- one.

21 1 0
                                    

This story contains a lot of swearings, kalau sensitive dengan perkataan yang kasar. Digalakkan tidak membaca, enjoy reading.

" Saera. Aku tahu, esok kau dah siap semua kerja ni. Faham tak? " Aku tak faham, kenapa lah dalam ramai ramai pekerja kat sini– aku jugak yang selalu kena buat kerja si hitam ni.

" Mhm. " Aku malas nak cakap banyak, nanti jadi isu banyak pulak.

" Mhm, apa? Aku tanya ni, faham ke tidak? " Apa kau nak, sial? Aku dah jawab mhm kan? Maksudnya faham lah tu, ish!

" Faham, faham. " Selepas mendengar jawapan aku, terus je lelaki berkulit hitam– tak, tanned skin itu beredar. Rasanya nama dia Kim Jongen– Jongah– Jong, Jongin! Ha, nama bos aku tu Kim Jongin. Nak kata dia handsome tu, ada la rupa tapi mulut dia tu celaka sikit. Aku rasa nak cili je, baru dia makan saman sikit.

" Saera! "

Aku menoleh ke arah suara yang memanggil nama aku tadi. Oh, abang aku rupanya.

" Kau pahal, sakit otak ke dah tiba tiba sampai sini pulak? " Setahu aku, abang aku ni tak pernah nak datang office aku. Agaknya kepala dia terhantuk kot, tiba-tiba je sampai sini pulak hari ni.

" Sakit otak kepala hangguk kau. Aku datang sini nak jumpa awek aku. Mana Yoona? " Oh Sehun, manusia paling sakit otak– ada awek? Kat office aku? What the heck, asal aku tak pernah tahu sial.

" Yoona? Sejak bila pulak kau couple dengan dia? " Aku mengangkat kening, tertanya-tanya bila pulak playboy ni ada masa nak couple.

" Ah, diamlah kau. Sibuk je nak tahu pasal hal aku. " Babi punya abang, sial. Geram pulak aku.

" Oh, sibuk eh? Okay, pergi la cari Yoona kau tu sampai mampus. Aku nak balik, bye. "  Terus aku blah, malas nak bertekak dengan fucker sejati tu.



Masuk je rumah, aku naik ke bilik aku. Biasalah, typical kids. Dah besar mana greet parents dah. Lagipun, mak bapak aku mana ada masa untuk aku. Ah, malas nak cakap pasal family aku yang macam haram jadah ni. Dengan abang macam tu, dengan bapak asyik outstation, dengan mak entah asyik shopping je. Macam lifeless.

Aku terus jatuhkan diri aku ke atas katil, merenung ke lelangit bilik aku. Boleh tak, kalau aku nak masuk alam fantasi lain. Yang tak ada sorang pun dari hidup aku ni yang wujud dalam tu. Just strangers.

" Saera. "

Telinga aku menangkap suara bariton yang sedang berbisik nama aku. Siapa pulak tu?

" Saera, sini. "

Aku mengerdipkan mata aku. What the fuck? Takkanlah hantu pulak. Alah, janganlah kacau aku. Aku tak kacau kau pun, shuh sana.

" Aku bukan hantulah, look at me. "

Aku rasa suara tu datang dari tingkap, jadi aku pun menoleh ke arah tingkap. Oh, just what the fuck. Ada seorang lelaki tinggi, aku rasa lagi tinggi dari abang celaka aku tu. Rambut dia blonde, fuh. Handsome? Ya.

" Kau siapa? " Entah dari mana aku dapat keberanian nak tanya soalan tu.

" Chanyeol. Park Chanyeol. "

Chanyeol? Sedapnya nama tu. Tapi, dia ni dari mana? Jap, jap. Tak silap aku. Bilik aku ni tingkap yang kedua, macam mana–

" Aku bukan manusia. "

Fuck. Dia ni hantu ke? Macam mana dia boleh terbang sampai sini.

" Bukan hantu, jugak. Aku, boyfriend kau. "

Boy–boyfriend? Kelakar ke sial. Tak kelakar. Okay, aku nak lari dari sini. Makkkk!

" Oh Saera. " Dah kenapa pulak dia panggil aku macam tu? Ha, tengok. Hati aku ni macam nak meletup dah ni, bodoh la.

" Walaupun aku dengan kau berbeza, tapi kau tetap akan jadi milik aku. Kau nak sangat kehidupan fantasi kan? Aku akan tunaikan untuk kau. " Dia masuk ke dalam bilik aku dari tingkap, datang dekat dengan aku. Mata dia– asal aku macam terperangkap dalam mata dia? Dia ni siapa sebenarnya? Chanyeol menarik aku dekat dengannya, aku tak tahu kenapa badan aku macam tak tolak langsung apa yang dia buat sekarang ni.

" Jangan pernah bermimpi nak lari dari aku, sayang. You know you can never run away from me. " Dia dekatkan muka dia dengan aku pulak. Ah, shit. Tak lama lepastu, aku dapat rasa bibir dia menempel dekat bibir aku. Surprisingly, aku tak halang atau tolak dia.
It ends up, we're kissing under the moonlight.

Park Chanyeol, sebenarnya siapa kau?

Moonlight. Where stories live. Discover now