49

211 31 33
                                    

"Apa kata.. Kau... Pergi cari Hana?" cadang Hwall. "Tengoklah... Ni masalah Pearl dengan Sunwoo ni. Aku pulak yang pening..." Adu Hyunjae. "Biasalah anak muda. Oh okay bye aku kena balik dengan Anne~ Bye Mr. lonely" kata Hwall lalu mendapatkan Anne. "Kau tanya abang aku, dia sentiasa ada idea untuk settlekan masalah" sambung Hwall.

.....

"Pearl... Teman..." Hyunjae buat muka comel. "Nak sepak tak?" Soal Pearl. "Nak ehehe aloo little angel. Temanlah. Kalau little angel teman, Hyunjae rasa selamat~" Hyunjae buat suara annoying.

"Yelah yelah..." Pearl pun ikut jelah Hyunjae yang dah jalan melompat-lompat. Setibanya, di kawasan yang agak sunyi. Hyunjae berhenti melomoat dan toleh belakang dengan mata yang boleh dikatakan seram. "Kau tak rasa pelik ke aku ikut jalan ni?" Soal Hyunjae dengan nada agak suspicious. "Tak, kau kan kawan aku" kata Pearl.

"Kau ni naif sangat. Senang je kalau orang nak rogol kau ke, culik ke.." kata Hyunjae. "Hyunjae... Asal kau... Nampak lain ni?" Soal Pearl.

.....

"Mana Pearl?!" Jerit Jade tiba-tiba. "Sunwoo, mana Pearl?" Jade menggoyangkan bahu Sunwoo. "Cuba call" kata New. Sunwoo pun call lah Pearl. "Kau kat mana?" Soal Sunwoo. "Oh aku dekat tempat blablabla.." Balas Pearl.

"Siapa tu?" Soal suara lelaki.

"Hah.. Ni Sunwoo... Arghh bagi balik phone aku. Sunwoo!!"

Tut!

Panggilan dimatikan. Sunwoo segera ke tempat yang Pearl cakap tadi.

"Kau rasa jadi tak rancangan si Kevin sunbae?" Soal Jade. "Aku haraplah" balas New. "Eii korang bersubahat" sampuk Haknyeon.

.....

"Kau tau tak tu first time dia call aku! Pastu ko sesenang je end call camtu!!" Marah Pearl. "Sorrylah... Tapi... Kau tak penat ke tunggu jawapan dari Sunwoo? Dari cinta yang bertepuk sebelah tangan..  Kenaoa kau tak terima aku je?" Soal Hyunjae yang makin mendekati Pearl di dinding.

"Woi!!" Jerit Sunwoo.

"Hero dah sampai..." Kata Hyunjae. "Nilah lelaki yang Pearl suka sangat tu kan? Kesian Pearl... Dapat harapan palsu. Kenapa kau tak bagi je jawapan kau. Kalau kau tak suka dia, kau reject dan aku akan jaga dia. Tapi kalau kau suka dia, kenapa kau tak bagi jawapan dan berhentikan perasaan aku dekat dia?" Soal Hyunjae.

"Cepatlah...!" suara Hyunjae agak tegas.

"Pearl..." Panggil Sunwoo. Dia mendekati Pearl.

Adabi~ ada babi~

Ada orang call Sunwoo.

'Kenapa setiap kali... Mesti je ada benda yang halang? Aku ni.. Tak layak bercinta ke?' Soal hati Pearl. "Angkatlah.. Aku okay" kata Pearl perlahan.

Sunwoo ambik phone dia dan campak jauh-jauh.

"Sorry buat kau tunggu..." kata Sunwoo dan terus cium Pearl.

Hyunjae kat situ agak terkejut tetapi reaksi dia seperti.. Mak yang proud dengan anak dia.


© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒWhere stories live. Discover now