"Abang.. Mana phone Sunwoo?" Soal Sunwoo. "Phone... OYEMJI... sorry Sunwoo... Abang tertinggalkan dekat sofa rumah Sunwoo haritu" Seokwoo menggaru rambutnya yang tidak gatal.
"Abang!! Tau tak patutnya semalam Sunwoo ada date dengan gf Sunwoo dan sekarang Sunwoo nak minta maaf sebab semalam tak dapat datang tapi abang tak bawak phone tu sekali??!!" Marah Sunwoo.
"Sorrylah... Sunwoo ada girlfriend?" Soal Shinwoo yang baru datang. "Ingat tak nombor dia?" Soal Shinwoo lalu menghulurkan phonenya utnuk dipinjamkan kepada Sunwoo.
"Tak ingat. Tu save pun sebab dia call" kata Sunwoo. Shinwoo dan Seokwoo pun dah tepuk dahi.
.....
Di sekolah pula...
Pearl berlari ke kelas dengan harapan Sunwoo ada dekat kelas. Setibanya dia di kelas...
"Lambatnya kau Pearl?" Soal Eric. Pearl abaikan Eric. Dia terduduk di lantai. "Sunwoo mana?" Soalnya. Semua rasa bersalah walaupun diorang sendiri taktau Sunwoo di mana.
"Cuba kau pergi cafe bapak aku petang ni. Mana tau dia datang, kan?" Cadang Jacob. "Wahh bijaknya Jacob" terus Pearl seperti dapat semangat baru.
.....
Di cafe Mr. Bae...
"Si Sunwoo tu.... Dia tak datang harini. Papa dah contact tapi still tak dapat" kata bapa Jacob. "Takpelah pakcik, terima kasih" Pearl meminta izin untuk pergi.
'Sunwoo.... Kau kat mana?' Soal jati Pearl berkali-kali.
.....
Dua minggu telah berlalu...
Sunwoo membuka pintu wad mamanya. "Siapa tu?" Soal Mrs. Kim. Sunwoo tak balas. Mrs. Kim toleh. "Mana Seokwoo? Mana Shinwoo??" Soal Mrs. Kim. Sunwoo tak balas juga. "Kau tak sebab kau... Diorang taknak jumoa aku dah!!! Kenapa kau tak mampus je dari dulu?!!!" Jerit Mrs. Kim. Nurse di luar wad segera masuk. "Pesakit di bilik wad sekian sekian sekian hilang kawalan. Perlukan banyuan segera" kata nurse tersebut pada walkie talkie dan cuba menenangkan Mrs. Kim.
"Lepaskan aku!!! Aku nak bunuh pembunuh tuu!!!" Jerit Mrs. kim. "Envik Sunwoo, mohon keluar dengan segera" kata nurse tersebut. Sunwoo mengikut arahan.
Waktu tu.. Mr. Kim datang. "Sunwoo... Maafkan mama kamu ye" kata Mr. Kim. "Janganlah benci dia" sambungnya. "Tak... Sunwoo tak benci dia. Sunwoo tau mama jadi macam tu sebab Sunwoo jugak" kata Sunwoo.
"Pa... Izinkan Sunwoo balik rumah Sunwoo dan mulakan sekolah seperti hari biasa balik, boleh?" Minta Sunwoo. Mr. Kim berfikir sejenak. Akhirnya dia mengangguk setuju.
.....
Pearl berjalan ke farmasi untuk membeli ubat demam dia yang dah nak habis. Demam dia tak reda-reda dari haritu sejak Sinwoo menghilangkan diri.
Tap
Tap
Tap
Pearl terkejut. Ada seseorang memeluk dia dari belakang. Dia toleh dan... "SUNWOO!!" katanya separa menjerit. "Ye... Aku dah balik" kata Sunwoo sambil tersenyum. Pearl terus peluk Sunwoo sekuat hatinya...
YOU ARE READING
© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒ
Fanfic[EDISI THE BOYZ 1.0] Seorang bidadari... New: ye kenapa? Bukan kau jangan perasan. Jacob: Saya.. Saya!! Kau pun bukan. Tidak semua yang cantik memang dah lahir cantik. Usaha dan semangat Yang penting disiplin diri. Jadi apa kena mengena dengan Angel...