33💦

1.1K 47 2
                                    

Rufina sudah berjalan lemah semangat di sebuah taman..

Dari tadi air Mata nya tidak henti menangis..  Semakin berterejung air matanya jika teringat peristiwa tadi..

"Jadi betullah awak yang bunuh?!!! "Jari telunjuk sudah berada di dahi Saif..

"Kenapa awak nak sangat tahu?!!"Jerkahan dibalas pada Rufina..

"Sebab... "

"Sebab?! "

"Sebab.. Keluarga yang awak bunuh tu.. Keluarga saya!!!! "Jerit Rufina.. 

Dirinya yang dari tadi berdiri tegak sudah berundur ke  belakang..

Saif sudah terlari lari matanya.. Sekejap atas.. Sekejap tepi..

Tangannya sudah kemulut..

Dia pun sudah terduduk di katil..

Tidak sangka.. Dengan.. Perbuatan nya..

"Saya datang pada keluarga awak..  Untuk membunuh keluarga awak.. Dan dalam masa yang sama saya cari pembunuh emak bapak saya..  Tapi tak sangka.. Orng yang saya.. Nak bunuh adalah orng orang bunuh emak bapak saya.. "Teresak-esak Rufina menangis..

"Jadi kenapa awak tak bunuh saya?"Soalan itu saja Saif katakan untuk melihat reaksi Rufina..

"Sebab saya bodoh.. Bodoh boleh jatuh cinta pada awak.. Yang selama ni.. Adalah pembunuh keluarga saya...!!!"tengkingnya bergema satu bilik itu.

Saif mula melangkah perlahan dan hingga dihadapan Rufina...

"Jadi bunuh lah saya.. "Kata Saif..  Melutut dihadapan Rufina..

"Awak jangan jadi gila, Saif!!!! "Jerkah Rufina menolak Saif ketepi dan pergi dari situ..

**********..

Bajunya sudah lencun dengan airmatanya..

"Aku dak agak dah"Razman yang entah dari mana melabuhkan punggungnya disebelah Rufina..

Sempat dia menghulurkan sebotol air mineral.. Pada Rufina..

Rufina membalas dengan wajah terpaku..dan mengambil air itu..

"Macam manavengkau tahu aku ada sini?"soal Rufina setelah meneguk air..itu..

"Aku nampak engkau keluar dari hotel."balas Razman..memandang tasik jugak dihadapan mereka..

"Engkau.. "Mata Rufina seperti layu sahaja.. Kabur pandangannya..

Sebelum dia jatuh disitu..

**************

Tersedar Saif yang terduduk dilantai itu.. Terpanar dia dengan perbuatannya pada Rufina tadi..

Bunyian telefonnya tidak henti-henti bunyi..

"Hello... "

Diam..

"Hah!!!!.. Okey okey.. "

Saif sudah berlari menuju ke beg pakaian nya.. Dan memasuki kesemua baju..
.terhenti gerakannya tatkala melihat beg isterinya, Rufina..

"Sayang..... "Sayu suaranya ..sebelum dia menarik pemegang ke atas dan keluar dari bilik itu..

'Sayang...  Pergi lah merajuk bawa diri sayang nanti bila dah sejuk kembalilah kepada abang balik tau.. Ada benda berlaku di sana.. Dan abang perlu pergi menyelesaikan nya...  Jika sayang lama lagi.. Jangan risau.. Abang sendiri yang akan bawa pulang sayang.. 'Bisik hatinya.menarik bagasinya memasuki bonet..
..

Malaysia...

"Puan nampaknya menantu awak bukan orang sebarangan orang.."kata seorang lelaki berpakaian kod..

Memegang sehelai kertas.. Penuh teliti dia memandang kertas itu..

Terkalih wajah Tengku Alina...

Next...

"Engkau okey? "~Fathia

"Aku bawak.... RED VELVET CAKE!!!!!!!!!!"~Ryna

"Saif.. Dari dulu kita dipermainkan"~Tengku Alina

"Jangan menuduh terburu-buru "~Tengku Shukri..

"Sarah kenal kak Rufina macam mana,mama"~Tengku Sarah

Cinta Miss MafiaWhere stories live. Discover now