Koliko je samo priča smješteno u Ameriku! Autori s ovih prostora vode razne Samante, Ianove, Smithove i slične kroz razne peripetije po velikim američkim gradovima, tamošnjim klubovima, školama... OK, sve je to legitimno, iako bih osobno više voljela da se radnje smjeste ovdje kod nas, šta fali našim gradovima? No, nije to tema nego... ah, ta Amerika.
Škola
Dolazi klinac iz škole i mami se hvali kako je dobio petice iz čak tri predmeta.
Super! Problem? Klinci u Americi ne dobivaju u školi petice, ni četvorke, ni dvojke... Dobivaju ocjene od A do F, pa će ponosni đak vikati "Mama, dobio sam A". Štoviše, može dobiti A+, A ili A-.
Cijene
Idu njih dvoje na put, staju na pumpi, napune rezervoar, kupe nešto grickalica i plate sto i dosta dolara!
Ha? Rezervoari tih luksuznih automobila, u kakvima se voze junaci naših priča, mogu progutati 70-80 litara goriva. Grickalice su jeftine, dakle najveći dio ceha je gorivo, što bi značilo da litra košta najmanje dolar i pol! Da kojim slučajem benzin u Americi zbilja košta toliko, vjerujte mi, izbili bi ozbiljni protesti. Auto je u Americi nužda, daleko veća nego na ovim prostorima, i cjelokupni način života temelji se upravo na jeftinom gorivu, koje dopušta da se ljudi svaki dan voze više kilometara na posao, u školu, u šoping... i da žive po mirnim predgrađima.
Dakle, litra supera u SAD-u je oko 80 centi (duplo jeftinije nego u Hrvatskoj!), što znači da je taj ceh na pumpi mogao biti maksimalno 70 dolara.
Zašto me je ovo zasmetalo? Pa, cijenu goriva na američkim pumpama lako je otkriti – za to treba najviše jedna minuta (ako internet ne zašteka). Čim postavite upit izaći će vam cijene i fotke cijena goriva s američkih pumpi. E, te fotke mogu zbuniti jer su na njima brojke od 3 dolara i više. Da, ali za galon! A američki galon ima 3,8 litara.
Nisam znala sve te brojke, izguglala sam ih maloprije.Alkohol i noćni klubovi
Srednjoškolci/ srednjoškolke upadaju u noćni klub s lažnim osobnima na kojima piše da su navršili 18 godina, dakle punoljetni su i smiju ući u klub i piti.
Ne! Da u stvarnom životu pokažu takvu osobnu zaštitaru na ulazu, opet ih ne bi pustio jer nemaju 21 godinu, a toliko trebaš biti star u SAD-u da bi mogao upadati u noćne klubove i piti alkohol. Dakle 21, ne 18!
Usput, mladi Ameri poslije srednje škole, a prije odlaska na koledž, jako vole provesti ljeto u Europi (naravno, oni kojima to starci mogu platiti). Susrest ćete ih i po mnogim jadranskim turističkim mjestima kako se u zoru prilično pijani vraćaj s nekog tuluma ili u podne kako liječe mamurluk u obližnjem kafiću. Jedva dočekaju Europu jer tu već smiju legalno piti, bez rizika da će odgovarati zbog lažne osobne ako ih uhvate.Vozačka dozvola
Jedva čekam da navršim 18 godina i da se sama vozim u školu /u šoping /u kino... Puno puta smo pročitali ovakvu rečenicu u pričama koje se zbivaju u Americi.
I opet ne! Ne mora čekati 18 godina. U većini država SAD-a vozačka se može dobiti već sa 16 godina, a u nekima čak i ranije. Vjerojatno postoje neka ograničenja za mlade vozače, ovisno o državi ili gradu, ali za priču je to uglavnom nebitno. Bitno je da junak/ junakinja ne moraju uzdisati za svojim 18. rođendanom da bi vozili.
Naišla sam i na suprotni primjer: cura od 16 godina sjela je u svoj auto i jurila po gradu za dečkom. A priča se zbiva u Beogradu gdje, naravno, možeš kao maloljetnik juriti autom po gradu, ali samo dok te ne uhvate.***
...i nekoliko bisera (bez komentara)
* Njih dvoje su u Parizu, u hotelu, u luksuznom apartmanu s pogledom na more!
* Prije godinu dana on je otišao, a ona je onda otkrila da je trudna. Godinu kasnije netko pozvoni na vrata, a taj isti klinac dotrči do mame i kaže joj: Mama, netko zvoni!
* Više slučajeva: vodi je na romantičnu večeru/ vikend avionom kojim slete na zgradu!
***
Mislite da tupim? Nekad tako mislim i ja: pa šta, nije važno, to su priče, nitko ne misli da su istinite, tu su da se zabavimo... A onda proradi onaj crv u meni koji želi fikciju smjestiti u što je moguće realnije okruženje da bi bila uvjerljivija. I zato tupim! Ako vam smeta, iskreno se ispričavam
ps: Poglavlje je podložno ispravkama i dopunama, priključite se ako želite
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ahh! Te činjenice! 🔛
RastgeleImate ideju, stvorite zaplet, likove, rasplet i u svemu tome radite banalne greške. Ovo je moj doprinos obrani zanemarenih činjenica u brojnim pročitanim pričama.