"Kenapa sayang suruh abang pakai benda nii? "Soal Saif membiarkan Rufina memakainya penutup mulut dan cermin mata hitam.
"Banyak songeh..!!.. Pakai ajalah!! "Balas Rufina.. Terdengar suara tegas Rufina.. saif hanya membiarkan Rufina lakukan..
Selesai sahaja.. Saif terus menuju ke cermin di meja solek.
"Hush!! Segak jugak!!.. Dah macam artis korea nak pergi landasan kapal terbang aje.. Kan sayang? " sambil Saif berkata dia membelek dirinya di hadapan cermin..
Habis katanya Saif menoleh belakang.. Tercengang dia melihat penampilan isterinya..
Pakaian Rufina.
Rufina lekas menuju ke katil dan mengambil penutup mulut seperti Saif dan memakainya.
"Dah jom!! "Kata Rufina menolak beg turun menuju ke lif.
Saif masih tercegat di dalam bilik.
Keadaannya langsung tak bergerak.
"Sebijik macam mafia.. "Kata Saif tetapi keadaannya masih kaku.
"Abang!!!! "Jerit Rufina dari bawah.
"Yer yer.. "Balas Saif.. Terkejut dengan jeritan Rufina.
************************
"Aku dah nak gerak dah nii"kara Rufina di telefon. Keadaannya yang jauh sedikit dari kereta membuatkan dia .
" aku dengan Ryna ingat nak pergi ke satu tempat apa apa call kami "kata Fathia dihujung talian sebelum kedua-dua menutup telefon.
"Sayang "panggil Saif yang mentup bonet.
Rufina yang terdengar panggilan Saif mengikut langkah suaminya berjumpa Tengku Alina ,Tengku Shukri dan Tengku Sarah.
"Mama kami gerak dulu"kata Saif
Sambil menyelam tangan mamanya.Tengku Alina hanya mengangguk.
Sehingga giliran Rufina..
Baru dia menghulur tangan tubuhnya di terkam oleh Tengku Alina.. Dia dipeluk se erat eratnya.
"Mama minta maaf"kata Tengku Alina.
Yang lain hanya memandg tersenyum.
"Terima kasih sebab kembalikan Sarah"kata Tengku Alina lagi.
"Sarah.. Beritahu.. Yang.. "
"Yerr.. Kak Fina.. Sarah beritahu.. Sebab Sarah tak nak ada salah faham"potong Sarah tersenyum senyum..
Rufina hanya membalas senyuman Sarah..
Dari jauh ada dua pasang mata yang memerhati dengan pandangan sinis..
Si pemandu..
"Boss kami tengah usha gerak geri dia"kata si pemandu sebelum meletakkan telefonnya..
Next🍁
"Kenapa rumah nii macam elok aje"~Fathia
"Engkau fikir tak apa yang aku fikir"~Ryna"Engkau ingat aku junjung pak belalang ke? "~Fathia
"Sayang ..cakap dengan siapa? "~Saif
"Hai.. Saya Razman"~Razman
YOU ARE READING
Cinta Miss Mafia
RomanceDemi mencari pembunuh ibubapanya, dia terpaksa bekerja sebagai mafia, dalam masa yang sama dia mempunyai prinsip agar dirinya tidak dikahwini oleh mana-mana lelaki seperti syarat setelah dirinya menjadi mafia. Satu strategi telah berlaku menyebabka...