Seminggu kemudian..
Tengku Hazriq yang sedang menyuap nasi ke mulutnya sudah tercengang melihat Saif,sepupunya yang hanya memandang ke arah nasi itu..
"Apahal pulak jantan nii.. "Bisik hatinya sendiri..
"Engkau ni asal? "Soal Tengku Hazriq meletakkan sudu yang ada nasi itu pada atas pingangnya..
"Engkau tahukan isteri aku tak jumpa lagi.."balas Saif yang sudah tertunduk muka nya..
"Ooo... Ok.. So? "Terangkat wajah saif mendengar balasan sepupunya yang terus menyuap sudu kemulutnya..
"Eh! Engkau ni.. Nak tolong aku ke.. Nak kenakan aku sekarang ni? "Geram Saif.. Dia fikir yang sepupunya ajak makan ini nak naikkan semangat nya.. Tapi lain dia dapat..
"Ooo.. " saja Tengku Hazriq memainkan perasaan sepupunya.. Baginya sudah lama tidak melihat sepupunya yang merangkap temannya itu marah, senyum dan gila gila.."Eee..!! "Saif sudah menghulur garpu untuk sedia menyucuk ke lubang hidung sepupunya itu..
"Ehhh..!!!! "Elak Tengku Hazriq..
"Tahu takut..! "Kata Saif mengundurkan garpu nya..
"Taklah.. Bro. Engkau tulah.. Dah tahu bini dekat luar. Pergilah.. Cari.. Pergilah siasat dekat kawan dia.. Lagi -lagi dia tengah mengandung sekarang ni.. Bahaya, bro..!! Ini tak engkau buat apa.. Termenung sana sini, mood pun macam sawan babi dah sekejap marah dekat staff sekejap pendiam sekejap pula baik!! Pelik aku.. ..
Engkau tahu.. "Kata Tengku Hazriq..
"Macam mana aku nak cari dia,gila! "Balas Saif.. Menyedut air jus tembikai disebelah pingannya.
"Ermm.. "Tengku Hazriq sudah mendongak ke atas dan jari telunjuknya mengetuk di hidungnya..
"Hah.!! "Terjerit Tengku Hazriq,sebelum dia memandang sekeliling.. Semua memandangnya..
"Itu lah engkau!! Memang semua orang nak dengar pun suara engkau tu!! "Jerkah Saif.. Menundukkan kepala.. Dan pura pura membetulkan seluar..
"Alaa.. Lupakan pasal tu.. Ok.. Aku dapat idea.. Semalam engkau cakap dekat aku yang.. Sarah ada contact dengan kawan dia kan, Ryna!.. Apa kata engkau ambil nombor kawan dia tu.. Dan tanya tentang isteri engkau!! "Cadangan itu diberi pada Saif dengan keningannya terangkat angkat..
Saif membalas dengan senyuman..
"Bernas!!.. Nanti aku cuba.. "Balasnya pada Tengku Hazriq..
Terhenti suapan Tengku Hazriq.. Sebelum.
"Bro! Esok aku tak ada dekat sini tau.. Aku kena overseas sebab engkau taknak ambil projek kita dengan Dato sri walid aku ambillah.. "Kata Tengku Hazriq..
"Ooo.. Ok.. Tapi pastikan projek itu menjadi.. "Balas Saif..
"Itu dah semestinya.. "Balas Tengku Hazriq.. Sebelum mengelap mulutnya dengan kain napkin dipahanya tadi sebelum ke mulut..
***********************
"Wei!! "Suara Ryna bergema dirumah itu..
"Engkau ni asal.. ?"soal Rufina yang berjalan baru sampai ke ruang tamu setelah dari biliknya..
"Fathia nak datang sini.. "Kata Ryna memandang telefonnya..
"Itu je ke ..yang engkau jerit macam orang gila nii"balas Rufina..
"Tak lah.. Sambil tu.. Aku tengok ni cerita korea ni.. Sweet kot.. Lelaki tu.. Halah halah halah.. "Mata Ryna bersinar-sinar melihat lelaki pujaannya didalam kaca TV..
Terherot bibir bawah Rufina melihat..
Next...
YOU ARE READING
Cinta Miss Mafia
RomanceDemi mencari pembunuh ibubapanya, dia terpaksa bekerja sebagai mafia, dalam masa yang sama dia mempunyai prinsip agar dirinya tidak dikahwini oleh mana-mana lelaki seperti syarat setelah dirinya menjadi mafia. Satu strategi telah berlaku menyebabka...