Bölüm 1: İlk Rüya

5 3 0
                                    

Merhaba.

Ben Suzan.

16 yaşındayım ve 17 olacağım.

İsviçre'nin bir kasabasında annem Aisha, ablam Catrina ve kız kardeşim Lilly ile beraber yaşıyorum.

Babam biz küçükken çalışmak için kısa süreliğine şehire taşınmış ve birdaha geri dönmemiş.

Hemen yan komşumuz Sasha teyzenin oğlu Carl ile iyi kanka olduğumuz için her işimizi beraber yaparız.

Ablam aslında evli. Kuzenim Kevin ile.

Tabii kasaba halkı, haliyle fakiriz biraz. Çocuklar hep birbiriyle bir şeyler paylaşıyor. Kimse kendini düşünmüyor ve birbirini düşünüyor.

***

Carl ile birlikte bir gün yolda yürüyorduk. Ağaç evimiz vardı ormanda. Oraya gidiyorduk. Ağaç evimizde deneyler yapar, hayvanları gözlemler, türlü oyunlar oynardık. Tabii ikimizde olgun oyunlar oynamak için yeterince büyüğüz, yani oyunlarımız saklambaç falan değil yani. Bazen Carl bana hikayeler anlatır, ben de hepsini merakla dinlerdim.

17 yaşım doğum günümde bana hiç duymadığım bir hikaye anlatacaktı. Meraklandım tabii.

Doğum günümü evde kutladıktan sonra hemen çıktım pastadan 2 dilim daha alıp. Yan evin kapısını çaldım. Kapıyı Sasha teyze açtı. "Carl evde mi?" diye sordum. "Evet" dedikten sonra seslendi: "Carl, Suzan seni çağırıyor, sanırım yine ağaç evinize gideceksiniz!" Carl bir koşu yanıma geldi. "Ben hazırım." dedi gömleğinin son düğmesini iliklerken. Beraber çıktık ve ağaç eve gittik.

Ağaç eve tırmanıp bir köşeye oturdu Carl. Ben de peşinden tırmandım. Yukarı çıkıp önceden getirdiğimiz malzemelerle çay demledim. Sonra da getirdiğim pasta dilimlerini çayla beraber bir tablaya koyup ona götürdüm. Ona bir bardak ve bana bir bardak çay koydum. Sonra pastayı çatalla beraber ona uzattım. Kendiminkini de önüme çektim. Merakla hikayeyi anlatmasını bekledim.

Sonunda Carl lafa başladı:

"Geçenlerde bir kitap okudum. Adı BİR ŞAMANIN RUHU. Belki de hayatında hiç şaman diye bir şey duymadın. O yüzden bu hikayeyi sana anlatacağım." Merakla "Devam et, devam et!" dedim. "Türkiye'de yaşayan İzmirli bir kız, bir yaştan itibaren rüyasında sürekli bir kadın görüyor. Yaşlı bir kadın. Aynı zamanda da korkunç görünümlü bir kadın. Bu kadından çok korkuyor. Çünkü her gün rüyasında görüyor ve ladın hiçbir şey yapmıyor veya söylemiyor. Tüm geceyi takılmış bir korku filmi izlercesine geçiriyor. Hem de her gün."

"Ee, sonra?"

dedim Carl duraksayınca. Ve devam etti:

"Bir gün bu iş ilerliyor ve bu kadın rüyasında ona saldırıyor. Hemen beyaz saçlı ve yaşlı bir kadın kızı kurtarıyor ve kız burada uyanıyor. Korkuyla telefonuna sarılıyor ve en yakın arkadaşını arıyor. Arkadaşı telefonu açıyor ve kız rüyasını ve ondan önce gördüğü tüm rüyaları anlatıyor. Arkadaşının aklına bir şey geliyor ama anlatmıyor. İtiraz eder diye düşünüyor çünkü. Bunun yerine aklına gelen fikri söylemeden ona yaklaştırıyor kızı. Orta-doğu'ya tatile gitmek için kızı ikna ediyor.

Biletleri alıp yola çıkıyorlar. Meğer arkadaşının aklındaki şey onu bir şamana götürmek çünkü arkadaş sürekli Türk mitolojisiyle ilgilendiği için kızın rüyasındaki kadının Al Karısı olduğunu düşünüyor. Orta-doğu'da birkaç gün geçirdikten sonra gezmek bahanesiyke onu bir Şaman kabilesine götürüyor. Kabilenin Şamanı kızın rüyasını dinliyor ve kızın da Şaman olduğunu söylüyor. Al Karısının neden kıza saldırdığını o da anlamıyor. Ama kızı kurtaran çirkin kadının Umayana olduğunu söylüyor.
Bu da demek oluyor ki kızın çok çok eskiden bir nenesini Şaman.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Dec 22, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Rüyadaki RuhHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin