22:46
Moeizaam doe ik m'n ogen open, ik grijp naar m'n telefoon en zie dat het al bijna 11 uur is "pff ik heb gewoon de hele dag geslapen" zeg ik zuchtend. Ik doe m'n kleren uit aangezien ik in slaap ben gevallen met m'n kleren en kleed me om in iets comfortabels, op dat moment kwam klopte Azeddine aan, "binnen" Zei ik "Safira, papa vroeg of je wat wilde eten?" Zei die zonder op te kijken van z'n telefoon" Nee, zeg maar dat ik niks wil" Hij knikte en liep daarna weer weg, ik pakte m'n laptop en ging op bed zitten en keek op Pinterest . Ik zag allemaal modellen voorbij komen met mooie lichamen en begon me af te vragen of ik ooit ook zo'n lichaam zou kunnen hebben, want ik wil wel afvallen maar de familie keurt het maar niet goed alsof ze willen dat ik zo dik blijf. Op dat moment hoorde ik m'n buik knorren, ik besefte me dat ik nog helemaal niks had gegeten maar als ik wilde afvallen moest ik ook niet zoveel eten. Dat is wat ik dus dacht.. Na een tijdje begon ik weer moe te worden dus ik besloot maar m'n tanden te gaan poetsen en te gaan slapen.De volgende ochtend
06:18
Ik werd al vroeg wakker en het verbaasde me ook niet aangezien ik gisteren de hele dag had geslapen, ik stond op, nieuwe ondergoed en een trainingspak en liep daarmee naar de douche. Na het tanden poetsen stapte ik onder de douche en genoot van het warme water dat langs m'n lichaam gleed, na een halfuur draai ik de kraan dicht en droog mezelf af. Ik trok m'n kleren aan en keek zelfverzekerd in de spiegel en zei "Vanaf vandaag ga ik veranderen!" Met die gedachte liep ik naar beneden waar ik inmiddels al m'n ouders zag zitten "Salam" riep ik blij, ze keken allebei op en keken elkaar verward aan "Salam benti, is d'r een reden waarom je zo blij bent op de vroege ochtend?" Zei m'n vader "Nee hoor papa ben gewoon in een goede bui, wat gaan jullie vandaag doen? " vroeg ik ze terwijl ik ploffend op de bank ging zitten. "Werken" zeiden ze allebei tegelijkertijd, ik knikte en begon te denken wat ik vandaag zou doen. Na een tijdje stond ik op en liep weer naar boven, ik trok m'n kleren aan voor de gym en deed m'n sportschoenen in een tas. Ik rende de trap af naar beneden en zag dat m'n ouders al weg waren, ik pakte m'n sleutels deed m'n schoenen aan en liep de deur uit. Ik voelde de zon branden op m'n gezicht terwijl ik liep naar de sportschool, deed m'n oortjes in en was d'r al binnen 10 minuutjes.
Ik trok m'n sportschoenen aan, deed m'n oortjes in en liep de zaal in. Gelukkig waren d'r nog niet zoveel mensen en was het best leeg, ik liep naar de loopband en begon te rennen. Niet veel later was ik al buiten adem en voelde ik me duizelig worden, ik drukte op de noodknop en de band stopte met draaien. Langzaam stapte ik van de loopband af en nam een slokje water uit m'n bidon die ik had meegenomen. "Kom op Safira, you got this!" Sprak ik mezelf toe, met die gedachte stond ik weer op en begon allerlei oefeningen te doen, ging elke machine af tot ik niet meer kon en zwart zag voor m'n ogen..
"Ze word al wakker zie ik, hoe heet je?" Hoorde ik iemand roepen, langzaam deed ik m'n ogen open en kreeg meteen ontzettende hoofdpijn, ik keek op en zag een jongen naar me kijken. Snel stond ik op en wilde weglopen, ik schaamde me kapot ik ben gewoon flauwgevallen, wat zullen de mensen hier wel niet denken. Komt ervan als je zoveel eet he dacht ik, net als ik wilde weglopen voelde ik een hand op m'n arm en werd weer terug getrokken. "Gaat alles wel goed, je viel best wel hard op je hoofd" Zei de jongen waarvan ik de naam nog niet wist, ik staarde hem maar aan en alsof die m'n gedachtes kon lezen zei die glimlachend "Ilias, aangenaam" en stak z'n hand uit. "Safira en ja het gaat wel bedankt" zei ik zachtjes terwijl ik naar de grond keek. "Weet je het zeker?, moet je niet naar de dokter?" Zei die weer en hij keek me serieus aan. "Neenee bedankt het gaat al weer veel beter" en stond op. "Isgoed doe je wel rustig aan?" Ik knikte en liep weg, Ilias ging weer door met sporten en ik liep de kleedkamers binnen. Met een bonkende hoofd pak ik snel al m'n spullen bij elkaar en ga dan naar huis.13:19
Thuis aangekomen doe ik m'n schoenen uit, loop naar boven en gooi m'n tas op de grond. De hele weg naar huis moest ik denken aan Ilias, waarom deed ie zo lief en waarom was die zo behulpzaam? Niemand die me ooit heeft geholpen, kijk hoe ik d'r uit zie. Ik schudde die gedachte uit m'n hoofd en nam weer een snelle douche van 10 min, vervolgens doe ik m'n pyjama aan en ga op bed zitten. Nogsteeds doet m'n hoofd veel pijn, ik besloot het maar te negeren en besloot het huis even op te ruimen. Ik zette wat muziek op en dansend maak ik het hele huis schoon, net als ik op de bank wil neerploffen hoor ik de deur opengaan. Het was Azeddine samen met z'n verloofde Maroua, "Hey schat" hoorde ik haar roepen, "hey" zei ik terwijl ik het muziek wat zachter zette. Ze liep naar me toe en groette me met de 4 gebruikelijke kusjes, Azeddine en Maroua gaan deze vakantie trouwen en ze moeten nog de laatste dingetjes plannen vandaar dat ze ook vaak bij ons thuis is. "Wil je wat drinken?" Zei ik, ze schudde haar hoofd en kwam naast me zitten op de bank, Azeddine was ik de keuken aan het bellen hoorde ik. Ik pakte de afstandsbediening en begon te zappen, "Zullen we met z'n tweetjes naar de stad gaan?" Hoorde ik Maroua vrolijk roepen, ik keek haar aan en zei "Ik weet niet, ik heb niet echt zin" "Jawel kom is gezellig, ik neem m'n zusje ook mee" Ik knikte en vervolgens liep ik naar boven om me om te kleden, niet veel later liep ik de trap weer af en zag Maroua en Azeddine klef doen "Ja dat doen jullie maar als jullie getrouwd zijn" zei ik hard en verstoorde hun moment. Lachend maar blozend stond Maroua op en liep naar me toe, Azeddine keek me boos aan maar ik stak m'n tong uit naar hem en riep snel "doeeiii wij gaan" "Doei schat, wij gaan even naar de stad" zei Maroua nadat ze hem een kus gaf op z'n wang, hij knikte en zei "Maak het niet te laat". We knikte allebei en liepen de deur uit.4stemmen.
JE LEEST
Les jaloux
RomanceSafira word gepest op school, waar haar familie niks van weet maar na de vakantie ziet iedereen een nieuwe Safira, waardoor iedereen haar merkwaardig heel anders behandeld..