45

203 30 34
                                    

"Wooo kenapalah kena denda pakai skirt ni" rungut Juyeon. Disebakan diorang (Juyeon, Eric dan New) boleh pulak terkalah dalam game tadi, diorang didenda pakai skirt cheerlader. Tapi pakai seluar jugak kat dalam.

"Woo dah nak hujan. Kena bukak skirt ni. Nanti basah.. Sian dia" kata Eric. New tengok langit, dia ternampak Pearl tengah jalan kat tengah-tengah padang. "Dah nak hujan..." Omel New. "New tak bukak skirt ke?" Soal Juyeon apabila nampak New berlari ke padang.

"Dia tak malu kot pakai skirt tu. Dah ah jom tukar" kata Juyeon.

"Pearl. Mendung, bahaya. Waktu macam ni kilat..." New tak teruskan ayat dia. Pearl nampak monyok. "Sunwoo mana?" Soal New. "Tu" kata Pearl macam mayat hidup. New pandang arah yang ditunjukkan Pearl. Pearl yak toleh pun arah tu.

Sunwoo dan... Lin?

"Eh dah hujan?" kata New. "Pearl jom gerak" ajak New. Pearl langsung tak gerak. "Eiii kau ni. Nak berangan pun kat tempat lainlah... Kau tu dahlah senang sakit" marah New sambil tarik tangan Pearl untuk mencari tempat teduh.

.....

Di bawah bumbung kecil...

Bumbung tersebut tidak berapa muat untuk diorang berdua...

Pearl cangkung memeluk lututnya. 'Dia still kena hujan" bisik hati New. New yang berdiri menarik skirt dia dan tutup kepala Pearl. "Jangan pandang. Walaupun aku pakai seluar kat dalam" kata New. Pearl senyum dalam kesedihan... "Terima kasih Changmin" kata Pearl.

.....

"Sunwoo dah ready?" Soal Q. Dia menepuk bahu Sunwoo. Q pun sama kelab baseball dengan Sunwoo. Boleh pulak waktu macam ni Sunwoo ternampak si Lin tengah sorak. Dia tak fokus dan...

Buk!!

"Kau okay tak Sunwoo?!" Soal Q. "Woii!!! Main tu betul-betul ah!! Baling pun tak reti!! Mati anak orang tu.. Aku bunuh kau!!!" Jerit Lin. "Wah.. Awek kau?" Soal Q. "Budak sekolah lama aku" kata Sunwoo.

.....

Setelah habis game...

"Wahh kita menang!!" Sorak Q. Younghoon, Jacob, Hyunjae, dan Hwall dah sorak. Hwall dah makin rapat dengan Hyunjae. New, Juyeon dan Eric yang kena jadi cheerlader pun soraklah. Haknyeon dan Jade tak sorak. Diorang khusyuk mengunyah.

Pearl tak datang...

Sunwoo, agak kecewa.

"Q, nampak Sunwoo tak?" Soal Lin. "Tu dia... Eh dah hilang?" Q tercengang Sunwoo hilang tiba-tiba. "Takpe aku akan cari dia! Kata Lin.

.....

Sunwoo menyorok di belakang pokok yang agak besar tiba-tiba ada yang memegang bahu dia.

Dia toleh.

"Lek.. Ni aku" kata Kevin. "Macam mana kau kenal Lin?" Soal Kevin. "Tadika" balas Sunwoo. "Jangan rapat dengan dia sangat. Dia... tu gila" kata Kevin.

"Huh?" Soal Sunwoo. "Masa zaman bodoh aku... Aku pernah confess dekat junior tu. Tapi dia reject dan cakap. 'Kau bukan Younghoon'. Pertama kali confesa, peratama kali kena reject" adu Kevin.

"Dia cuma nak dapatkan Younghoon dari..."

"Sunwoo!!! Jumpa pun!!" Sergah Lin. "Eh, Kevin Sunbae pun ada?" Soal Lin. Kevin dah pandang tempat lain. Malu gila nak hadap orang yang pernah reject kau mentah-mentah.

© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒWhere stories live. Discover now