Sila lah tengok trailer.. Cinta miss mafia.. Yang dibuat.. Oleh.. Lisathia..
Pandai dia buat...Tq... Sebb buatkan..
Sambung.. ♥♥♡
Rufina mengemas beg pakaian nya.. Dan dia pulang ke negara tanah air..Malaysia..
Dia menumpang ke rumah Fathia..
Keesokkan hari dia ingin berjumpa dengan bossnya yang sudah pun balik ke Malaysia..
"Aku nak jumpa boss"kata Rufina pada lelaki sasa yang menjaga pintu bagunan itu..
Langkahnya ke bilik utama..
Terus dia membuka pintu..
"Hah.. Rufina.. Sekian lama aku nak 'benda'tu.. Soa mana? "Kata Bossnya.. Melangkah menuju ke arah Rufina..
"Aku.. Aku tak dapat lagi.. "Kata Rufina.. Tertunduk memandang bawah..
"Hah?!!! "Tengkingnya membuatkan terinjut bahu Rufina..
"Engkau tak dapat lagi?.. Baiklah.. Aku akan bagi engkau 24hours. Kalau engkau tak dapat.. Engkau tunggu nasib engkau"kata bossnya..sempat mengacu pistol ke kepala Rufina..
Rufina terus pergi tanpa melihat wajah bengis Bossnya..
*************************
"Mengikut. Apa yang budak-budak saya dapat... Rufina adalah anak kepada Razali Bin Abdullah.. Dan dia adalah yang terselamat.. Pada kejadian emak dan bapanya ditikam dahulu.. "Cerita Kai..
Terbangun Tengku Alina dari tempat duduknya..
"Jadi.. Keluarga dialah yang kita tengah cari selama ni? "Soal Saif.. Pura pura tidak tahu.. Sedangkan semalam dia bertengkak dengan Rufina tentang itu..
"Iyer.. Dan saya difahami.. Dia datang ke keluarga Puan Tengku untuk mencuri Fail tentang perjanjian dan membunuh ke setiap satu persatu ahli keluarga Puan Tengku. "Cerita dia lagi..
"Jadi selama ini kita dipermainkan!! "Suara Tengku Alina bergema di ruang tamu.. Terkalih wajah Saif, Sarah dan Tengku Shukri..
"jangan menunduh terburu buru,mama!"Balasan suara bermula.. Tengku Shukri tahu.. Yang Rufina tidak akan berani melakukan sebegitu..
"Papa!!!.. Dia nak bunuh keluarga kita?"Balas Tengku Alina.. Berdirinya sangat tidak selesa sehingga dia terpaksa berjalan ulang alik.. Berputaran disitu..
"Kita nak selamatkan dia.. Dia pula buat jahat!!! "Tengku Alina mula menyilang tangan kepada.. Bengis sugguh wajahnya..
"Sarah kenal Kak Rufina macam mana.."Sarah sudah memotong perbicaraan itu.. Baginya kakak iparnya mesti ada sebab.. Lakukan sebegitu. Dan dia tahu kenapa..
"Sarah!! "Jerkah Tengku Alina.. Dia fikir yang Sarah akan membelanya. Lagi lagi.. Waktu Sarah diculik kerena Rufina yang buat hal..
"Ma.. Kak Rufina tolong selamat kan Sarah.. Dari dijadikan pelacur.. Tahu!! Dia dan kawan dia yang tolong.. Selamatkan Sarah.. Dia sanggup dirinya ditoreh pisau dan berdarah.. Dari melihat Sarah tercedera..!"Sarah tetap ingin mengubah arah hati mamanya.. Dari berfikiran buruk pada Rufina..
"Saif.. Kenapa balik sorang je ni.. Mana Rufina..?. Macam tahu tahu je topik hari ni tuju pada dia.. Itu yang dia lari tu kan?"Senyuman sinis.. Di hiasi wajah Tengku Alina..
"Mama..!! "Tengking Tengku Shukri... Sambung Tengku Shukri.
"Memang patut kita ni.. Disenaraikan dalam musuh dendam bunuhan dia.. Sebab apa.. Memang kita rancang nak bunuh dia dan keluarga dia, kan? ..sebab apa.. Sebab keluarga dia pecah amanah..tapi disebab kan dia difitnah.. Kita pulak baru dapat tahu.. Setelah emak bapa dia mati.. Kita nak selamatkan dia dari siapa..?!!!.. Dari kekasih hati awak dahulu.. Awak lupa..
Yang si Zaidi tu.. Yang berdendam sebab apa?.. Sebab.. Dia bencikan saya.. Sebab apa?.. Sebab saya dapat awak bukan dia.. Awak dah lupa?!!! " tidak keluar panggilan.. 'Mama-papa'.. Terus Tengku Shukri memanggil.. 'Saya-awak'..
"Kita dah lama cari dia.. Dia tak salah.. Dia cuma cari bukti dan pembunuh pada emak dan bapa nya... Tapi dia salah bukti.. Kita yang kena betulkan balik!! "Kata Tengku Shukri.. Hatinya amat.. Perit menerima perangai isterinya yang.. Dahulu menyukai Rufina.. Tapi tatkala Sarah diculik dan mendapat tahu.. Culikan itu ada kaitan dengan Rufina.. Kebencian nya mula muncul dihatinya..
Tengku Shukri.. Terus menaiki tangga.. Naik ke atas..
Sarah pulak keluar dari rumah..Saif pula.. Turut naik ke atas.. Tinggal Tengku Alina dan Kai.. Diruang tamu..
Tengku Alina.. Cuba melembutkan hatinya.. Dari berfikiran tidak baik muncul..
Next...
"Ryna!! Engkau okey tak? ..itulah sehari suntuk makan kek.. Ingat kerja kita ni, bukan boleh jadi gemuk"~Fathia
"Baiklah kapten!! "~Ryna
"Razman bukan macam apa yang engkau fikir"~Fathia
YOU ARE READING
Cinta Miss Mafia
RomanceDemi mencari pembunuh ibubapanya, dia terpaksa bekerja sebagai mafia, dalam masa yang sama dia mempunyai prinsip agar dirinya tidak dikahwini oleh mana-mana lelaki seperti syarat setelah dirinya menjadi mafia. Satu strategi telah berlaku menyebabka...