"Buat apa aku nak terkejut.. Kalau aku dah tahu.. "Slamber Ryna membalas.. Sambil menuliskan sesuatu di atas kertas..
Terdiam Rufina yang terlompong.. Sebelum..
"Memang, happy, syok dan bahagia pun dengar benda nii"balas Rufina tersenyum.. Tersengih..
"Sorry lah.. Rufina kami tak beritahu engkau. Tapi kami tengah sekodeng si Razman.. Dan bila dia cuba culik engkau masukkan ubat.. Overdose.. Kami mulalah strategi.. "Cerita Fathia.. Mengambil buku novel dirak belakangnya..
"What..?!! Dia letakkan overdose?"Terkejut Rufina....
"Okey.. Aku cerita dekat engkau.. Dari A hingga Z... Aku dan Razman.. Pernah berkahwin.. Tapi dalam masa yang sama kami kerja mafia.. Tapi kami lain kumpulan.. Aku kumpulan Boss.. Engkau ingat.. ?..yang pernah 7bulan aku tak masuk kerja.. Ambil cuti? "
Melihat anggukan Rufina.. Fathia menyambung ceritanya..
"Aku mengandung time tu.. Tapi waktu.. Bapa si Saif.. Suami engkau.. Tengku Shukri.. Berjumpa Tuan Zaidi iaitu Ketua kumpulan Razman.. Dan ketika itu.. Aku datang nak jemput Razman makan.. Tapi waktu aku nak masuk ke dalam rumah banglo milik ketua kumpulan Razman..
Aku dirempuh dengan Tengku Shukri.. Masa itu jugak Saif pun ada.. Tapi dia dalam kereta.. Saif perasaan aku time tu... Tapi dia blah dengan Tegku Shukri..
Masa yang sama Razman nampak semuanya.. Aku pulak time tu tertiba rasa sakit.. Seolah olah aku gugur... Tak sangka apa yang aku takut.. Rupanya memang betul betul terjadi.. Aku gugur..
Razman tak boleh terima hakikat.. Disebabkan anak kami mati.. Dia nak juga keluarga Tengku Shukri mati.. Kira berhutang nyawa..
Aku nasihatkan dia jangan.. Buat apa apa.. Lagi pun bukan Tengku Shukri yag salah.. Tapi sebab aku.. Sebab aku jalan tak tengok jalan.. Aku tengok fhone..
Tapi Razman nak jugak bunuh.. Malah nak bunuh keseluruhan keluarga suami engkau..
Nak pendekkan cerita bila dia tahu dengan mata kepalanya sendiri yang engkau kahwin dengan Saif.. Dia cadang nak hasut engkau untuk bunuh keluarga suami engkau..
Lagi lagi.. Engkau memang nak bunuh ka.. Sebab ada dua.. 'SEBAB'..satu kerja dua dendam keluarga engkau kan..?.. Aku muncul depan engkau nak tolong engkau selamatkan keluarga suami engkau..
Jadi itulah ceritanya.. "Cerita Fathia.. Tekun.. Ryna.. Tertiba menjadi serius.. Menulis.. Rufina sudah tercongok mendagu ke meja.. Melihat wajah Fathia.. Dan mendengar.."Kenapa engkau cerai dengan dia? "Soalan itu diberi pada Fathia yang sudah terangkat kening..
'Macam tak ada kena mengena aje dengan cerita aku tadi'bisik hati Fathia..
"Sebab aku benci dengan Razman yang penuh dendam.. Dalam masa yang sama dia dah naik tangan dekat aku.. Dan dia dh berubah.. "Kata Fathia..
"Jadi.. Dalang semua ini orang yang aku anggap orang yang ikhlas nak tolong aku.. Tapi rupanya tikam aku habis habisan.."kata Rufina..
"So.. Ini plan aku.. "Tertiba Ryna mencelah...Dan meletakkan kertas yang diconteng dan ditulis dihadapan Rufina dan Fathia..
Mereka mulakan strategi mereka..
'Jadi ... razman lah yang tikam emak dan abah.. Bukan keluarga Saif..? Aku tuduh Saif yang keluarga dia bunuh emak abah sedangkan.. Bukn dia.... Razman!!!!.. Aku akan make sure engkau akan jadi macam keadaan emak dan abah dulu engkau tikam... 'Bisik Rufina..
Dendamnya beralih pada Razman.. Dengan dan marahnya membuak buak di dalam hatinya.. Apa yang dia tahu.. Dia akan menikam seperti Razman menikat emaknya dari belakang..
Next....
YOU ARE READING
Cinta Miss Mafia
RomantikDemi mencari pembunuh ibubapanya, dia terpaksa bekerja sebagai mafia, dalam masa yang sama dia mempunyai prinsip agar dirinya tidak dikahwini oleh mana-mana lelaki seperti syarat setelah dirinya menjadi mafia. Satu strategi telah berlaku menyebabka...