De ontvoering

63 2 2
                                    

POV Koen en Tineke- 'Dat is plezant hè samen werken met je zus' zegt Tineke 'half zus hè' verbeterd Koen. 'Bravo 210 voor dispatch' 'Bravo 210' 'begeef jullie asap ter plaatse naar de kesterensingel daar zijn 2 mannen met wapens gezien' 'Wilco out' Koen en Tineke krijgen een melding van 2 gewapende mannen. ' amai 2 gewapenden mannen' 'dan moeten we kogelwerende vesten aan hè, Tinike zet jij blauw aan' Ze begeven zich asap naar de locatie. 'We zijn er hè Koen voorzichtig' Koen en Tineke stappen uit met getrokken wapens lopend richting de mannen. 'Politie! Politie! Hela handen omhoog'  De mannen geven zich direct over maar niets is wat het lijkt. Ze pakken Tineke vast en bedreigen haar neer te schieten. 'Dispatch bravo 210 flash flash Tineke word ontvoerd' roept Koen in paniek tegen dispatch. De mannen sleuren Tineke mee in de auto en rijden weg. 'Dispatch 210 flash ze rijden weg kenteken 10-Hotel, Mama,Lima. Grijze ford' Koen start direct de achtervolging. 'Amai' Koen rijdt met 100 kilometer per uur door de straten van Tiel.

POV Floor en Femke: 'Dispatch voor de aplha' 'de alpha zend uw bericht' 'begeef jullie asap ter plaatse naar de Kesterensingel. Daar is een collega van de bravo gegijzeld, een zwarte ford kenteken 10 hotel,mama,Lima over' 'Wilco wij begeven ons ter plaatse' zegt Femke terug. 'Maar uhh de bravo dat zijn Koen en Tineke toch? Pak de kogelwerende
vesten' zegt Floor. 'Dus of Koen of Tineke is ontvoerd' 'Hopelijk loopt alles goed af'. Femke zet het blauw erop. En ze rijden zo hard als ze kunnen richting de locatie. "Als er niemand maar gewond raakt"

POV Obi en Aziz: 'ik ben uitgedaagd voor een challenge' 'amai wat voor challenge?' Vraagt Aziz. Wanneer Obi net wil wat zeggen als hij direct onderbroken door de commissaris. De commissaris roept direct iedereen op het commissariaat. 'mannen ik wil dat jullie allemaal asap achter een zwarte ford gaan. Tineke is ontvoerd. Mannen kom aan he, ik bel Lotte' (word vervolgd in de POV hieronder)

POV Commissaris: 'ik zal Lotte bellen alle hulp  kunnen we gebruiken' de commissaris belt direct Lotte op 'Lotte als jij nu kan direct hier heen komen Tineke is ontvoerd' Lotte antwoord terug 'ik kom eraan' 'oké tot zo' de commissaris rent naar Patrick ' Patrick trek een kogelwerende vest aan we gaan meehelpen'

Dispatch heeft ook gelijk de federale politie ingeschakeld en die zijn ook al aanrijdend

POV KOEN:Tineke! Ik kom er aan! Schreeuwt Koen uit paniek. Hij achtervolgt nog steeds de mannen. Hij ziet dat inmiddels het hele team achter de auto aan zit. " bravo 210 voor Dispatch de federale zijn onderweg out" het is al een hele opluchting om te zien dat het team en de federale collega's onderweg zijn.

POV COMMISSARIS en Patrick: "We zijn er bijna" Zegt Patrick, de commissaris zegt direct 'daar zijn ze'

POV TINEKE EN GIJZELNEMERS: 'Zwijgen jij gaat mee, en als ze ons met rust laten en doen wat wij zeggen dan overkomt je niks' Zegt 1 van de gijzelnemers dreigend tegen Tineke. Ze zit vast gebonden en haar mond is dicht getaped

Inmiddels is het weer bijna middag

De gijzel nemers rijden een parkeerplaats in waarop het team volgt. Als de federale ter plaatse zijn en zich aan het opstellen zijn. Gaan de gijzelnemers het oude verlaten pand in.

POV Locatie : Lotte komt net aangereden. De commissaris praat met de federale. De rest van het team heeft wapens op het pand. Koen is in paniek en pakt Barry. Koen houdt het niet meer en wil en zal de gijzelnemers stoppen. Brigitte probeert hem rustig te krijgen. Maar dan hoorden ze haar schreeuwen. Koen rent direct het gebouw in. En schreeuwt. 'Koen terug komen' beveelt de commissaris. Maar hij hoort het niet. 'Kom aan ik wil iedereen het gebouw in en zien werken' roept iemand van de federale in overleg met de commissaris. Het hele team rent het gebouw in. Ze zijn Koen kwijt.

POV KOEN: Ik moet en zal haar terug vinden denkt Koen. Maar dan ziet Koen de gijzelnemers. 'Politie politie! Handen omhoog! Tegen de muur!!!' Schreeuwt Koen

POV HET TEAM: 'dat is Koen' zegt Aziz. En hij wijst naar de mogelijke plek 'daar kwam het vandaan' het team rent en ziet Koen en Barry met de gijzelnemers staan. Koen is in paniek en pakt een gijzelnemer vast en schreeuwt 'Waar is Tineke!! Kom aan' De gijzelnemer wijst naar een donkere kamer. Koen rent daar heen en ziet Tineke vast gebonden aan een stoel. Koen maakt Tineke los. En Koen en Tineke knuffelen. 'Ik ben zo blij om je te zien Koen' daarna komt het hele team en de federale binnen gelopen met de gijzel nemers. 'Afvoeren die twee' zegt de commissaris. Ook de ambulance is  voor de zekerheid mee. En Tineke word meegenomen richting de ambulance. Ze is blij om het team terug te zien. Als Tineke in de ambulance zit met wat water komt Lotte op haar afgelopen ze begroeten elkaar en praten wat er gebeurt is.

Het is een week later en iedereen is bij elkaar gekomen. Koen krijgt een onderscheiding van de burgemeester voor dapperheid. En Tineke legt alles uit wat er gebeurd is. Ze zegt dat samen dit nooit gelukt is.

Voor elkaar- De buurtpolitieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu