Retrospektiva (Flashback)Vrata se odjednom raskrilise. Na njima je stajala visoka crnokosa vestica u smaragdnozelenoj odori. Imal je vrlo strogo lice, I decakova prva pomisao bila je da se njoj ne valja zamerati.
-Prvaci, profesorko Mek Gonagal- rece Hagrid.
-Hvala ti, Hagride. Odavde ih ja preuzimam.
Ona sirom otvori vrata. Ulazna dvorana je bila tolika da biste u nju mogli da ubacite citavu kucu Darslijevih. Kameni zidovi bili su osvetljeni plamenim bakljama poput onih u Gringotsu, tavanica je bila I suvise visoka da bi se cela mogla razaznati, a raskosno mermerno stepeniste pred njima vodilo je na vise spratove.
Oni podjose za profesorkom Mek Gonagal preko kamenog poplocanog poda. Hari je mogao da cuje zagor stotina glasova iza vrata desno - ostatak ucenika mora da je vec bio tu - ali profesorka Mek Gonagal uvede prvake u malu, praznu odaju iza predvorja. Oni pohrlise unutra, I stadose zbijeniji no sto bi inace sami stajali, nervozno na prstima izvirujuci iz gomile.
-Dobrodosli na Hogvorst- rece profesorka Mek Gonagal. - Uskoro ce poceti gozba u cast pocetka skolske godine, ali pre nego sto zauzmete mesta u Velikoj sali, razvrstacemo vas u vase kuce. Razvrstavanje je vrlo vazna ceremonija posto ce vam, dok ste ovde u Hogvorstu, vasa kuca biti poput porodice. Bicete u istom razredu s ostalima iz vase kuce, spavacete u zajednickim spavaonicama I provoditi slobodno vreme u dnevnom boravku vase kuce.
-Nazivi kuca su Grifindor, Haflpaf, Rejvenlo I Sliterin. Svaka kuca ima casnu proslost kojom se ponosi I svaka je iskolovala istaknute vestice I carobnjake.......
Nekoliko trenutaka vladala je potpuna tisina. Zatim se sesir zatrese. Poderotina duz ivice sesira sirom se razjapi, poput usta - I sesir poce da peva:
Mozda bas I nisam lep.
Al' ne sudi mi na prvi pogled,
Pojescu vala samog sebe
Nadjete li sesir mudriji od mene.Pod polucilindrima nek vam cuci glava,
Eto vam sesira po poslednjoj modi,
Hovortski sam Sesir koji razvrstava
Onaj sto najvise vam godi.
U glavama vasim nikakvih tajni nema
Pred Sesirom koji razvrstava, vidjam ih cesto.
Stavite me, reci cu sta vam se sprema,
Spoznacete tacno gde vam je mesto.Mozda ste za Grifindor
Gde hrabri u srcu obitavaju,
Smelost, drskost I vitestvo
Grifindorce izdvajaju;A mozda pripadate Haflpafu,
Tu se postenje I odanost cene,
Strpljivi haflpafovci iskreni su uvek
I muku tesku trpe nemi kao stene;Il', pak, u drevni Rejvenklo,
Ako imate mudrost u malome prstu,
Tu ljudi uceni, bistri I zeljni znanja,
Uvek nadju svoju vrstu;Ili cete, mozda, u Sliterinu
Naci prava prijateljstva.
Ta lukava sorta ni od cega ne preza
Kod njih cilj opravdava sredstva.Stoga, stavite me vec jednom! Nemajte brige!
Odbacite strahove sto su vas stisli!
U sigurnim ste rukama (mada ih nemam)
Jer ja sam Sesir koji misli!Razvrstavanje je pocelo. Profesorka Mek Gonagal je prozivaka djake, a oni su redom stavljali Sesir na glave. Hermiona je zavrsila u Grifindoru, kao I Ron. Drako je ponosno seo za sliterinski sto.
-Hari Poter!- bio je prozvan.
Seo je na stolicu I stavio Sesir na glavu. Cekao je.
-Hm- rece mu jedan tih glas u uho. -Tesko. Vrlo tesko. Ne manjka mu hrabrosti, vidim. Ni pamet mu nije losa. Bez sumnje ima talenta, boze moj, da...kao I jaku zedj za dokazivanjem, to je zanimljivo.... Dakle, gde da te stavim?
SLITERIN!- povikao je Sesir za razvrstavanje, a onda se cuo se aplauz I decak tamne kose ga je skinuo sa glave I krenuo ka stolu gde su sedeli decaci I devojcice sa zeleno-srebrnim kravatama. Svi su se okrenuli ka njemu I pogledali u njegov oziljak u obliku munje.
Hari se vrlo dobro secao te noci. U stvari, secao se svake reci. Nekada mu je cak bilo zao sto je bio svrstan u Sliterin. Iz dubokog razmisljanja ga je probudila Hermiona koja je pucketala prstima ispred njegovog lica.
YOU ARE READING
Harry Potter - Ovaj put Sliterin
Fanfiction-SLITERIN!- povikao je Sesir za razvrstavanje, a onda se cuo se aplauz I decak tamne kose ga je skinuo sa glave I krenuo ka stolu gde su sedeli decaci I devojcice sa zeleno-srebrnim kravatama. Svi su se okrenuli ka njemu I pogledali u njegov oziljak...