"Abang paksa Ryna beritahu.. Jangan salah kan dia"kata Saif waktu mereka berdua dikedai makan..
"Apa ganjaran yang awak bagi dekat dia?"soal Rufina..
"Kek red velvet "balas Saif mengacau sudu didalam cawan coffee..
"Aku dah Agak dah... "Bisik Rufina pada diri sendiri..
"Sayang.. Sayang.. "Saja Saif memanjangkan ayatnya agar Rufina menyambung..
"Saya perlukan masa dan ruang.. Ada benda yang perlu saya lakukan.. "Balas Rufina.. Menolak kerusi kebelakang dan pergi meninggalkan Saif yang bangu juga tapi tidak menghalang Rufina..
"Sayang.. Okey ke? "Bisik Saif pada dirinya..
'Itu je pun aku nak cakap'bisik hatinya.. Tapi tak sangka Rufina memikir sebaliknya..
Tapi dia akan tahu jugak apa akan jadi nanti... Matanya dapat melihat seseorang mengekori Rufina..
Matanya terus dipejamkan dan punggung nya diangkat dan melangkah pergi dari situ..
*******************************
'Misi ke dua!!! 'Jerit hatinya.. Sempat dia membelek-belek dirinya dihadapan cermin..
"Haih.. Aku ni.. Kalau mafia je. Hitam.. Kalau mafia je.. Merah.. Kalau mafia ke.. Hitam merah.. Cuba lah hijau.. "Terdiam dia sebelum.. Terfikir semula..
"Tapi kan cuba bayangkan.. Kalau lah.. Aku pakai warna hijau ke.. Kuning ke.. Tak pun,pink ..dah tentu musuh dari 100 meter pun boleh cam.. Aku.. "Dirinya sudah mula berbebel dihadapan cermin..
Dia mengatur langkah ke arah katil.. Dan mengambil cermin mata hitamnya.. Dan tergantung di batang hidung mancung dia..
Dan dia sempat membelek di hadapan cermin..Senyumannya terhias dibibirnya.. Tersengih sengih dia melihat dirinya dihadapan cermin..
"OI..!!!! WAHAI KAUM HAWA.. YANG SEKAUM DENGAN AKU....!!! CEPAT LH OIIIII.....!!!!.ENGKAU INGAT KAMI DUA ORANG NI DAYANG ENGKAU.. TOLONG KIPAS.. BER DIALOG CAKAP.. 'TUAN PUTRI DAH SEDIA? TUAN PUTRI NAK SANTAP'.(bahasa istana). OII..!!! ENGKAU INGAT AKU APA?!!!..KEPALA OTAK ENGKAULAH!!!..KALAU AKU NAK BUAY MACAM TU.. DAH DAH.. BELEK BELEK DEPAN CERMIN TUU..!!! "jerit Ryna dari bawah..
Kelang kabut Rufina mengambil pistol dan pisau nya.. Berlari-lari dia menuruni tangga..
"Yer lah. Aku turun dah kan? "Balas Rufina.. Sempat pulak dia membuka pintu peti ais.. Dan mengeluarkan air jus oren.. Menuang ke dalam gelas..
"Hushh..!!.. Sedap bulu lubang hidung dia kan.. Fathia.. Kita bagai bini tarzan terjerit-jerit panggail dia.. Dia pulak yang lega minum air"kata Ryna..
"Engkau je bini Tarzan.. Aku bini putra raja..!!"Tersedak Rufina yang meneguk air.. mendengar kata-kata Ryna..
"Hhahaaha..!!!.. Bini otak hang.. Perangai dah macam singa betina.. Nak jadi bini putra.. Orang semua jalan tersepit sepit.. Tersipu malu.. Ayu.. Ayu.. engkau tudia.. Jalan terkangkang-kangkang.. Macam lelaki Melayu terakhir sado jalan.. Tak cukup tu.. Muka macam malaikat maut.. Sesuailah. Dengan baju atas hingga bawah hitam..
Tengok aku ngn Rufina jalan.. Tudia rengih.. Macam YB masuk kampung wuuu... "Kata Ryna.. Berjalan jalan terbongkok bongkok.. Separas nenek kebayan tangannya dilambai seperti artis di atas pentas.. Senyuman rengihnya seperti kerang busuk..
"Babun. Tu bukan YB.. Itu beruk belakon jadi manusia..!! "Balas Fathia menunjal kepala Ryna..
"Hish.. Korang nii.. "Kata Rufina.. Memotong pergaduhan rakannya..
"Eh.. Rufina jangan banyak gerak tau.. Engkau tu mengandung.. Bukan lebih 4 bulan.. Kalau yer.. Kurang sikit risiko gugur.. Ini tak...bawah gi.. 4 bulan.. Lagi.. So, jaga sikit.. "Pesan Ryna..
Mereka memasuki perut kereta.. Dan menuju ke destinasi.. Rumah yang dikunci.. Rufina memberi kunci rumah ke Fathia, a.k.a ..si pemandu..
Next...
Rufina memberi kad pada Ryna..
Ryna membuka peti besi..
"Nah... Failnyerr.. "~Rufina..
YOU ARE READING
Cinta Miss Mafia
Любовные романыDemi mencari pembunuh ibubapanya, dia terpaksa bekerja sebagai mafia, dalam masa yang sama dia mempunyai prinsip agar dirinya tidak dikahwini oleh mana-mana lelaki seperti syarat setelah dirinya menjadi mafia. Satu strategi telah berlaku menyebabka...