... Yang memang aku suka Sunwoo" kata Pearl lalu menekupkan mukanya ke dalam lutut. "Jadi... Confesslah. Kau nak terlepas macam Hwall?" Soal Jade. "Tapi... Aku tak boleh. Dia dah suka seseorang dari tadika lagi" kata Pearl kecewa.
"Try jelah" New datang lalu menyampuk. "Confess dekat dia. Seperti mencampak telur dekat batu je. Dah tau akan pecah sebab batu tu keras, tapi still campak. Aku akan direject jugak" kata Pearl.
New memandang Jade lalu memberi isyarat untuk pergi bincang. "Kitaorang pergi jap eh" Jade menepuk bahu Pearl lalu pergi.
"Siapa orang yang Sunwoo suka masa kecik dulu?" Soal Jade. "Aku tak pasti tapi ingat tak masa dia nak ambik gambar buruk Pearl. Aku macam ternampak ada seorang jembalang tidak bermuka dekat belakang tu tapi jauh dari Pearl lah" Kata New.
"Adakah... Orang yang Sunwoo suka dari kecik tu Pearl?" Soal Jade. "Boleh jadi" kata New. "Akhirnya New, kau function jugak dalam cerita ni" kata Jade bangga sambil menepuk bahu New.
Mereka kembali ke Pearl.
"Pearl... Kau takut kena reject kan?" Soal Jade. "Soalan apa kau bagi memanglah dia dah cakap" New nak ketuk kepala Jade. "Okay.. Kau confess je. Tapi make sure kau jangan sakitkan hati dia" Nasihat New. Jade buat muka terkejut. Nasib Pearl tak perasan dan hanya New je nampak. New menjeling ke tepi untuk lihat apa yang buat Jade terkejut nak mati tu. Sunwoo datang kat arah ni.
"Pastikan kau confess. Aku pasti dia akan bagi jawapan yang terbaik." Kata New lalu blah. "Aku pun nak pergi toilet. Takyah teman aku!" Terus Jade pecut ke toilet.
"Wahh tak pernah pernah aku nampak Jade selaju itu. Baiklah... Aku akan pastikan aku confess kat dia harini jugak!!" Kata Pearl bersemangat. Dia toleh ke tepi.
'Sejak bila Sunwoo duduk tepi aku ni!!!' Σ( ° △ °|||)
YOU ARE READING
© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒ
Fanfiction[EDISI THE BOYZ 1.0] Seorang bidadari... New: ye kenapa? Bukan kau jangan perasan. Jacob: Saya.. Saya!! Kau pun bukan. Tidak semua yang cantik memang dah lahir cantik. Usaha dan semangat Yang penting disiplin diri. Jadi apa kena mengena dengan Angel...