42

191 33 31
                                    

"Arghhhhhh!!!!" kedengaran jeritan dari dalam stor. Sunwoo mendekati tetapi X dah lari keluar dulu. Sunwoo terus masuk. "Pearl..." Panggilnya. "Sunwoo?" Soal Pearl pelik. "Tadi... Kenapa korang jerit?" Soal Sunwoo.

"Ohh tu"

Flashback...

"Sunbae... Rambut sunbae.." Kata Pearl menggeletar.

"Kenapa?"

'Besarnya lipas tu. First time aku nampak lipas sebesar ni' kata hati Pearl.

X memegang kepalanya.

Crunchh

'Omaigad bunyi dia' Pearl makin buat muka geli.

"Kenapa banyak lendir ni?" Soal X lalu melihat tangannya.
"Arghhhhhhh!!!!!"

End Flashback

"Macam tulah cerita dia" terang Pearl dan tiba-tiba, terus Sunwoo memeluk Pearl.

Dang!

Pintu stor ditutup. Terus Pearl pergi ke pintu tersebut untuk cuba bukak. "Hey sesiapa kat luar!!! Tolong!!!" Jerit Pearl. Malangnya.. Bilik tersebut kedap suara.

"Takde guna... Takde sesiapa pun dekat luar" kata Sunwoo. "Wooooo kenapa takde orang kat luar? Habistu camne dia tertutup. Macam mana dia terkunci?" Kata Pearl.

"Kau takut ke?" Soal Sunwoo. Pearl tak dengar soalan Sunwoo sebab dia asyik ketuk pintu tu bagai nak rak.

Tiba-tiba...

Sunwoo rasa sesak nafas.

'Aku lupa yang aku phobia dengan gelap...' Sunwoo memegang dadanya yang sakit. Pearl pusing belakang. "Sunwoo! Kau okay tak?!" Terua Pearl lari dekat Sunwoo.

'Jangan.. Jangan tengok aku. Aku taknak nampak lemah depan kau' kata hati Sunwoo.

"Sunwoo! Dengar tak?!" Pearl menggoncangkan bahu Sunwoo malangnya Sunwoo pengsan.

'Keadaan ni...' Pearl teringat sesuatu...

Pearl Flashback...

"Asal dekat stor ni ada orang letak penyapu. Patutlah cari tak jumpa-jumpa" bebel Pearl lalu mengambil penyapu tersebut dan pintu stor tersebut terbuka. "Ada manusialah!" Terus Pearl masuk ke dalam.

"Heyy jangan mati!! Bangunlah!!" Pearl menggoyangkan tubuh badan budak tersebut. Rambut depan dia agak panjang jadi Pearl taktau siapa budak lelaki ni.

Sunwoo Flashback...

"Kau masuk dalam ni!" seorang wanita menolak Sunwoo ke dalam bilik yang kosong. "Mama jangan tinggalkan Sunwoo sorang-sorang!!" Sunwoo menangis. "Kau senyap pembunuh!" terus wanita tersebut tutup dan kunci dari luar.

Tak lama lepastu...

"Kami dah balik!" Jerit abang Seokwoo dan akak Shinwoo. Aku dengar hentakan kaki berlari ke sini... "Sunwoo!!" Shinwoo dan Seokwoo terus keluarkan Sunwoo dari bilik tersebut.

.....

"Arghhh!!"

Pang!!!

"Kau ni menyakitkan hati betullah!!" Jerit wanita tersebut. Hanya mereka berdua di rumah manakala yang lain di sekolah dan tempat kerja.

Kepala Sunwoo berlumuran darah. Kelopak mata dia luka. "Mama.. Maafkan Sunwoo" Sunwoo memeluk kaki mamanya sambil meminta maaf malangnya mama Sunwoo menolak Sunwoo dalam bilik kosong tersebut. Dari situlah dia dapat parut dekat mata dia.

.....

Sunwoo jadi fobia dengan gelap kerana setiap kali dia buat salah dan ketakutan.. Dia dikurung di dalm bilik tersebut.

Papa minat atok dan nenek jaga Sunwoo supaya dia tidak disakiti oleh mak sendiri...

End FLASHBACK



© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒWhere stories live. Discover now