" Chanyeol, Park Chanyeol. "
Mata aku terbukak, sinaran matahari menembusi langsir yang tidak terlalu tebal. Dah pukul berapa ni? Aku mencapai telefon pintar yang diletakkan di atas meja lampu, melihat pada nombor yang tertera pada skrin tersebut.
" Ah, pukul 7:30 pagi baru. " Jap, 7:30– tujuh setengah?! Oh, fuck! I'm late for work! Aku bergegas lompat daripada katil dan mencapai tuala, terus memecut ke bilik mandi.
7:45 AM.
Aku mengikat rambutku into a messy bun. " Mhm, not bad. Lawa jugak aku ni– hehe. " Okay, Saera. No more fucking daydreaming! Aku memakai jam tangan G-shock yang berwarna hitam. Well, I hate being too girly. Aku terus berlari kebawah dan ternampak mak, ayah dan abang sialan aku tu tengah menyantap.
" Saera, mari lah makan sekali. " Suara ayah kedengaran.
" Ah– tak bolehlah. Saera dah lambat ni, ayah. Lain kali je la breakfast sama-sama eh? Bye! " Aku menjerit sambil memakai kasut.
" Alasan lah tu, jumpa pakwe dia. " Tiba-tiba aku rasa macam nak bunuh je Oh fucking Sehun ni. Sial betul mulut dia. Aku mencapai selipar sebelum melemparnya ke arah abang celaka aku.
" Aduh! Babi lah dia ni. Oh Saeraaaa! "
Padan muka kau, celaka!
Aku berlari mengejar bus untuk ke office, aku lagi sekali melirik ke arah jam tanganku.
7:55 AM.
Terima je lah kenyataan, Saera. You'll gonna be fucking late.
" Ah, mampuslah. "
Aku sampai jugak kat office lepas tunggu bas dalam 10 minit tadi. And now, it's 8:30.
Ya, aku dah lambat 30 minit. What can I fucking do? Ugh.
Tiba-tiba, aku rasa macam–
" Park Saera.. "
Suara tu lagi. Pipi aku menjadi merah bila teringat kejadian semalam. Aku menolehkan kepala aku, mencari di mana suara bariton tadi.
But who the fuck is Park Saera? Setahu aku, nama aku Oh Saera. Bukan Park. Ke aku anak kutip je, sebenarnya? Hahaha, okay tak kelakar.
Aku naik lif, tapi yang peliknya dalam lif tu takde orang. Aku sorang je. Maybe because I'm late. Aku menekan butang yang bernombor 17 sebelum pintu itu ditutup.
" Finally. Ah, lambat pun lambat lah. Si hitam tu nak marah? Suka hati dia lah. Aku dah kebal dah dengan mulut dia tu. " Aku bermonolog sendiri. Nasib baik takde orang je, kalau ada– sah la aku akan dianggap gila.
Tiba-tiba lif menjadi gelap.
" Ah, sudah. Apahal ni? Fuck la! " Aku menjerit. Gila kau tak takut, gelap kot. Dibuatnya macam filem munafik tu, tiba-tiba ada benda muncul. Taknak aku!
" Park Saera.. "
Lampu menyala semula.
" Park Chanyeol? " Ya, lelaki semalam ada di sini. Ah, kejadian semalam takkan boleh hilang dari minda aku.
" Hai, sayang. Lambat eh hari ini? " Mata aku mengerdip, lalu aku memandang ke arah skrin yang menunjukkan nombor.
Terhenti.
" Aku hentikan masa, I wanted to spend some time with you. " Dia memandang aku tepat ke dalam mata. Seram sejuk sial!
" A-Apa kau buat kat sini? K-Kau ni siapa sebenarnya? " Ah, Saera. Kau tergagap dah kenapa ni? Aku mengalihkan pandangan ke arah lain. Gugup jugak lah. Awkward as fuck.
" Dah cakap tadi, nak spend time dengan kau. And, told you already. I'm your boyfriend. And also– "
" Your future husband. "