lisa

16 4 0
                                    

Biar aku kenalkan diri aku dulu , nama aku Lisa aku baru mencecah 16 tahun aku seorang yang tomboy dan senang jatuh cinta walaupon aku senang jatuh cinta aku tidak suka sesuatu yang romantic bagi ku ia adalah sesuatu yang mengelikan . Aku tidak percaya sesuatu seperti 'jatuh cinta pada pandang pertama' aku rasa ia adalah sangat menjengkelkan hingga aku rasa apa itu jatuh cinta pada pandang pertama .

Pada malam kali pertama aku bertemu dengannnya aku rasa sangat berdebar walaupon dia tidak membalas kata kata ku . Sebelum aku bertemu dengannnya aku dipaksa untuk menemani ibuku membeli barang dapur , kalau boleh aku sebenarnya tanak teman aku nak tidur je masa tu , tapi kalau sesuatu terjadi ibuku aku takkan maafkan diri aku selamanya , ibu aku ni kalau beli barang mesti lama nasib aku dapat ais krim sebagai upah sebagai teman ibu beli barang dapur.

Selepas habis dari beli barang aku ingin terus pergi ke rumah kawan ku Anna . Rumah aku ni bukan kaya pon rumah teres je boleh la dari takda rumah . Jiran aku ni depan rumah dia ada pondok macam tempat budak budak lepak , aku pandang pondok tu macam biasa tiba tiba aku ternampak lelaki yang aku tak biasa nampak dekat pondok tu aku termenung sekejap tiba-tiba ibu aku melatah terkejut aku tengah syok-syok usya tiba-tiba ibu pengang aku . Aku tanya kat ibu 'kenapa bu'  ibu aku pon jawab 'ni ada motor halang nak masuk parkir kereta , aku pon bengang laa sampai lupa ada lelaki yang buat aku termenung ada kat situ , aku tanya diorang macam ni 'motor siapa ni'
korang tahu tak lepastu laki yang buat aku termenung tu bangun cakap 'aku' Lepas aku tahu makin kerek aku lol aku pon main lepas je cakap 'kau taktahu ke ni depan rumah aku parkir la tepi sikit (buta)'

Lepas cakap macam tu korang tahu tak dia buat apa dia tak jawab balik pon apa yang aku cakap tadi  , dia cakap dengan kawan dia ada la geram aku . Dia tanya dekat kawan dia yang aku kawan jugak , nama kawan dia dan aku tu Bob dia tnya dekat Bob 'siapa tu , kerek gila' aku pon panas telinga je 'sabar lisa' dalam hati . Bob pon jawab 'ouh tu Lisa dia memang macam tu mirul'

masa tu baru aku tahu nama dia .

my first loveWhere stories live. Discover now