"Hur kan jag vara så okänslig"

695 24 2
                                    

Oscars POV:

Jag mår verkligen piss idag. Febern har gått ner 38,5 men ändå!! jag har suttit framför tv:n ända sedan Ogge åkte. Och på tal om det. Jag saknar honom!! han åkte för typ 3 timmar sedan och jag saknar honom redan. Omar har suttit på mitt rum i snart 2 timmar. Jag kanske borde prata med honom. Jag reste mig sakta upp. Allt snurrade. Långsamt gick jag in till Omar.

"Hur mår du??'' Frågade jag och satte mig bredvid honom på sängen.

''Jag mår bra. Men jag kommer inte att klara mig utan Ogge'' svarade han och suckade. Jag visste nog vad som skulle muntra upp honom.

''Ska vi titta på transformars??'' Undrade jag.

Omar sken upp.

''Vill du det??''

Jag log. Om detta skulle funka så måste vi hjälpas åt. Ogge fyllde en plats och när den platsen blev tom så måste vi fylla den på något annat sätt.

''Såklart. Log jag.

Omar reste sig upp och sträckte ut sin hand. ''jag tror att du behöver lite hjälp'' sa han och flinade. Jag tog hans hand. Vi satte oss tillrätta i soffan och startade filmen. Den var helt okej. Det plingade till i min mobil. Det var ett sms från Felix.

*sms*

F: ''är du hemma??''

O: ''japp. Omar är här också''

F: ''får jag komma??''

O: ''varför skulle du inte få??''

F: ''älskar dig puss"

Jag log och la ner mobilen igen.

" vad flinar du åt??'' Undrade Omar

Jag kom på mig själv med att le som ett freak. '' öööö va?? Jag flinar inte. Mumlade jag generat. Han skrattade. ''Säkert'' svarade han sarkastiskt.

Omars POV:

Jag vände blicken mot tv:n igen. Min mobil plingade till. Det var från Ogge.

OG: ''saknar dig:(

O: ''saknar dig mer:(

OG: ''saknar dig mest''

O: ''är du framme??''

OG: ''kom fram för 10 minuter sedan. Huset är as stort. Och super snyggt''

O: ''du har det redan bättre förstår jag''

OG: ''skärp dig. Utan dig är inget här bra. Måste sticka nu. ha det bäst. Puss på dig''

O: hejdå:(

Jag la ner mobilen igen och suckade.

''Ogge sa att hans hus var as snyggt och skit stort. Han älskar det säkert'' muttrade jag.

''Nejdå. Det gör han inte alls. Han tycker säkert att det är minst lika jobbigt att han flyttade som vi tycker. Svarade Oscar lugnande.

Då knackade det på dörren. Felix kom in. ''Hejsan'' sa han när han kom fram till oss. Jag mumlade till svar och Oscar svarade inte alls.

'' Okej då. Dissa mig bara. Felix lät irriterad och sårad på samma gång. Jag var fortfarande arg på Felix för det han hade sagt. Okej jag vet, jag är långsint men man kan ju inte bara säga sådär!!

''Jag sa ju hej!! Fräste jag.

Felix tittade konstigt på mig.

''Tjurskallig du var då'' sa han

Då fick jag nog.

''DU SKA BARA KOMMA HIT OCH FÖRSTÖRA ALLT HELA TIDEN!!''

Jag ångrade mig i nästa sekund. Det var ju bara onödigt att skrika på honom. Men såklart hade jag redan retat upp honom.

'' VADÅ FÖRSTÖRA!! skrek han. Skulle jag sticka härifrån eller försöka be om ursäkt. Det blev inget utav dom.

" DU ÄR SÅ HIMLA DUM!! Skrek jag.

Varför Omar?? Varför?? tror du att det blir bättre av att säga så?? Nej inte direkt.

Felix POV:

Så nu var jag dum också??!!

