Bölüm Şarkısı: Bize Denk Gelmez - Gün Yüzü
———"Ee siz ne zaman evleniyorsunuz?"
———
Hepimiz anneme hayretle bakarken annem kahkaha attı.
"Şaka yaptım canım. Yüzlere bak." dediğinde telefonu çaldı. "Efendim Aysun... Öyle mi?" deyip hepimize bir bakış attı. "Biz de kızlarla tam onu konuşuyorduk."
"Alınıyorum ama." Ahmet'in sözüne kısık sesle güldüm.
"Zamane gençleri çok hızlı, baksana şunlara... olur olur geliriz... yok Salim Bey'in olmaması sıkıntı olmaz, Ceyhun da yarın yok evde zaten... tamam, görüşürüz."
"Anladığım kadarıyla yarın sabah kahvaltıya oraya gidiyoruz." dedi Ahmet. Artık ikimiz de annemin her halini anlayabiliyorduk. Bu, arada çok işimize yarıyordu.
"Evet."
Serap'ın telefonu çalınca anneme kısa, masum bir bakış atıp salondan çıktı. Birkaç dakika sonra geri geldiğinde yüzü hiç giderkenki gibi değildi ama bozuntuya vermeden sohbete katıldı.
Herkes yattığında ben de odama çekildim. Yatakta telefonla oynarken ya da daha doğrusu bugün Orkun'la çekindiğimiz fotoğrafı paylaşırken Serap odama girdi. İşimi hallettiğim için telefonu bırakıp ona döndüm.
"Ne oldu sana? Telefonla konuştuktan sonra bir yüzün düştü."
"Anlatacağım." deyip karşıma oturdu. "Kerem aradı beni. Sana anlatmakta zorlanacağı için beni aramış. Orkun'lara..." deyip durdu.
"Ne olmuş?" dedim merakla.
"Buse gelmiş."
Pat diye söyleyince bir an inme inecek sandım.
Ne demek Buse gelmiş?!!!
"Ne demek Buse gelmiş?" dedim şaşkınlık ve sinir karışımı bir tonda.
"Orkun'la kapıda, annesiyle babası görmeden bayağı bir inatlaşmışlar. Kız gitmemiş, sorun çıkarmış. Aysun Teyze kapıya gelince Orkun tam müdahale edecekken Buse, bizim İzmir'de yaptığımız gibi, arkadaşıyım diye tanıtmış kendini. Kadın da haliyle misafir deyip eve sokmuş. Orada kalacakmış."
"Bütün bunlar oluyor ve Orkun bana haber vermiyor mu cidden?" dedim ve şakaklarımı sıktım. Başıma keskin bir ağrı girmişti. "Şaka gibi."
"Orkun çocuklara çok tembihlemiş 'söylemeyin, ben bir şekilde halledeceğim, Ahsen üzülmesin' demiş ama herhalde sabah onlara gideceğimizden haberi yok. E Kerem de ağzını tutamadığından aramış beni."
"Böyle bir günümün bile bozulduğuna inanamıyorum ya."
———
"Nasıl yani? Şimdi Buse orada mı?" dedi İrem kaldırıma çıkıp.
"Maalesef öyle. Ayaklarım geri geri gidiyor resmen." dedim somurtkan bir halde.
"Bu kız niye her yerden çıkıyor böyle?" dedi Merve sinirle. Evin kapısına gelince annem durup bize döndü.
"Ne fısıldaşıyorsunuz kız?" dedi zile basarken.
"Öyle kendi aramızda konuşuyoruz anne." dedim yüzümü normal tutmaya çalışarak.
Kapı açıldığında apartmana girdik. Ahmet kolumdan tutup diğerlerinin geçmesini bekledi.
"Ne oldu?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MÜZİĞİN RİTMİ
Fiction généraleMüziği hayatının merkezi yapmış bir grup arkadaş düşünün... Onların aşk ve dostluk dolu tatili ile tatil sonrasında olanlar diyeyim siz direkt okumaya başlayın bence ;) -- "Seni seviyorum. Seni tahmin edemeyeceğin kadar çok seviyorum. Duyduğum her...