47

198 31 12
                                    

"Sorry sorry" kata empunya badan yang melanggar. Lin malas layan dia bangun dan teruskan berlari. Dia tak sedar, orang tersebut melekatkan kertas YOUNGHOON AKU PUNYA dekat belakang dia.

Younghoon nampak apa yang jadi. "Oit termenung apa?" Soal Q. "Tak.. Takde apa. Jom masuk kelas" kata Younghoon.

.....

"Lin!!!" Sergah guru yang tengah mengajar. Lin tidak sedarkan diri. Guru tersebut menggerakkan sedikit tubuh Lin. Tiada respons. Dia merasa dahi Lin. "Panasnya... Lin bangun... Pergi bilik sakit" kata guru tersebut. Masih tiada respons. Hana mendekati Lin. "Biar saya bawak dia cikgu" kata Hana. Cikgu pun angguk setuju.

.....

"Kau ni... Aku gilakan Hyunjae pun takdelah sampai kena buli camni" adu Hana masa Lin dah sedar. Lin diam. "Kenapa diorang tak puas hati?" Soal Lin. "Kenapa diorang nak kesah aku suka Younghoon ke tak?" Lin memandang Hana.

"Biarlah.. Lama-lama nanti diorang lupa" kata Hana. "Eh aku tak boleh teman kau balik tau. Aku ada hal dengan cikgu sikit. Hati-hati tau jalan" nasihat Hana.

.....

Masa balik...

Jalan di bandar agak sesak...

Lin termenung masa turun tangga dan disebabkan kesesakkan itu, itu terseliuh dan jatuh.

Dia tak bergerak sedikit pun walau dah jatuh. Tiada yang menolong... Lin menarik kakinya yang lebam dan menekup mukanya di lutut.

Kawasan tersebut makin lengang...

"Lin..." Panggil satu suara. Lin dongak. Younghoon? Terus dia tekup balik. Younghoon duduk di sebelah dia. Kebetulan Younghoon punya air dah habis dan ais ada lagi, dia tekup dekat kaki Lin.

"Ah, sakit" adu Lin. "Sorry.." Kata Younghoon. Tapi Younghoon jahat. Dia makin tekup kuat-kuat. "Sakittttt!!" Jerit Lin. "Alololo, nak pergi klinik?" Soal Younghoon.

"Taknak.. Cukuplah aku tak nampak kau dah" kata Lin sanbil mengesat air mata dia. Younghoon keluarkan beberapa ketul ais dan campak kat Lin. "Wahai setan yang menukarkan pendirian Lin... Keluarlah engkau.. Keluarlah" gurau Younghoon. Lin oandang Younghoon agak bengang.

"Kau dahlah reject aku. Bila aku suruh pergi, kau taknak pulak" marah Lin. "Mana ada aku reject. Aku cakap mana ada aku nak jadi boyfriend kau" kata Younghoon blur.

Tu rejectlah bodoh... Aduh

© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒWhere stories live. Discover now