Den hemliga muren

79 5 3
                                    

Sarahs perspektiv

Det är tyst en lång stund, han berör vid min arm och tittar in i mina ögon och jag tittar i hans. Jag sängker mitt dunga huvud och blundar lätt. Han säter sina två fingrar under min haka och lyfte mitt tunga huvud upp, igen.

-Vad är du rädd för? han tittade på mig med stora ledsna hundögon.

-Jag vet inte, vem är jag egentligen? Jag kände hur en tår gled ner från min kind.

-Även fast jag inte vet så mycket om dig så vet jag ändå att du heter Sarah Shlagenberg och att du är en förrvirad flicka som söker svar om sitt förflutna och om sin framtid. Och att jag alltid kommer stå vid din sida.

-Tack sa jag och tog tad i hans hand och tittade på honom.

Vi satt där en stund bara tittade på varandra, men till sist säger han.

-Okej vi måste hitta nyckeln för den kommer någ inte komma fram av sig själv så vi borde nog hjälpa den att hitta hem igen. Jag skrattar åt honom och följer honom med til köket och där tar jag på mig min mössa och mina vantar. Sen när vi är klara går vi ut igen.

-Titta! Säger jag pekar på en stor dåvhårt som betar på andra sidan trägården.  Hugo smyger sig fram till det fantastiskt djuret, när han kommer en bitt närmare märker den oss och springer iväg.

-Nästa gång kanske skrattar jag och dunkar honom i ryggen. Han står kvar ett tag och tittar på en står häck som växker fram mellan tomten och den mystiska skogen bakom huset.

-Vad tittar du på nu då? Det ju bara en häck.

-Bara en häck säger du.

-Ja.

-Men om det nu är en häck varför kom inte hjorten igenom? Kan du svara på det? Säger han kaxig och fnyser åt mig.

-Den kanske bara är väldigt tättväxt.

-Men det tror inte jag. Han går fram till häcken och sträcker egenom sin han för att se om han känner något.

-Nå?

-Det är som en mur, han går längst häcken mot bäcken som finns på ena sidan av huset.

-Här! Skriker han till, jag hoppar till av skriket och tittar på honom.

-Vad har du hittat?

-Det är en dörr, säger han glat.

-Men öppna den. Leendet försvan på hans mun och han tittade på mig sorgset.

-Den är låst.

____________________________________________________________

 

Hej allihopa hoppas att ni gillar den!!!!!!

 

Om ni gillar Alice in Wonderland eller Meleficent eller någon annan fantasy berättelse så måste ni läsa Queen of hearts. Den är grym och personen som har skrivit den är bara bäst.

 

Om ni läser den jag lovar att ni inte kommer att bli besvikna!!!!!<3<3<3<3

Skriv gärna en kommentar på min berätelse men jag ska förvarna att ibland krånglar min dator så jag kan inte alltid svara. Men jag ska försöka så gott jag kan.

Nyckelns hemlighetTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang