Hoofdstuk 19: Plan vanuit de douche

445 56 1
                                    

HOOFDSTUK 19

POV. Fin
Ik zit gewoonweg keihard te janken. Ik weet het hoor, ik ben niet de gene die al die nare dingen heeft meegemaakt. Maar ik kan er niet meer tegen! Het is niet eerlijk! Dat er zulke gestoorde elfen zijn! Ik wil gewoon dat ze Emmyth met rust laat!! Nou ligt ze weer in het ziekenhuis en is ze helemaal somber! Dat wil ik niet voor haar! "Pssst..." Huh? "Psssssssst!" Hoor ik vanuit Emmyth's kamer komen. "Kom is!" Sist ze naar me. Ze sleurt me de kamer binnen en stapt de douche binnen. "Kom!" Even ben ik verward, waarom zou ik in de douche moeten stappen? Maar ik doe het toch. "Waarom-" wil ik zeggen, maar ik word onderbroken. "Ssstt. Zachtjes praten. Ik denk dat Nesryn me bespioneerd." Fluistert ze. "En waarom precies staan we dan in de douche?" Vraag ik verward. "Nou, ik denk nou niet dat Nesryn me wil bespieden als ik douche hè?!" Zegt ze op een toon die duidelijk aangeeft dat ze gelijk heeft. "Ja, uhm, oke." Zeg ik. "Maar... Ik dacht dat je niet meer op kon staan en zwak was enzo?!" Hmmm... Misschien was dat niet de beste manier om zoiets te zeggen, want Emmyth kijkt me nijdig aan. "Ik ben niet zwak, en dat zal ik ook nooit worden! Hmmm... Maar, sorry, dat kon jij niet weten. Ik zei gisteren nog dat het helemaal niet goed ging... Maar dat was een leugen, het spijt me, maar ik kon niet zeggen wat er echt gaande was, want ik word bespioneerd. Ik wil dat Nesryn denkt dat het haar gelukt is, dat ik-" Ze stop even met praten bij die zin. "Dat ik... Dood ben..."

POV. Emmyth
"Airyn en Daan weten het al, en nu jij dus ook. Ik eh, ik heb je hulp nodig. Kan jij als de dokter komt om te controleren, hem zo onopvallend mogelijk hersenspoelen? Ik wil dan dat hij even naar me kijkt en dan op zijn bord schrijft: Tijdstip van overlijden, en dan de tijd. Eerst zorgen we er natuurlijk voor dat al die machines gaan piepen, anders zou het niet geloofwaardig zijn... Het klinkt misschien als een krankzinnig plan, maar misschien werkt het en dan zal Nesryn denken dat ze me heeft verslagen. Dan kan ik... Een normaal leven krijgen...

Emmyth 2: NandorWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu