44

196 32 18
                                    

"Memanglah.. Kan rumor kau ngan Sunwoo masih disebarkan" kata Pearl. "Sini... Tengok perempuan yang reject aku" Hyunjae menarik tangan Pearl. "Eh tapi..." Pearl dah takut kalau Sunwoo datang.

"Tengok tu..." kata Hyunjae. "Dia.. Dia suka Hwall. Aku cakap tapi Hwall dah ada gf, lepastu dia cakap biarlah... Dia comel bukan macam kau. Gay" Hyunjae menangis...

Pearl tak pernah tengok Hyunjae menangis ikhlas macam ni. Dia betul-betul sedih ni. Pearl peluk Hyunjae sambil tepuk belakang Hyunjae tapi Hyunjae makin kuat pulak menangis.

.....

"Penting sangat ke perbincangan tu?" Soal Sunwoo. "Ni... Kelab baseball belah utara tu main tipu. Kita kena ajar diorang" kata lelaki tersebut. "Ye... Aku pergi dulu. Ada benda penting" tanpa fikir panjang Sunwoo terus patah balik.

Kosong?

"Sunwoo!!" Panggil seseorang. Sunwoo toleh. "Kenal tak?" Soal gadis tersebut. "Lin" balas Sunwoo "Ingat pun..." kata gadis tersebut.

Sunwoo blah abaikan gadis tersebut. "Sunwoo?!" Gadis tersebut terkejut. Dia mengejar Sunwoo.

Sunwoo berjalan mencari Pearl...

Sesampainya di satu tempat...

"Sabar eh.." Pujuk Pearl aambil tepuk Hyunjae. Pearl toleh. Sunwoo... Nampak dia peluk Hyunjae... Sunwoo terpaku. "Sunwoo aku tak habis lagi" kata gadis tersebut. Dia pandang Pearl dan Hyunjae...

"Sunwoo tak baik kacau orang" gadis tersebut tarik lengan Sunwoo.

'Siapa perempuan tu? Kenapa dia senang-senang je tarik lengan Sunwoo?' Fikir hati Pearl. "Pearl.. Aku tak bermaksud... Sorry" kata Hyunjae bersalah.

"Takpe.. Aku pergi dulu" terus Pearl kejar mereka.

.....

"Aku minat Younghoon. Younghoon pun tau aku minat dia tapi dia tak terima pun aku confess kat dia. Sunwoo tolonglah~" rayu gadis tersebut. "Bisinglah Lin" kata Sunwoo tegas.

Waktu tu Pearl baru sampai...

"Alaaaa tolonglah... kita dah kenal dari tadika kot sejak kau pindah bandar ni lagi" kata Lin.

Perjalanan Pearl terbantut... Dia patah balik.

'Diorang kenal dari tadika?' Fikir Pearl.

"Dia ke... Perempuan yang Sunwoo suka dari dulu?" omel Pearl.

.....

Plot twist

"Aku tak gaylah! Kalau aku gay taklah aku confess kat kau 5 kali!!" Raung Hyunjae sambil hembus hingus kat tisu dan campak dalam tong sampah yang dah penuh ngan tisu dia. Hwall yang duduk tepi dia tepuk belakang Hyunjae.

© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒWhere stories live. Discover now