"DU ÄR JU HELT FUCKAD!!'' Skrek jag tillbaka. Ånej!! Vad kom det där ifrån?? Det bara kom ut. Hur kunde jag säga så?? Shit Felix!!

''VAFAN!!!'' Skrek Omar och sparkade mig på smalbenet.

''AJ!! JÄVLA IDIOT!! Skrek jag och sparkade tillbaka.

''Eyyo lägg av grabbar. Skärp er. Sa Oscar.

"JÄVLA IDIOT!?? DET ÄR JU DU SOM ÄR EN!! Omar sparkade ännu en gång. Vad håller vi på med. Vi sparkar aldrig varandra i vanliga fall. Jag slängde mig över honom och slog honom på armen. Han slog tillbaka. Slaget träffade min kind. Där låg vi och slogs på marken. Oscar gick emellan.

"Fyfan va ni är barnsliga. Kan ni inte skärpa er??!!'' Han drog Felix åt ena hållet och mig åt det andra. Jag ryckte mig loss och sprang därifrån. Jag satte mig på trappan. Men det kom inga tårar. Jag bara satt där. Om Ogge hade varit här hade han suttit och kramat mig nu. Men Ogge var inte här. Och kommer aldrig mer att vara. Jag fiskade upp mobilen och ringde honom. Ett pip. Två pip. Tre pip.

''Tja Ogge här. Jag kan inte snacka just nu men om det är viktigt så kan du ju lämna ett meddelande så ringer jag dig sedan. Ha det bäst!! ''

Jag suckade och la ner mobilen. Dörren öppnades och Felix kom ut. Först trodde jag att han skulle be om ursäkt men han gick bara förbi mig. Han muttrade nått för sig själv och sparkade i gruset. ''Felix vänta'' sa jag.

''Nej Omar. Jag vill inte snacka med dig. Och tydligen inte Ogge heller!! fräste han och gick sin väg. Jag blev rasande. För det första så säger man inte så. Och för det andra. Smyger han på mig?? Jag reste mig upp och gick efter honom. Jag tog tag i hans luva och vände honom om. Eller jag skulle ha gjort det men han gjorde så mycket motstånd att luvan revs av.

''NEJ!! Skrek han. JAG FICK DEN AV PAPPA!!''

''Be honom köpa en ny. Fnös jag. ''Lyssna nu noga på mig Felix. Om du säger så en gång till så dödar jag dig'' sa jag kallt. Wait what!??? Jag ska inte döda någon här. Vad säger jag egentligen.

''Ha! Lycka till. Omar sluta låtsas nån gång. Utan Ogge är du ingenting'' sa han minst lika kallt. Något inom mig gick sönder. Jag satte mig ner på marken. Tårarna kom inte denna gången heller. Men skrika det kunde jag iallafall.

''FYFAN VAD JAG HATAR DIG!!! Skrek jag.

Felix POV:

Vad har jag gjort??! Hur kunde jag vara så okänslig!! Vad tänker jag med??

''Omar förlåt'' fick jag fram. '' Omar jag är verkligen ledsen''

Han skakade. Jag satte mig bredvid honom. La försiktigt armen om hans axlar. ''omar förlåt. Jag menade det inte. Det bara kom ut'' sa jag tyst.

Han svarade inte bara satt där på den hårda asfalten. ''Omar snälla. Förlåt mig jag menade det verkligen inte'' han reste sig upp och sa: ''ge mig din tröja''

''Vad ska du ha den till??'' Undrade jag försiktigt. ''Jag ska se till att den blir lagad. Sa han. Jag kunde inte låta bli att le. Jag kramade honom. Han skrattade och kramade mig tillbaka. ''Vänner för alltid Felix'' sa han. ''Absolut. Vänner för alltid'' svarade jag.

___________________________

Skit kapitel. Skäms nästan över att lägga upp det. Men jaja. Här är det. Vi hörs nissar❤️

Halfway to hell {Foscar&Ogmar}Место, где живут истории. Откройте их для себя