2:45 p.m, Dewan
Semua pelajar beredar pulang ke rumah masing-masing. Jihyo pula ke dewan untuk bersihkannya.
Telefon di dalam kocek di ambil. Nomber Puan Song di dail.
"Annyeong, omma. Jihyo balik lewat sikit tau. Ada kerja yang perlu siapkan"
"Okay, omma pun tak dapat nak ambil kamu harini. Ada meeting pula. Kalau dah balik call appa or naik grab eh. Bye"
Puan Song menamatkan panggilan. Jihyo menyimpan semula telefonnya lalu memulakan misi.
Lengan bajunya disentingkan (?) . Rambutnya yang panjang di ikat rapi. Jihyo mula menyapu lantai yang kotor.
Sedang Jihyo membuat kerjanya, Jimin datang bersama Jungkook, Taehyung dan juga Nancy.
Apa perempuan tu nak tak tahu. Bukan pengawas pun. Jungkook dengan Taehyung takpela, pengawas.
Nancy yang sedang makan keropok melempar plastik makanan ke arah lantai yang telah Jihyo sapu.
"Badak, sini. Ada sampah. Kau tak nampak ke?"
Panggil Nancy. Jihyo menjeling ke arah Nancy.
"Ye aku nampak. Sampah plastik keropok kau"
Kata Jihyo dalam hati.
Jihyo menunduk ingin mengutip sampah tersebut lalu Jimin menolaknya sehingga jatuh.
"Ops sorry tak nampak"
Kata Jimin dengan sinis. Jihyo bersabar dan mengutip sampah tadi.
"Dorang dengan plastik ni sama je. Sampah!"
Gumam Jihyo. Sakit hatinya
15 minit berlalu. Jihyo sudah siap menyapu lantai. Jihyo ingin mengemop lantai pula.
Jihyo ke tandas berdekatan dengan dewan untuk mengisi air dalam baldi. Jimin turut ikut Jihyo dari belakang walaupun di halang oleh Nancy.
"Dah pukul 3 lebih. Kau tak nak balik?"
Soal Jimin.
"Nampak tak kerja saya masih belum habis? Awak nak balik tu balik jela. Bawa sekali 3 orang tu"
Jihyo menjawab.
"Tch, pandai juga kau menjawab"
Jihyo hanya mendiamkan diri.
"Tepi la. Saya nak buat kerja ni. Awak balik jela"
Jihyo cuba usir Jimin sekali lagi. Degilnya manusia ni.
"Kau halau aku? Heh"
Tanpa memperdulikan Jimin, Jihyo mengangkat baldi yang berisi air ke dewan. Berat nak mampus.
Jihyo mula mengemop lantai yang di sapu tadi. Sedang Jihyo mengemop, Nancy dengan sengaja menumpahkan air sabun lalu menolak Jihyo jatuh.
"Auchh"
Jerit Jihyo. Jimin, Taehyung dan Jungkook yang terdengar jeritan terus ke arah mereka berdua.
"Kau buat apa gila?"
Marah Taehyung kepada Nancy.
"Dia jatuh sendiri la"
Nancy membela dirinya.
"Jihyo belum bodo nak cederakan diri dia. Kau tolak dia kan?"
Marah Taehyung sekali lagi. Nancy terkejut.
"Bro, pahal kau nak backup Jihyo? Takkan Nancy nak tolak Jihyo kot. Maybe Jihyo nak raih simpati kita"
Jungkook bersuara. Jimin hanya berdiam diri sambil memandang Jihyo yang berada dalam kesakitan.
"Kalau apa-apa jadi kat dia. Memang aku tak maafkan kau perempuan!"
Jerkah Taehyung lalu menolong Jihyo untuk bangun dan pergi ke bilik rawatan.
Tbc.
YOU ARE READING
Pregnant By My Bully | Song Jihyo & Park Jimin [C]
Novela Juvenil【 Presenting 】 〝 Pregnant By My Bully by 00deadofwrite 〞 Crush. Siapa yang tiada crush pada zaman sekolah? Semua orang ada crush termasukla Song Jihyo sendiri. Song Jihyo gadis yang berbadan gempal tetapi comel menyukai Park Jimin yang bersifat badb...