Hoofdstuk 14

14 1 0
                                    

*vijf weken later*

Pov Lola
Het is vijf weken later en mijn ouders liggen nog steeds in het ziekenhuis. Jelle en ik zijn gewoon vrienden. En hij helpt me echt in moeilijke momenten. Micha en ik hebben niet meer gepraat hij vind me volgens mij echt leuk en kan er niet tegen dat ik Jelle aandacht geef. Jasmijn en ik nou dat is hel. We negeren elkaar compleet. Ze is nu samen met Jack. Wat echt ranzig is. Ik fiets altijd alleen naar school nu en zonder me af van haar. Want ze heeft me echt boos gemaakt en dat is nog nooit iemand gelukt om zo ver te komen. Jack en ik praten niet meer en Jack praat eigenlijk ook niet met Jelle hij is te druk met jasmijn aflebberen. Kay ja kay is kay niet als Kay niet nog steeds single is. Zijn afkorting is nu ook fsk- forever single Kay- wat heeft Jelle toch een fantasie. Ik ben ook nog steeds single al dat zal nog heel lang zo zijn.

Vandaag-zaterdag- besluit ik maar weer langs mijn ouders te gaan. Ik loop hun kamer in en ga op een stoel zitten tussen de bedden in staat en begin.
(Voor je begint met dit lezen onthoud dan ff Lola haar ouders zijn gescheiden alleen ze noemt haar stiefvader papa)'Hey mama en papa. Ik weet het ik ben lang niet langs geweest. Maar hey hier ben ik. Thuis ben ik eigenlijk altijd alleen of Jelle is er. Ja Jelle de badboy van school hij en ik zijn nu gewoon vrienden en ik heb hem duidelijk gemaakt dat we niets meer worden als vrienden. Mijn kleine zusjes zijn bij tante en broertje bij mijn papa. (Haar echte vader)Ik doe iedere dag de paardjes en koetjes. Eten water en buiten if binnen zetten ik doe de stallen uit en ga dan nog even langs stal. Jasmijn en ik hebben flinke ruzie. Micha is ook boos op me omdat ik met Jelle om ga en micha mij blijkbaar leuk vind. Mijn punten zijn nog goed en ik loop niks achter. Ik mis jullie thuis. Ik hoop dat alles snel weer goed is. Love you. Ik heb geen idee of jullie dit horen maar ik ga weer doei.'

Pov Jelle
'-Ik heb geen idee of jullie dit horen maar ik ga weer doei.' Hoor ik Lola zeggen. Ik kom elke week bij haar ouders gewoon om te kijken hoe het met ze gaat want bij de vader van Lola moet misschien de stekker eruit. Als Lola de kamer uitkomt en mij ziet valt ze in mijn armen en begint te huilen. Ze is niet eens samen met mij gekomen. Maar ze vertrouwd me. Het was een lange lange weg maar het is me gelukt. En het voelt fijn om Lola in mijn armen te hebben dat ze me vertrouwd nu weet ik wat ik gemist heb in de tijd dat mensen me niet vertrouwde.

Als Lola uitgehuild is fietsen we samen naar haar huis en gaan film kijken. 'Welke film?' Vraagt ze. 'Kies maar al is het meidendrama.' Ze moet zich goed voelen en ik kijk met mijn zusje naar Barbie en dora dus ben wel wat gewend.

Pov Lola
Ik mag elke film kiezen die ik wil dus ga eerst wel voor 'look how's talking' en dan alle drie de delen. 'Deze films waren niet erg.' Zegt Jelle als ze alle drie zijn afgelopen. 'Wacht maar op de volgende films.' Zeg ik met een grijns en klik 'John Tucker must die' aan echt een best oude meidendrama.

Pov Jelle

Nu hebben we wel een echte meidendrama gekeken. 'Weet je Lola laten we naar het bos gaan lekker een stuk fietsen ik ken een mooie route.' Zeg ik dan na de film. Ze kijkt me even gek aan maar knikt dan toch en staat op. 'Nou kom je nog?' Vraagt ze als ze al bij de trap. Dus ik sta snel op en loop achter haar aan. Dat ze bij de trap is klink misschien raar maar Lola woont in een drive in woning dus de woonkamer zit boven.

Na een half uur fietsen zien we voor ons een oneindige weg(zie media). 'Weet je Lola om jou vertrouwen te krijgen heb ik heel deze weg moeten afleggen zo lang was dat.' Zeg ik zonder het echt door te hebben. 'Ja dat weet ik. Ik heb de weg nog niet afgerond om jou vertrouwen te hebben maar ben er bijna.' Zegt ze dan.

Pov Lola
'Zullen we meer naar huis gaan?' Vraag ik nadat we een uur hebben gefietst. 'Ja is goed. Ik trakteer met eten.' Antwoord Jelle. 'Ik vind het helemaal best.' En dan fietsen we weer een uur naar huis. Als we bij mij thuis aankomen is het half zes een mooie tijd om te gaan eten. 'Ga jij vast naar boven ik ga frietjes halen hier tegenover.' Zegt Jelle dan en ik knik naar hem. Ik ga op de bank zitten. En kijk wat tv wachten tot Jelle terug komt.

Pov Jelle
Als ik terug kom van de frietjes halen zie ik Lola op de bank liggen slapen dus maak haar niet wakker ze heeft haar rust hard nodig. Als het half acht is word Lola slaperig wakker. 'Waar ben ik?' vraagt ze nog steeds slaperig. Hierdoor moet ik grinniken. 'Wat valt er te grinniken?' Vraagt ze toch echt slaapdronken. 'Je bent in je eigen huis in je eigen woonkamer op je eigen bank.' Antwoord ik. 'Ow.' zegt ze blozend en kijkt voor me weg. Na een paar ongemakkelijke minuten verbreek ik hem maar. 'Nog zin in frietjes?' 'Ja doe maar.' En ik loop naar de keuken doe de frietjes op een bord. 'Asje.' 'Thanks.' En ze begint met eten. Als ze eenmaal haar bord met frietjes leeg heeft en twee frikandellen op heeft kijkt ze me aan en zegt. 'Ik heb nog honger.' En ik kijk haar met open mond aan. 'Je hebt meer friet als mij op en nog eens twee frikandellen ik had er maar een en je zit nog niet vol en ik zit hier vol.'
———————-dat was hoofdstuk 14–

Lola and the badboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu