Fathia yang menarik bagasinya sambil mendengar lagu ditelinganya..
Sambil mendengar sempat matanya melihat disekeliling..
Cermin mata hitam yang tergantung dibatang hidungnya menyukarkan sesiapa melihat biji matanya..
Ralit dia berlajan sehingga tidak sedar yang seorang lelaki berlari menuju ke arahnya..
***************
Tengku Hazriq yang seronok pertama kali melangkah ke negara lain.. Jika tidak ke New york, new zealand dan Thailand.. Sahaja..Tapi sekarang dinegara lain.. Dah macam rusa masuk kampung.. Tercengang melihat sekitar nya.
Tengah sedang memberi duit pada pelayan.. Tidak sedar seorang lelaki yang sedang berjalan sebelahnya sebelum beg dompet nya dirampas oleh lelaki tadi..
"Hoii...!!! "Jerit Tengku Hazriq tatkala melihat dompetnya dibawa lari lelaki itu..
Tengah mengejar lelaki itu hingga tidak sedar.. Seorang perempuan melintas disebelahnya sebelum..
KEDEBOK!!!! ...
"ADUH!!! "jerit Fathia yang sudah terlentang dilantai.. Manakala Tengku Hazriq diatasnya yang menghempap Fathia juga tersakit kerana terhantuk dahi Fathia..
Melihat seorang lelaki menghempapnya terus dia menolak lelaki tadi.. Tanpa belas kasihan dia menolak kasar..
Tengku Hazriq yang masih belum hilang sakitnya.. Tambah sakit lagi tatkala Dirinya ditolak oleh Fathia..
Dahi sakit.. Belakang kepalanya turut sakit..
"Aduhh. Sakit nya!! "Kata Tengku Hazriq.. Yang sedang bangun dan menyapu bajunya yang kotor ketika jatuh tadi.."Sepatutnya saya yang cakap tu..!! "Balas Fathia.. Turut menyapu bajunya..
"Ohh.. Sorry!! "Senggih Tengku Hazriq.. Sambil memegang belakang helernya..
Mati senyumannya sebelum teringat sesuatu..
"Ehh.. Dompet aku.. "Sayu suara Tengku Hazriq..
"Kenapa? "Soal Fathia.. Memandang Wajah Tengku Hazriq..
'Amboi.. Cun jugak Minah ni! 'Kata hatinya.. Gatal.. Sempat dia memegang tangannya.. Dan menggoyangkan punggungnya ..
"Apasal dia ni! "Sengih Fathia.. Melihat badan lelaki itu melentik semacam..
"Tak lah.. Awak.. Dompet saya kena curi!!!"Nyalak nya disitu sehingga semua yang lalu disitu memandang ke arah mereka..
Tersentak Fathia melihat lelaki didepannya menyalak nyalak..
"Ehh.. Awak.. Awak jangan lah macam ni.. Ok ok.. Apa kata.. Awak tumpang dekat rumah kawan saya.. "Kata Fathia cuba menenangkan lelaki didepannya..
Bersinar mata Tengku Hazriq..
'Hush!! Hush!! Ada peluang'bisik hatinya yang tersengih-sengih..
"Ok.. "Sayu dia membalas..
"Tapi kawan awak tu lelaki ke perempuan..? "Soalnya dan melangkah mengikut Fathia..
"Perempuan lah! Tapi yang rumah awak nak tumpang ni abang dia lah.. Gila! Awak nak tumpang sekali dengan rumah saya.. Tak pasal pasal tertendang awak keluar rumah.. "Sengih Fathia..membalas..
Tersankut langkahnya tatkala lengannya ditarik oleh Tengku Hazriq....
"Sekejap!! Beg saya. "Balas Tengku Hazriq sebelum berlari-lari dia pergi ke kedai makan tadi dan mengambil begnya.. Sebelum menuju ke arah Fathia tadi..
"Dah?! "Kata Fathia..
"Dah..!! "Balas Tengku Hazriq segih..
****************
"Wei..!!.. Aku dah sampai.. Mana kau?! "Soal Fathia ditalian.."Aku dekat luarlah.. Cuba buka mata kau besar besar!! "Balas Ryna ditalian juga..
Mendengar kata Ryna itu. Terus dia mengikut kata sahabatnya itu..
Nampak sahaja rakannya itu.. Langkahnya menuju ke arah Ryna..
Tengku Hazriq dibelakang turut mengikut..
Next...
YOU ARE READING
Cinta Miss Mafia
RomanceDemi mencari pembunuh ibubapanya, dia terpaksa bekerja sebagai mafia, dalam masa yang sama dia mempunyai prinsip agar dirinya tidak dikahwini oleh mana-mana lelaki seperti syarat setelah dirinya menjadi mafia. Satu strategi telah berlaku menyebabka...