48

205 29 17
                                    

"Dahlah.. Pergilah" kata Lin. Dia cuba bangun dengan kaki dia yang lebam. Younghoon cuba tolong tapi Lin tolak. "Takyah tolong...Kaki aku tak sesakit hati aku" kata Lin sambil jalan terhenjut-henjut. Younghoon pandang sekeliling, dia nampak kereta troli sesat. Dia ambik troli tu dan lari dekat Lin lalu angkat Lin masuk dalam tu.

Lin terkejut. "Jom..." Kata Younghoon tersenyum. Lin masih terkedu diperlakukan macam tu. Sepanjang lalu dekat gerai-gerai tu... Younghoon selamba je tolak troli tu.

"Acik.. Nak dua aiskrim. Dua-dua strawberry" minta Younghoon. Dia buka dompet dia. 'Dia tau ke aku suka strawberry?' Soal hati Lin. "Terima kasih cik" kata Younghoon. "Nah" Younghoon hulurkan aiskrim tersebut kepada Lin.

"Semoga hati kau terubat" kata Younghoon sambil tersenyum. Dia sambung menolak troli tersebut sambil makan aiskrim. "Nak pergi mana ni? Dah nak malam.." soal Lin. "Hospital lah" balas Younghoon. Dia terus menolak troli tersebut sampai dekat satu taman.

"Duduk dulu dekat bangku tu" arah Younghoon lalu dia berlari. Lin berfikir... 'Boleh tak aku nak lari sekarang?' Dia lihat kakinya yang makin bengkak. Tidak lama kemudian, Younghoon datang dengan bawa sebaldi ais.

Dia mula menekup dekat kaki Lin. "Tak nampak pun hospital?" Soal Lin. "Dah sampai pun" kata Younghoon. Lin blur... "Kalau kita sakit hati sebab orang... Kita pergi hospital betul ke nak sembuhkan hati tu?" Soal Younghoon.

Lin berfikir sejenak. "Lin... Aku bukan reject. Tapi... Aku kan dungu. Aku tak reti nak balas camne... Jadi aku cakap jelah apa yang aku rasa aku nak cakap" kata Younghoon. "Sebab tu semalam aku tanya... Betul ke kau suka aku? Tapi.. Kau tak bagi jawapan yang sepatutnya..." Sambung Younghoon lagi.

"Malam ni..biar aku jadi doktor kau" kata Younghoon sambil tersenyum. "Malam ni je...?" Soal Lin. "Tak..  Untuk malam-malam yang akan datang jugak" balas Younghoon. "Maksudnya kau tak reject aku?" Soal Lin. Younghoon geleng sambil senyum. Lin pun sah terblushing. Dia tengok langit. Indahnya malam ni....

.....

"Woi, tak habis-habis monyok dari haritu?" Soal Hwall kepada Hyunjae. "Sunwoo pernah bagi surat ni kat aku" Hyunjae menunjukkan surat tersebut. "Oh betullah kau dengan dia pernah ada scandal dulu?" Soal Hwall sambil bergurau.

"Taklah... Ada junior tu bagi aku. Dia suruh Sunwoo past kan" kata Hyunjae. "Tu ada perempuan suka kau... Asal kau tak terima dia?" Soal Hwall. "Masalahnya aku tak kenal dia siapa. Nama dia Hana" Kata Hyunjae. "Hana... Hana kawan baik Lin yang suka Younghoon tu ke?" soal Hwall.

"Hana suka Younghoon?" Soal Hyunjae yang kehilangan brain cell tiba-tiba. "Takk Lin yang suka Younghoon. Lin kaaan baik Hana" Hwall membetulkan balik. "Budak gila tu ada kawan?" Soal Hyunjae blur. "Ohh ingat ingat ingat" sel-sel otak Hyunjaw akhirnya bergabung semula.

© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒWhere stories live. Discover now