LM ; 29

3.8K 219 15
                                    

- Be real with me or just leave me alone -

️65 vote to unlock nextchap⚠️

"Fine !"

Baju yang berada didalam almari diambil kesemuanya . Bryan memerhati tingkah laku gadis itu . Hailee mengambil semua alatan yang berada didalam bilik air juga.

Air matanya tidak henti-henti mengalir . Menyesal dengan kata-katanya sebelum ini .

"Kau yakin dengan keputusan kau ni ?"

Bergetar suaranya menahan esakan yang lagi kuat . Matanya langsung tidak memandang wajah Bryan yang tinggi darinya . Lelaki itu langsung tidak menjawab pertanyaannya . Membuatkan dirinya terus mengalah dari menyoal .

"Bryan , aku tak nak berpisah . Please "

Akhirnya dia mengalah . Dia harus berbincang dengan lelaki itu juga . Tangannya mengenggam erat tangan sasa milik lelaki itu .

"Ini semua permintaan kau , bukan aku"

"Tapi , aku dah kata aku menyesal . And I'm so sorry "

Dia terus jatuh melutut ke arah kaki lelaki itu . Dia merayu kepada Bryan supaya tidak membiarkan hubungan mereka terputus begitu saja .

"Bangun !"

Bryan berkata tegas . Tangannya menarik lengan Hailee dari menyentuh kakinya . Dirinya dijauhkan sedikit dari tubuh yang sedang melutut itu .

"Kau jijik dengan aku ke ?"

Dia memandang Bryan dengan riak tidak percaya . Terpaksa juga dia bangun kerana arahan dari lelaki itu .

Apabila dia sudah berdiri dengan betul , Bryan bertindak mengelap air mata milik Hailee .

"Aku tak suka tengok kau menangis depan aku"

Bryan menarik Hailee masuk kedalam pelukannya . Belakang gadis itu diusap perlahan . Kasihan .

"Aku bergurau , sayang . Lo siento"

Serentak terasa satu pukulan di belakang badannya . Bryan tergelak kecil begitu juga Hailee . Membazir air matanya saja , menangis sampai melutut di hadapan lelaki itu .

"Kau jahat ! Sampai hati kau buat aku macam ni"

Bryan mencium ubun-ubun Hailee . Badan gadis itu dipeluk seeratnya . Di tak akan lepaskan gadis ini . Berat hatinya , berkata sedemikian tadi .

Hailee menangis lagi kuat , dia rasa bersyukur yang ini hanyalah gurauan semata-mata .

"Aku fikir kau memang nak halau aku tadi"

"Yang tu bukan gurauan . Yang tu betul-betul - "

Hailee menolak badan Bryan kebelakang .

"What ?!"

"Hey relax , aku tak habis cakap lagi"

"Kita akan keluar dari rumah ni"

Hailee memandang pelik . Dia duduk di atas katil dan Bryan mengikut langkahnya . Kenapa nak keluar dari rumah ni sedangkan Family Day masih berbaki 3 hari lagi .

[SU] LOVELY MAFIAWhere stories live. Discover now