Kereta dipandu laju membelah jalan. Lampu merah juga dia main langgar je. Saat ini dia perlu sampai ke pejabat dalam masa 10 minit. Kalau kena saman pun dia sanggup bayar! Alangkah bagus jika saat ni dia ada kuasa magic. Petik jari je dah sampai office. Wah sukanya.Jangan berangan lah Amara ! tu semua dalam mimpi kau je la .
Pedal minyak ditekan. Kereta meluncur laju memasuki bangunan setinggi alam itu. Sampai saja didepan bangunan itu. Terkocoh-kocoh dia keluar dari kereta menuju ke dalam bangunan. Kereta masih lagi di muka pintu utama bangunan tidak dihiraukan.
Untuk masa sekarang, dia kena hadirkan diri dalam meeting tu dulu. Yang lain-lain dia tolak ketepi sekejap !
Kaki melangkah laju menuju ke arah lif. Dia sempat mencari akses kad untuk masuk ke dalam lif. Jarinya menekan skrin lif ke tingkat 7. Dia dah gelisah. Mati aku kalini ! Dia menarik nafas panjang dan dihembus kuat. Cara untuk bertenang. Tapi tetap hatinya takut saat ini.
Ting.
Pintu lif terbuka. Dia berlari menuju ke mejanya lalu mengambil fail yang dah tersedia diatas meja kerjanya. Beg dicampak di atas kerusi. Laju dia berjalan menuju ke bilik meeting.
Dah tahu ada meeting pagi-pagi tapi tetap bangun lambat. Bila nak berubah ni Amara Tahlia.
Nafas ditarik dalam sebelum dihempus perlahan. Pintu bilik meeting dikuak dari luar membuatkan semua mata memandang kearahnya. Termasuk lelaki itu !
Dan-dan jantungnya seolah mengecut. Pandangan tajam memanah kedalam mata . Tapi dia cuba untuk membuat muka selamba mungkin. Persetankan mata-mata yang sudah menjelingnya.
"Sorry I'm late". Pintu ditutup dan dia bergegas menuju ke tempatnya. Semua masih senyap. Muka dingin lelaki itu dipandang sekilas dan dia hanya tunduk menekur kakinya. Mati lah aku kalini.
Tanpa mempedulikan Amara yang sudah duduk, Lelaki itu segera menyambung perbincangan yang tergendala sebentar tadi.
"Okay untuk projek ni. Saya harap semua boleh bagi tumpuan yang serius memandangkan projek ni bukan projek yang selalu kita handle. Ni adalah projek yang terbesar yang pernah kita handle. Macam saya cakap tadi, kalau kita handle dengan baik akan buatkan client kita puas hati. Mungkin ganjaran akan menanti kamu semua. Saya dah tekankan dekat semua yang saya nak kepuasan dari client. Faham semua?". Seraya itu semua pekerja mengangguk mendengar arahan dari lelaki yang merangkap ketua mereka. Semua mata masih memerhati dengan tekun. Sangat berdisiplin.
"Kita bukan tak pernah handle projek besar sebelum ni. Tapi korang semua tahu yang Dato Azman sangat cerewet. Sebolehnya saya taknak sebarang aduan dari pihak mereka". Sekali lagi DIA memberi arahan dan yang lain hanya mengangguk faham.
Jangan ada yang menyampuk kalau taknak harimau mengaum !
"Kalau macam tu kita tamatkan dekat sini. Masing masing dah tahu tugas dan saya berharap pada awak semua. Okay, semua boleh bersurai". Semua pekerja lain sudah mengemas fail untuk melakukan kerja masing masing dan termasuk juga Amara yang sudah mengangkat punggung untuk keluar dari situ tapi...
"Kecuali Amara. Stay here!". Tegas arahan di keluarkan. Terasa hawa-hawa bahang api disitu.
Serta merta Amara terkaku ditempat itu. Sudah ku bilang, kau takkan mudah terlepas kalau dah terkantoi dengan ketua sendiri. Setelah semua pekerja yang lain keluar, dia memusing tubuh ke posisi menghadap boss kesayangannya itu. Senyuman ditayang seperti tidak bersalah walaupun dia tahu yang dia bakal menerima 'hadiah' dari lelaki itu. Mata lelaki itu masih tajam memandangnya. Pandangan matanya sudah menunjukkan yang bakal ada tsunami berlaku.
YOU ARE READING
Endless Love
RomanceBook One ⭐️ • High Rank #1 in Rejected (15-9-2019) • • High Rank #1 in Mate (1-10-2019) • "Everything in this world has a limit, except my love for you" Persahabatan diantara Amara Tahlia, Reyna Davika dan juga Iris Naratisya dari bangku sekolah se...