"Dia masih dengan Sunwoo? Tch, manusia yang menyusahkan. Orang macam Sunwoo takkan dapat bahagiakan sesiapa, dia tu... Sampah" perempuan tersebut menghempas phonenya di beg.
.....
Sunwoo berjalan ke kelas seperti biasa....
Setibanya di tepi tangga, ada seorang gadis menolak Sunwoo. Pearl yang kebetulan ternampak segera berlari untuk tangkap Sunwoo. Dia tengok muka perempuan tu....
Perempuan yang cakap dia pernah buat parut dekat mata Sunwoo tu.
"Urghh" betapa beratnya Sunwoo yang jatuh atas Pearl. Pearl terus tutup muka Sunwoo menggunakan tangannya.
"Eii seboklah perempuan tu"
"Delete video tu nanti cikgu nampak kita rekod"
Terus gadis tersebut bersama geng dia lari. "Pearl?" Soal Sunwoo. Sunwoo segera bangun. Pearl dah pengsan. Mungkin kerana kepala Sunwoo yang besar lagikan keras itu terhentak di kepalanya.
"Pearl?" Sunwoo menggerakkan badan Pearl. Tanpa berlengah, dia angkat Pearl gaya princess dan lari ke bilik sakit.
.....
Ninoninonino...
Setelah Pearl dah masuk ke dalam perut ambulance bersama cikgu Sangyeon. "Waktu kelas an? Pergi masuk. Apa-apa cikgu inform dekat kamu" Cikgu Sangyeon menutup pintu van tersebut.
.....
Tamat waktu sekolah!!!
Sunwoo dan yang lain melawat Pearl di hospital. "Pearl ok?" Soal New lalu menghulurkan coklat kinder bueno kegemaran Pearl. "Sakitlah jugak. Tapi tak injured sangat cuma lebam sikit" balas Pearl lalu buka coklat tu untuk makan. "Alolololo siannya dia..." Jade cuba untuk peluk Pearl dan duduk di sisinya. "Sikit hehe" minta Jade. "Agak dah.. Nah" Pearl dengan baik hatinya bagi.
"Hyunjae" panggil Pearl. "Siasat perempuan yang ajak Sunwoo pergi taman tu. Cari ketua mereka. Perempuan tu punca segala masalah ni termasuklah artikel yang memfitnah aku" kata Pearl.
"Kau sure?" Soal Hyunjae. "Budak mana?" Soal Younghoon. "Budak tu... Nasib baik aku cam muka dia" Hyunjae berfikir.
"Budak mana ni?" Soal Younghoon buat kali kedua. "Walau sesiapa pun dia..." Kata Juyeon.
"Kita mesti hapuskan dia dari sekolah tersebut!!" Jerit semua sekali. "Woi anak aku sakit kat sebelah ni korang memekak pulak. Aku saman kang" kata makcik di sebelah. "Sorry...." Kata mereka serentak.
Dah macam apa ni namanya.. Story telling eh, ke kalam jama'i 😂😂
YOU ARE READING
© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒ
Fanfiction[EDISI THE BOYZ 1.0] Seorang bidadari... New: ye kenapa? Bukan kau jangan perasan. Jacob: Saya.. Saya!! Kau pun bukan. Tidak semua yang cantik memang dah lahir cantik. Usaha dan semangat Yang penting disiplin diri. Jadi apa kena mengena dengan Angel...