Herkese selam! :)
* bu ilk kitabım arkadaşlar çok uğraştım defâlarca düşündüm yazarlık kolay bi icrâ değil umarım beğenirsiniz..
Yıllar öncesi:
Dilan sevdalanmıştı Aliye. aşkı karşılıklıydı . Ali isteyecekti dilanı ama Babası Mehmet ağa komşu köyün Ağası olan, Fahri ağanın kızını istiyordu. "ben o çulsuz kazımın kızını almam! aşiretimize yakışmaz. soyu geniş aşiret gelini alacaz ki soyumuza soy eklensin aşiretimiz zenginleşsin oğul.." Ali'nin babası, nuh diyor peygamber demiyordu. Ali kafasına koymuştu. Dilana'da haber etti. İkisi karar vermişti. Başka çareleri yoktu, kaçacaklardı..
..
Kâzım bey'in kızı Mehmet Ağa'nın oğlu Aliye kaçmıştı.. kazım bey çok sinirli birisiydi ve törenin kânunlarını,atalarının ona bıraktığı bir miras gibi sahipleniyordu.
Kazım bey kızının evde olmadığını Ali'ye kaçtığını öğrenince,hışımla duvara asılı olan pompalısını eline aldı. Kafasına koymuştu kızı dilanı'da Mehmet aganın oğlu Aliyi'de vuracaktı. Sinirli ve bi o kadar sert adımlarla ağanın evine gitti kapıyı sert bi şekilde yumrukladı. hiç bir şeyden korkusu yoktu. ağa falan dinlemezdi. kazım bey siniri herkesten büyüktü!
" mehmet ağa aç kapıyı lann! Hangi kitapta yazar bu kız kaçırmanın cezası ölümdür ölüm!" Diyerek havaya iki el ateş açtı.
Mehmet ağa kapıyı yaverine açtırdı. Kazım ağa kapının önündeki yaveri iterek içeriye daldı " bu da ne demek memet ağa oglun kızım dilanı kaçırdı namusuma leke getirdi. bu ancak kan dökerek temizlenir sonu ölümdür ölüm! Mehmet ağğâaaaaaaa.Mehmet ağada kazım bey kadar sinirliydi kâzımın yakasına yapıştı:
"Kendineeee geeelll ulan! Benim haberim yoktur, nerde olduklarını bilmiyorum! Haddini aşmaaâ!!!"Öldürecem, ikisinide bulup öldürecem!" Diyerek arkasına döndü kapıya doğru hızlı ve sert adımlarla ilerlerken
"DUR!"
"dur hele kâzım efendi, törenin kânunlarını iyi biliyorum diyorsun da tek cezânın ölüm olmadığınıda biliyorsun. kan akıtarak olmaz kazım efendi günahtır! bir nesli kan davasıyla helak edip anaların gözlerini yaşlı goymak bize yakışmaz!""Hele açıkça konuş Mehmet ağaaaaaa!"
"Torunum delal, oğlun cemşitle berdel olacak!"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BERDEL
Teen FictionDoğunun kanunuydu bu, ne yapacaktı delal? yabancı tanımadığı birisine karılık mı? kader kurmuştu tüm ağlarını üzerine. Elinden hiç bir şey gelmiyordu ve bu aşağılık kanunun ismide TÖRE 'idi