"Engkau memang patut dilayan macam ni...!!! Diri engkau memang tak layak dimaafkan!!.. Apa yang engkau dah buat dekat abang aku dulu.. Dan engkau buat dekat kak Rufina memang itu layak engkau dapat.. Bukan penampar je patut engkau dapat..!!!..
berpuluh-puluh kali engkau dapat dari aku, nak bagi dekat engkau!!! Biar herot bibir engkau..biarlah macam bentuk vakum sekali pun bibir engkau tu.
sebab engkau tak akan berubah"Tengking Sarah..
Shairah sudah bersimpul disebelah kaki Sarah.. Setelah pipi kiri kanannya ditampar..
Khairy yang entah nak buat cara mana lagi nak tenang kan si Sarah..
"Yang awak ni suruh saya perlahan,perlahan,perlahan.. Awak tahu tak perem.."terhenti kata Sarah.. Sempat dia menutup mulutnya..
"Ops!! Sorry.. Engkau bukan perempuan tapi betina..!! "Kata Sarah ditujukan pada Shairah sebelum menyambung pada khairy..
"Betina ni.. Dia penghancur keluarga saya...!!! Dia ni tak perlu cakap slow.. Slow.. Macam yang awak cakap.. Sebab betina ni pekak!!!.. Bila cakap slow slow.. Telinga dia tak berfungsi.. Kena cakap tengking tengking.. Jerkah jerkah baru masuk dalam otak dia tu.!! "Sempat jarinya menunjal kepala Shairah.. Sebelum dia pergi meninggalkan kawasan itu..
Khairy sudah tercengang sebelum langkahnya mengikut Sarah..
"Aku pun kena?! "Bisiknya pada diri sendirinya...
******************
"Dia setuju. "Kata Fathia..
"Great!!! "Balas Bossnya.. Meneguk air araknya lagi..
......
"Mama tak sangka wanita yang mama ingat baik.. Tak seperti dulu tapi masih tak berubah.. Perangai dia.. "Kata Tengku Alina.. Yang duduk disofa..
Tengku Sarah tersenyum sinis..
"Bukan ke.. Sebelum mama tunangkan dia dengan abang dulu 2 minggu lepas.. Sarah dah cakap yang dia tak layak.. Tapi apa yang Sarah dapat..
Penampar.. "Tawa dia sekadar.. Memerli malamnya, Tengku Alina..
"Mama minta maaf... Mama salah.. Mama termakan pujuk rayu dia.. Dia beriya iya kata dia dah berubah.. Tapi.. "Teresak Tengku Alina menangis.. Mengenangkan perbuatannya yang sejak perginya Rufina..
"Dulu.. Mama pergi.. Rufina ada niat jahat.. Tapi.. "
"Yes.. Dulu dia memang niat jahat.. Tapi dia ada sebab.. Sebab dia apa?.. Sebab.. Dia ingat keluarga kita bunuh mak bapak dia.. Tapi sebenarnya sebaliknya.. Tapi.. Bila dia dapat tahu bukan kita buat.. Dia nak selamatkan keluarga kita.. Tapi apa mama buat.. Mama pandang hina, benci dan marah pada dia..
Mama sedar tak dia tu nak selamat kan keluarga kita..!!!
Dia pergi sebab apa? Sebab.. Menatu yang mama idamkan yang hasut anak mama. Abang yang.. Kak Rufina mengandungkan anak orang lain.. Tapi sebaliknya.. SEBALIKNYA!!! "Tinggi suara Sarah memarahi mamanya yang sudah tersungkur di lantai..
"Rufina mengandung?! "Soal Tengku Shukri... Dia sudah berdiri dihadapan Sarah..
"Yer pa.. Kak Rufina mengandung.. "Balas Sarah tersenyum..
"Macam mana.. Sarah tahu semua ni? !"soal Saif yang baru muncul di ruang tamu.. Dia sebenarnya sudah sejak tadi masuk tetapi dia disebalik dinding memisahkan ruang tamu ke pintu masuk..
"Abang!!.. Ermm... Sebab.. Ryna. Ryna, Kawan kak Rufina.. Kak Ryna cerita dekat Sarah.. Yang waktu abang gaduh dengan Kak Rufina sebab hasutan si Shairah tu.. kak pergi jumpa Kak Ryna dengan kawan mereka lagi sorang.. Kak Fathia..
Kak Rufina cerita dekat Kak Ryna semuanya.. Pasal abang gaduh tu.. Dia bukan apa.. Cuba dia sakit hati dengan tuduhan tu.. Dia rasa dia dah macam sensorang hingga dia perlu seseorang untuk dikongsikan..
Sejak itu.. Kak Ryna cerita semua jadual tentang Shairah.. Yang Shairah selalu keluar masuk dengan jantan.. Yang berlainan..
Dan sejak tu.. Sarah tahu yang Shairah memang tak berubah.. Dan kak Ryna ada cakap.. Pasal video tu.. Adalah misi dia orang.. Dalam video tu kan ada yang Shairah rakam yang kak Rufina peluk lelaki dan masuk dalam bilik kan? Lepas tu video tamat.. Sebenarnya dalam bilik tu.. Ada Kak Ryna dengan Kak Fathia..
Itu aja.. Si Shairah saja nak pisahkan abang dengan Kak Rufina sebab nak jadikan abang pak sanggup untuk dia.. Yang tengah mengandung.. Itu aja!! "Cerita Sarah..
Khairy yang duduk disebelah Sarah.. Tercengang.. Rupanya sekarang dia sudah mengenali siapa Sarah sebenarnya..
Tengku Alina yang sudah menyesal habis habisan..
Saif sudah lari naik ke atas.. Bencinya dia pada dirinya sendiri bukan sebaldi malah lebih sebesar bumi..
Next...
YOU ARE READING
Cinta Miss Mafia
RomanceDemi mencari pembunuh ibubapanya, dia terpaksa bekerja sebagai mafia, dalam masa yang sama dia mempunyai prinsip agar dirinya tidak dikahwini oleh mana-mana lelaki seperti syarat setelah dirinya menjadi mafia. Satu strategi telah berlaku menyebabka...