Ogges POV:
Jag harklade mig och sa:
- jo alltså jag måste berätta en sak. Som jag borde sagt för längesedan. Men som jag inte sagt.
Omar stelnade till.
- vadå?? Undrade Oscar
Detta skulle inte sluta bra. Omar skulle börja gråta och Oscar skulle typ hamna i chock och Felix skulle bli arg. Jag känner dom.
- jag ska säga det kort okej: jag ska flytta.
- VA??! Sa Felix och Oscar i kör.
- jo alltså aa. Till Skåne. Mamma vill att vi ska bo där nere för att hon ska kunna jobba där.
Mycket riktigt började Omar gråta igen. Han vände sig om och sprang ut ur Oscars rum.
- varför har du inte sagt nått?? Undrade Felix tyst
- för att jag inte vågade. Viskade jag fram.
Felix släppte Oscar och kom fram till mig. Han skällde inte på mig. Han skrek inte och han verkade inte arg överhuvudtaget. Han gav mig en kram.
- du kommer få det jätte bra där och jag kommer sakna dig om du flyttar. Sa han.
Oscar stod bara och tittade på. Han verkade lite frånvarande.
- tack Felix. Sa jag tyst.
Jag hoppade ut till vardagsrummet, det gick så långsamt med kryckor. Omar satt i soffan. Han stirrade rakt ut i tomma intet.
- hur är det?? undrade jag försiktigt
- hur tror du att jag mår?? Fräste han
Jag satte mig sakta bredvid honom.
- Omar lyssna nu: jag älskar dig inte mindre för att jag flyttar. Jag kommer aldrig att vara otrogen eller något sånt. Och vi kommer ses ändå. Jag lämnar dig inte. Och jag kommer ju tillbaka. Se det som en semester. Men en ganska lång semester.
- men du fattar ju inte!! jag kommer SAKNA dig så mycket att du inte fattar hur mycket!! du kommer inte att finnas lika nära mig som nu. Trots att vi bråkar så vill jag inte att du försvinner. En lång semester kanske är en FÖR lång semester. Kan du inte bo hos Felix eller nått?? Sa han tyst
Jag suckade:
- nej det kan jag inte, dessutom bor ju du i Göteborg. Har du nånsin tänk på hur det känns för mig när du är där. Då är ju jag ensam här. Det jämnar ut sig nu. Okej??
Han verkade ge upp.
- jag kommer sakna dig Ogge. Mumlade han
*en vecka senare*
Felix POV:
En vecka har gått sedan Ogge berättade att han ska flytta. Det har inte hänt så mycket. Vi har fortsatt med våran lilla plan och faktum är att Ogge faktiskt är på lite bättre humör för varje dag. Men inte jag. Jag sover knappast på nätterna. Samma dröm förföljer mig varje natt. Oscar som knivhugger mig i magen. Jag som förtvivlat försöker ta mig undan honom. Den är hemsk. Och det är mitt liv också just nu. Så fort Oscar lyfter sin kniv när vi ska äta får jag panik. Jag typ skriker till utan att tänka på det!! såklart att han har börjat misstänka nått. Men jag VÄGRAR berätta för honom om mina drömmar. Hur skulle det låta: jo Oscar jag har en mardröm. Det är du som hugger mig i magen och skriker skriker att du ska döda mig.
Det låter hemskt!! Inget går som jag vill just nu. Dessutom ska Ogge flytta om 3 veckor. Och vad händer efter det. Omar flyttar säkert tillbaka till Göteborg och jag och Oscar glider isär. Det är som att vi är en grupp. Som hör ihop. Vi är små var för sig men tillsammans kan vi bli stora. Som ett band. Alla har medelmåtta röster var och en men tillsammans är dom grymma!! Nej allt detta fick mig att vilja göra en sak som jag nästan glömt bort helt. Jag gick in till Oscar som låg i sängen med täcket runt sig och röd näsa. Han hade feber stackarn.
- jag ska bara dra och kolla en sak jag är hemma om nån timme.
- okej. Snörvlade han tillbaka.
Jag drog på mig mina converse och gick ut till min moppe. Jag åkte in mot stan. Snart var jag framme vid mitt mål. En gammal nerlagd danslokal. Jag hade fixat iordning den för något år sedan när jag inte hade något bättre för mig. Jag drog upp en nyckel ur fickan och smet in. Det såg ut som vanligt. Högtalaren och speglarna. Jag kopplade i min mobil och startade musiken. Jag tog ett steg ut och började röra mig i takt till musiken. Snart var jag helt inne i dansen. Stegen kom av sig själva. Jag dansade och dansade tills jag var helt svettig. Klockan på väggen visade 20.58. Oj shit! jag har varit här i 3,5 timme. Jag tog mobilen rusade ut till min moppe och åkte typ 3935 km för fort hem till Oscar. Oscar låg och kollade på film när jag kom in springandes.
- var du sjuk när dom lärde er klockan i skolan?? Undrade han trött.
- förlåt jag glömde bort tiden. Sa jag generat
- vad gjorde du?? Undrade han ännu tröttare.
- äsch inget speciellt.
Oscar mumlade något till svar.
- kan du sova med mig?? Undrade han.
Jag tvekade en sekund. Han var ju sjuk.
- okej. Svarade jag.
Jag la mig bredvid honom och la armen om honom. Han lutade huvudet mot mitt och snart snarkade han. Och inte långt därefter sov jag också.
___________________________
Kort kapitel. Hade en riktig piss dag idag. Men jag har två saker att se fram emot. 1. HÖSTLOV🎃🍂 2. På lördag fyller Felix år😻
Men jaja. Vi ses nissar❤️
ESTÁS LEYENDO
Halfway to hell {Foscar&Ogmar}
FanficFelix Oscar Omar och Ogge. Fyra oskiljaktiga killar. Dom där killarna, med vänskapen som ingen kunde förstöra. Felix är killen som vekar cool. Bad boy som bara leker med folk. Oscar verkar vara den där lite osäkra killen som tänker lite för mycket...