LM ; 30

3.7K 200 27
                                    

~ i found my happiness in you ~

⚠️70 votes to unlock next chapter⚠️

Hailee mencelikkan mata saat merasakan ada sesuatu bermain di mukanya . Muka Bryan terpampang dihadapannya , Bryan memandangnya dengan senyuman nipis .

"Morning , mi querinda"

Satu kucupan singgah di dahi Hailee . Seperti biasa setiap pagi dia akan menerima kucupan dari teman lelakinya .

Hailee bangun dari berbaring di riba Bryan . Nyenyak sungguh tidurnya beralaskan peha Bryan . Dahi Hailee berkerut melihat permandangan di luar . Pokok-pokok yang menghijau . Bukan ke sepatutnya dia berada di atas udara sekarang ?

Wa-wait ! Sejak bila pula dia keluar dari kapal terbang ni ?! Kenapa sekarang dia berada di dalam kereta ?!

"Bu-bukan ke kita ada dekat dalam kapal terbang ? Tapi sekarang kenapa ada dalam kereta pula?"

"Hmm , tulah . Tidur je tahu . Sampai aku dukung gaya princess pun kau tak sedar "

Seperti biasa , Bryan sibuk dengan telefon pintarnya . Kali ini dia berpuas hati 'sedikit' sebab lelaki disebelahnya ini menjawab soalannya . Tidak seperti semalam , diam saja sehingga mengabaikan dirinya .

"Bagi kejap phone aku , nak tengok mummy balas apa"

Bryan dia jeling geram . Suka hati saja mendukung dirinya di khalayak orang ramai .

"Mummy bagi kau bluetick"

"Mummy ni...."

Hailee mengeluh . Sampai bila agaknya mummy-nya akan bersikap begini . Langsung tidak menerima keputusannya menjalinkan hubungan dengan Bryan .

Dia tahu , Bryan bukan ciri-ciri menantu mummy . Datin Haisya suka calon suaminya yang berkopiah , pergi ke masjid setiap kali masuk waktu dan seorang yang bergelar 'ustaz' .

Tapi itu semua tidak penting ! Kita boleh ubah Bryan sedikit demi sedikit . Lagipun apa kurang dirinya , yang ada tattoo di bahagian lengan dan leher juga .

Layak ke seorang mafia sepertinya berkahwin dengan lelaki yang bergelar ustaz ? Tidak bukan ? Jadi ini sajalah pilihan hatinya . Datin Haisya tidak boleh memaksa dirinya mencari calon suami yang alim .

"Macam mana agaknya mummy aku layan kau nanti kan"

"Tak payah risau . Aku lelaki , jaranglah nak kecil hati ni . Even mak kau nak hina aku pun , aku tak kisah "

Hailee tersenyum dengan kata-kata Bryan . Jauh di sudut hatinya sudah mula runsing ,  bagaimana rumah tangganya jika kedua-dua belah pihak tidak menerima mereka sebagai menantu .

"Kau tengok apa dalam phone tu ? Dari semalam tau"

Hailee mula merasakan Bryan berbalas mesej dengan perempuan lain . Dia jadi keliru . Relax ! Jangan tuduh bukan-bukan selagi kau tak nampak yang dia tengah mesej dengan girl lain . Positif Hailee !

Dia meninjau sedikit melihat kecerahan disebalik skrin iphone Bryan . Mana tahu dia dapat jawapan yang dia mahukan .

[SU] LOVELY MAFIAWhere stories live. Discover now