PART 77

434 15 1
                                    

" Eh, takpe ke ni?" tanya Alisa kegelisahan.

Dia meninjau-ninjau sekeliling takut-takut ada yang melihat mereka yang sedang menceroboh masuk.  

" Macam mana kalau ada orang datang?Macam mana kalau kita kena tangkap?"

"Haish, kau ni dari tadi bising jer! Sapa yang beriya nak ikut tadi?" rungut Kenny.

Dia sedang mencungkil pintu bilik guru yang terkunci.  

"Aku nak ikut sebab kau kata ada yang tak kena dengan Alisya dan Neal. Kalau melibatkan Neal, aku kena ler tahu." jelas Alisa. 

"Lis, aku nasihatkan kau lupakan aje si Neal tu. " 

" Aku memang dah lupakan dia lah! Apsal kau ingat aku ni terhegeh-hegeh lagi ke? Aku just concern as a friend, okey? Plus, aku nak tolong kau juga.  "

" Shh..."

"Ish, bak sini aku cuba!"  Alisa menolak Kenny ke tepi. Dah 10 minit, tak buka-buka juga pintu ni. Dia mengeluarkan bobby pin dari celah rambutnya dan dengan gaya seolah pencuri profesional, dia cuba membuka pintu.

 Click. Pintu terbuka. 

" See? Kau sangat perlukan aku." kata Alisa, bangga.

Kenny cepat-cepat tutup mulut yang terlopong. 

Tanpa lengah, mereka berdua masuk ke dalam dan terus menyelongkar rak besi yang tersimpannya dokumen-dokumen peribadi pelajar sekolah rendah ini.

"Since i'm your partner in crime, aku nak tahu kenapa kau beriya-iya sangat datang ke kampung Neal ni semata-mata nak ceroboh masuk ke sekolah rendah dia? Apa maksud kau ada yang tak kena dengan Alisya dan Neal?"

"Hanya ada sebuah sekolah rendah di kampung ini. Jadi, aku rasa semua budak kampung ini pernah bersekolah di sini." jelas Kenny. 

" Em.. masih tak berapa faham, explain more."

" Pastinya Alisya dan Arsya juga bersekolah di sini. " 

"So? Apa yang kau cari sebenarnya?" 

Berat hati Kenny untuk menjawabnya. Sebab, dia hanya ada intuisi. Dan intuisinya ini mencurigai segala-galanya.

**Jangan risau, aku masih Neal ** 

Kata-kata Neal itu pelik.

Dia yakin semua ini ada kaitan dengan perasaannya yang menjerit mengatakan something wrong with Alisya.

Kenny ingat lagi, sebaik dia beredar dari rumah Neal. Ketika dia menuju ke parking kereta, sebuah pasu jatuh dan hampir-hampir menghempap kepalanya.

Apabila dia memandang ke atas, dia lihat kelibat Alisya sedang merenungnya dari apartment Neal.

Dia yakin, Alisya yang melakukan ancaman itu, tetapi kenapa?

Disebabkan itu dia kembali ke sini. 

Dia perlu tahu tentang background Alisya terutama tentang Arsya. Dari pemerhatiannya, tiada bukti menunjukkan Arsya itu wujud, kecuali cerita-cerita yang di dengarnya. Di rumah Mek Jah pun tiada gambar Arsya. Ini sangat mencurigakan.

" Fail Alisya." jawab Kenny.

" Untuk apa?"

" Apa kamu berdua buat di sini?!"tegur seseorang pada mereka. 

Alisa dan Kenny menoleh pada sosok tubuh yang berdiri di muka pintu. 

" Siapa kamu berdua? Apa kamu buat di sini?" tanyanya lagi. 

Berikan ku jawapan (edited and completed)Where stories live. Discover now