Di malaysia...
Pagi itu Tengku Sarah berjumpa kekasih hati iaitu Khairy..
Menunggu Khairy Ni dah macam tunggu perempuan make up tebal..
Janji pukul 3 petang tetapi sudah lebih.. Tercongok-congok Tengku Sarah menanti di hadapan pagar.
Baru dia ingin mengeluarkan telefon nya.. Kereta Khairy sudah berada di hadapannya.
Lekas dia melangkah ke kereta.
"Lama tunggu? "Soal Khairy..
"Entah.. Agaknya bukan lama.. Tapi berjam-jam "balas Tengku Sarah..
"Alooo.. Merajuk pulaa.. Sorry lh.. Tadi saya jumpa Shairah"bukan Khairy tidak tahu siapa Shairah bagi keluarga Tengku Sarah..
Terkalih wajah Sarah.. Memandang teman lelakinya itu.
"Hah?!!! Jumpa?!!! Buat apa?!!! "Soal Tengku Sarah.. Sempat dia mendekatkan mukanya ke muka Khairy..
"Ermm.. Tadi saya cuma terserempak.. And then dia nak jumpa awak.. Sekarang dia tuggu kita di mall lah"balas Khairy.. Membelakangkan kepalanya tatkala wajah Tengku Sarah makin mendekat..
"Tahu. Pun.. Asal dia nak jumpa saya.. Tak berani ke nak jumpa depan depan.."Balas Tengku Sarah..
"Entah dekat dia"balas Khairy..memulakan perjalanan..
"Awak jangan.. Kalau saya tahu 'benda-benda' yag boleh buat saya bertukar dan bergusti.. Try lh buat.. Awak dengan perempuan tu sekali saya buat"balas Tengku Sarah.. Yang baran bila mendengar nama wanita itu..
Sudah terbayang bagai mana dia bergusti nanti..
Sikunya sudah bersedia untuk menghempap dada wanita itu.. Bayangan Tengku Sarah..
Sempat pula hatinya gelak setan..
Hahaahahaha....
...
Sampai sahaja di restoran yang ingin Shairah berjumpanya lekas dia bertemu..
'Pergi jumpa cepat pastu blah.. Rimas aku tengok.. Betina tu!!! ' kata hatinya..
Ternampak sahaja Shairah di meja hujung lekas dia berjalan.. Terus dia menarik kerusi kebelakang dan duduk tanpa melihat wajah Shairah..
"So.. Apa engkau nak? "Soal Tengku Sarah tanpa meminum air jus buah dihadapannya..
"Minum lah dulu"jemput Shairah..
Terherot bibir Tengku sarah ke kanan.
Sarah menghadiahkan senyuman sinis padanya.." 'perangkap'ni dah lapok betina!!... Apa yang penting sangat ni?!! Jangan buang masa aku!"sergah Tengku Sarah..
"Dulu boleh engkau memperdayakan Abang Saif dengan perangkap bodoh engkau!! Tapi bukan pada aku!! "Katanya lagi. .memandang wajah wanita dihadapannya..
"Ok.. I street to the point. I nak U tahu yang U and family U, dah kena tipu dengan perempuan tu"kata Shairah..
"Apa pula permainan engkau kali nii.. Aku kenal Kak Fina macam mana.. Malah dia lebih baik dari engkau dan apa yang engkau sangka... "Balas Tengku Sarah..
"Memang. U kenal.. Tapi U tak kenal dia keseluruhannya.. I dah check lah siapa dia sebenarnya"balas Shairah.. Tersenyum sinis..
"Hahaahahaha.. Engkau ni nak cakap ada kaitan dengan family aku, tak.. Nak cakap engkau sebahagian family aku lagi lah tak. Kenapa engkau sebuk masuk campur dalam hal family aku?"Balas Tengku Sarah.. Tawanya tersisa..
.melihat senyuman dan tawa Sarah membakar hatinya lagi.."I tak nak... Mama tertipu.. "Kata Shairah..
"Ewah.. Ewah... Ewah.... Mama?.. Engkau ingat mama aku mama engkau ke? Sedar diri sikit wahai kaum Hawa.. Engkau tu bekas.. BE.. KAS... "Satu persatu perkataan ditolong ejakan pada Shairah..
"so dah tsk ada apa apa lah.. Panggil mama aku yang engkau panggil mama tadi.. Tengku Alina.. Bukan mama.. Engkau!!! Perasan!!! "Tengking Sarah..
"Memang U tahu tapi U tak tahu apa yang I nak beritahu U"tukar topik Shairah..
Terkalih wajahnya mendengar kata-kata Shairah..
"Sebenarnya Rufina bukan seperti U fikir malah dia lebih lain dari itu"kata Shairah lagi..
"Apa maksud engkau..? "Cuak Sarah..
"Dia mafia!! "Balas Shairah..
😲😲😲😲...
Next....
YOU ARE READING
Cinta Miss Mafia
RomanceDemi mencari pembunuh ibubapanya, dia terpaksa bekerja sebagai mafia, dalam masa yang sama dia mempunyai prinsip agar dirinya tidak dikahwini oleh mana-mana lelaki seperti syarat setelah dirinya menjadi mafia. Satu strategi telah berlaku menyebabka...